پایگاه اطلاعاتی ایمونوکوئری

همکار یابش - مثنوی2024-03-17بازدید 106
Posted on

پایگاه اطلاعاتی ایمونوکوئری

معرفی پایگاه اطلاعاتی ایمونوکوئری Immunoquery 

ایمونوکوئری چیست؟

یکی از محصولات شرکت انتشاراتی الزویر پایگاه اطلاعاتی ایمنوکوئری است. این پایگاه اطلاعاتی پزشکی مبتنی بر شواهد به عنوان یک پشتیبان تشخیص و درمان عمل کرده و مکمل تشخیص نوع بیماری و نحوه درمان آن است. ImmunoQuery پس از تشخیص نوع بیماری توسط پزشک و تعیین نوع درمان مشخص می نماید که درمان به کمک چه نوع آنتی بادی هایی انجام می شود. به دلیل هزینه های گران قیمت تهیه آنتی بادی ها برای مراکز درمانی استفاده از اطلاعات این پایگاه کمک می نماید تا پزشک مرتبط ترین و مناسب ترین آنتی بادی ممکن را تجویز نماید.

تاریخچه ایمونوکوئری:

ایمونوکوئری یکی از مجموعه پایگاه اطلاعاتی شرکت انتشاراتی Amirsys بود که در زمینه آموزش و ارائه اطلاعاتی پزشکی مبتنی بر شواهد فعالیت می کرد. این شرکت با تمرکز بر رشته های پزشکی بصری گرا مانند رادیولوژی، آسیب شناسی و آناتومی فعالیت خود را از سال ۲۰۰۰ آغاز نمود. پس از چند سال فعالیت با توجه بر اینکه مجموعه اطلاعات ارائه شده توسط پایگاه های این ناشر همسو با مطالب ارائه شده توسط پایگاه های اطلاعاتی پزشکی الزویر بود، Amirsys از سوی الزویر در سال ۲۰۱۴ خریداری شد و این شرکت های انتشاراتی با یکدیگر ادغام گشتند. بر همین اساس ایمونوکوئری نیز به همراه دیگر پایگاه های اطلاعاتی نظیر استیت دی اکس یکی از پایگاه های اطلاعاتی Amirsys  بود که به مالکیت الزویر درآمده و به فعالیت خود ادامه داده است.

محتوای ایمونوکوئری:

اطلاعات موجود در ایمونوکوئری داده های مبتنی بر شواهدی هستند که به پزشکان در تشخیص صحیح بیماری کمک می کنند و دارای میزان اعتبار زیادی هستند. تمامی اطلاعات پزشکی موجود در ایمونوکوئری بر اساس اطلاعات علمی اکسپرت پس ارائه می شوند و دارای پشتیبانی علمی از این پایگاه اطلاعاتی هستند. اطلاعات موجود در ایمنوکوئری شامل موارد زیر است.

  1. اطلاعات مبتنی بر شواهد مربوط به نوع بیماری بیش از ۳٫۴۰۰٫۰۰۰ بیمار که به پزشکان در زمینه تشخیص نوع بیماری کمک می کند.
  2. ارائه بیش از ۹۷۰۰ اثر مرجع که در زمینه تشخیص بیماری ها و نوع درمان آنها است.
  3. ارائه اطلاعات بیش از ۶۴۰۰۰ رابطه منحصر بفرد که در زمینه تشخیص آنتی بادی های مربوط به هر بیماری است.
  4. ارائه اطلاعات بیش از ۵۱۰۰ آنتی بادی گوناگون که در زمینه تشخیص بیماری ها یاری می رسانند.
  5. اطلاعات تشخیص بیش از ۲۰۰۰ بیماری که توسط این پایگاه به پزشکان ارائه می شود.

ویژگی های ایمونوکوئری:

  1. کشف نوع آنتی بادی: ویژگی منحصربفرد Build Dx Panel در پایگاه ایمونوکوئری به کاربران کمک می کند تا با ارائه تشخیص های افتراقی خود متوجه شوند که کدام یک از ۵۱۰۰ آنتی بادی وجود تشخیص بیماری را تائید می نمایند.
  2. اعتبارات CME: پزشکان با استفاده از اطلاعات جستجو شده و تشخیصی خود می تواند به منابع یادگیری بیشتر دست یافته و دانش خود را تکمیل نمایند.
  3. تطبیق یافته ها: رابطه کاربری پیشرفته این پایگاه اطلاعاتی امکان استاندارد سازی جستجوها را برای کاربران فراهم آورده است، تا آنها بتوانند پس از تشخیص اطلاعات یافت شده خود را با سازمان بهداشت جهانی تطبیق دهند.
  4. منابع آموزشی: این پایگاه اطلاعاتی به کاربران این امکان را می دهد که بیماری تشخیص داده شده خود را با آنتی بادی های آزمایش شده مقایسه نمایند و فهرست کامل منابع مربوط آن را دریافت نمایند.

روش های دسترسی به منابع ایمونوکوئری:

  1. خرید اکانت اختصاصی و دلاری به صورت مستقیم از پایگاه ایمونوکوئری
  2. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به ایمونوکوئری که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  3. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی مستقیم به ایمونوکوئری را امکان پذیر می سازد.
  4. دسترسی ۱۵ روزه آزمایشی رایگان که از طرف پایگاه ایمونوکوئری ارائه می شود. برای دسترسی از طریق این  لینک اقدام نمایید.

منبع

https://www.us.elsevierhealth.com/immunoquery.html

https://www.elsevier.com/products/immunoquery

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۷ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۷

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *