همکار یابش - زنگنه2024-01-27بازدید 176
Posted on

گرامرلی یا کیوری؛ کدام یک مؤثرتر است؟

گرامرلی در مقابل کیوری!

کدام ابزار ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی برای مؤسسات تحقیقاتی مؤثرتر است؟

در تمام مؤسسات تحقیقاتی در سراسر جهان، محققان بومی و غیر بومی انگلیسی زبان هنگام ویرایش پیشنهادهای کمک هزینه تحصیلی، مقالات دانشگاهی و سایر آثار علمی ممکن است دچار مشکل شوند. ویرایش و ترجمه زمان‌بر است و در مجموع میلیون‌ها ساعت را از تلاش‌های پژوهشی و آموزشی در هر سال می‌گیرد.

گرامرلی و کیوری هر دو راه­ حل­های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی را برای محققان سازمانی ارائه می­ دهند، اما کدامیک برای رشته­ های دانشگاهی بهتر است؟

ما مقالات دانشگاهی یکسانی را از سراسر علوم و مهندسی در کیوری و گرامرلی آپلود کردیم و نتایج را ثبت کردیم. ما دریافتیم که کیوری در هر سه دسته مورد مطالعه قرار گرفته است: ویرایش‌های عملی، کامل بودن و بهبود عبارت‌ها.

ابزار دستیار نوشتن کیوری موارد زیر را برای سازمان شما ارائه می­ دهد:

هزاران ساعت برای محققان خود صرفه جویی کنید و به آنها زمان بیشتری برای انجام تحقیقات بدهید.

کیفیت دست‌نوشته‌های محققین خود را قبل از ارسال به مجلات بین‌المللی ارتقا دهید و شانس انتشار و استناد را افزایش دهید.

اطمینان حاصل کنید که پیشنهادات تحقیقاتی شما برای موفقیت در تامین بودجه زمانی که توسط سازمان­های حامی بالقوه بررسی می­ شود، تنظیم شده است.

رتبه بین­ المللی موسسه خود را ارتقا دهید.

مقایسه ۱: ویرایش­های قابل اجرا

ویرایش‌های قابل اجرا تعریف شده‌اند: آیا نویسنده پس از بررسی ویرایش‌ها و نشانه‌گذاری‌ها، متوجه می‌شود که چه تغییرات عملی باید برای بهبود مقاله خود ایجاد کند؟ این امر به ویژه برای افراد غیر بومی انگلیسی زبان بسیار مهم است.

جملاتی که از نظر دستوری به‌عنوان نامشخص علامت‌گذاری شده‌اند، که با کلماتی که زیر آنها خط  آبی کشیده شده در قسمت منتخب زیر مشخص شده‌اند. پیشنهادات مبهم مانند این هیچ کمک عملی برای بهبود نویسندگان ارائه نمی ­دهد.این مساله به ویژه برای محققانی که انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی صحبت می­کنند ناامید کننده است.

مقایسه ۲: دقت

دقت تعریف شده: آیا هر یک از ابزارها به طور کامل جملات نامشخص یا اشتباه را در نوشتار فنی و زمینه موضوعی خاص شناسایی کردند؟ یکی از انتقادات اصلی که اغلب به ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی مانند گرامرلی وارد می‌شود این است که آنها قادر به تنظیم تفاوت‌های زبانی خاص در بافت موضوعی نیستند.

با این حال، کیوری آن خطاهای مربوط به بافت را علامتگذاری کرد. این قسمت منتخب در شکل زیر نشان داده شده است.

مقایسه ۳: بهبود عبارت

بهبود عبارت به این معنی که: پیشنهادات هر یک از ابزارهای ویرایش چقدر دقیق بود؟ آیا آنها در عبارات فردی یا در کل جملات بهبود در  عبارت­ها ایجاد کردند؟ گرامرلی بر تغییر کلمات و عبارات در بخش‌های مجزای جمله تمرکز داشت.

کیوری تغییرات کلی­ تری را در جملات ایجاد کرد و باعث بهبود کلی عبارتی شد، همانطور که در این مقاله طب اطفال در زیر نشان داده شده است.

نتیجه گیری:

در نهایت اینکه کیوری، ابزار دستیار ویرایش و نگارش دیجیتال ای. جی. ایی[۱] ، در زمینه‌های آکادمیک و تحقیقاتی، به‌ویژه در علوم و مهندسی، برتر از گرامرلی است.

صدها ویراستار با مدارک پیشرفته در صدها رشته به آموزش این ابزار قدرتمند کیوری کمک کردند. با استفاده از فناوری انحصاری مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط میلیون‌ها ویرایش انسانی در مقالات آکادمیک که تقریباً ۴۵۰ زمینه مطالعاتی را پوشش می‌دهند، آموزش دیده‌اند، محصولی را توسعه داده‌ایم که ارائه می‌دهد:

– قابلیت ویرایش جامع، با قابلیت سازماندهی مجدد کل جملات و همچنین ویرایش برای دستور زبان، دیکشنری، وضوح، انتخاب کلمه و موارد دیگر.

-ابزاری که یک مقاله دانشگاهی را ارتقا می دهد، نه اینکه معنای آن را تغییر دهد.

– کنترل بیشتر، همراه با قابلیت نمایش تمام نشانه ­گذاری­ ها در یک سند تمام شده.

-توانایی برتر برای یافتن خطاها و ارائه پیشنهادات عملی در میان زبان فنی.

– توانایی صرفه جویی در هزاران ساعت کاری برای محققان در سراسر موسسه، آزاد کردن زمان برای آنها برای تمرکز بر تحقیق و آموزش.

-مزیت افزوده بزرگ صرفه جویی در زمان و هزینه برای مؤسسات.

کیوری یک پروژه مدل زبانی توسعه داده شده توسط اُپن آی[۲] است .این مدل­ برای درک و تولید متون به کار می­رود و از توانایی­های چندزبانه و چندکاره و چند منظوره برخوردار است.

از کیوری می ­توان برای تولید محتوا، ترجمه زبانی،پاسخ به سوالات، کمک به تولید کد و تولید محتوای تبلیغاتی استفاده کرد.

 

پانویس:
[۱] .AJE
[۲] .open ai

منبع:

Grammarly vs. Curie: Which AI-based Editing Tool is Most Effective for Research Institutions?

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *