همکار یابش - جباری2023-12-23بازدید 178
Posted on

چکیده گرافیکی (تصویری)، مزایا و دستورالعمل‌های تهیه آن برای الزویر

مجلات به طور فزاینده ای درخواست ارسال “چکیده گرافیکی” یا “چکیده تصویری” در کنار متن مقاله را دارند. این چکیده‌ای مجزا، مختصر، تصویری از یافته های اصلی مقاله است. به گزارش یابش و به نقل از الزویر این چکیده می‌تواند شکل پایانی مقاله باشد یا بهتر است شکلی باشد که به طور خاص برای این هدف طراحی شده است و محتوای مقاله را در یک نگاه برای خوانندگان به تصویر می‌کشد.

مزایای چکیده تصویری برای نویسنده

یک چکیده تصویری باید به خوانندگان اجازه دهد تا به سرعت درکی از پیام اصلی مقاله به دست آورند و هدف آن تشویق مرور، ترویج دانش بین رشته ای و کمک به خوانندگان است که سریعتر تشخیص دهند که کدام مقاله با علایق تحقیقاتی آنها مرتبط است.

تحقیقات نشان داده است که مقالاتی که دارای چکیده های تصویری هستند هم از نظر بازدید از مقاله و هم از نظر افزایش فعالیت در رسانه های اجتماعی مفید هستند. به طور خاص، میانگین استفاده سالانه از یک مقاله در مقایسه با مقالات بدون چکیده بصری دو برابر می شود.

دستورالعمل‌های تهیه چکیده تصویری

نویسندگان باید یک تصویر اصلی ارائه دهند که به وضوح کار توصیف شده در مقاله را نشان دهد. چکیده های تصویری باید به عنوان یک فایل جداگانه در سیستم ارسال با انتخاب “ـچکیده گرافیکی”، (graphical abstracts) از لیست کشویی هنگام آپلود فایل ها ارسال شوند. لطفاً توجه داشته باشید که همانطور که هر مقاله باید منحصر به فرد باشد، هر چکیده گرافیکی نیز باید منحصر به فرد باشد.

توجه: برخی از عناوین دستورالعمل‌های خاصی برای خلاصه‌های گرافیکی دارند، بنابراین لطفاً قبل از نهایی کردن کار خود، راهنمای نویسندگان مجله مورد نظر را مطالعه کنید.

برای سهولت مرور، چکیده گرافیکی باید شروع و پایان واضحی داشته باشد، ترجیحاً «خواندن» از بالا به پایین یا چپ به راست باشد. سعی کنید تا حد امکان عناصر مزاحم و به هم ریخته را کاهش دهید.

  • اندازه تصویر: لطفاً تصویری با حداقل ۱۳۲۸ x 531 پیکسل (w x h) با حداقل وضوح ۳۰۰ dpi ارائه دهید. اگر تصویر بزرگتری ارسال می کنید، لطفاً از همان نسبت (۵۰۰ عرض x 200 ارتفاع) استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که تصویر شما متناسب با پنجره موجود در ScienceDirect بزرگ می شود: یک مستطیل ۵۰۰ در ۲۰۰ پیکسل.
  • فونت: لطفاً از Times، Arial، Courier یا Symbol با اندازه فونت به اندازه کافی بزرگ استفاده کنید، زیرا اندازه تصویر برای فهرست محتویات کاهش می‌یابد تا در پنجره‌ای با ارتفاع ۲۰۰ پیکسل قرار گیرد.
  • نوع فایل: انواع فایل‌های ترجیحی فایل های TIFF، EPS، PDF یا MS Office هستند. هیچ متن، طرح کلی یا خلاصه اضافی نباید گنجانده شود. هر متن یا برچسبی باید بخشی از فایل تصویر باشد. لطفا از فضای خالی غیرضروری یا عنوان “چکیده گرافیکی” در فایل تصویر استفاده نکنید.

نمونه‌ی چکیده گرافیکی

نمونه چکیده تصویری

Incidence of ESKD Among Native Hawaiians and Pacific Islanders Living in the 50 US States and Pacific Island Territories

نمونه چکیده تصویری

Risk factors, histopathological features, and graft outcome of transplant glomerulopathy in the absence of donor-specific HLA antibodies

منبع:

https://www.elsevier.com/researcher/author/tools-and-resources/graphical-abstract

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *