مجموعه پایگاه های اطلاعاتی آکادمیک سرچ از ابسکوهاست

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۳-۰۲-۱۹بازدید ۲۵۶
Posted on

مجموعه پایگاه های اطلاعاتی آکادمیک سرچ از ابسکوهاست

معرفی پایگاه های اطلاعاتی آکادمیک سرچ از ابسکوهاست Academic Search Ebscohost

ابسکو چیست؟

ابسکو یک شرکت خدمات اطلاعاتی است که تولید کننده و مالک، پایگاه های اطلاعاتی بی شماری، در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و تجاری است. این شرکت توسط هزاران موسسه و میلیون ها کاربر در سطح جهان استفاده می شود. در واقع ابسکو یک ارائه دهنده پیشرو پایگاه های اطلاعاتی است. ابسکو فعالیت هایی همچون ارائه مجلات علمی، اشتراک مجلات الکترونیکی، توسعه و مدیریت و جمع آوری کتاب های علمی، ارائه دهنده فناوری کتابخانه ای، ارائه دهنده کتاب های الکترونیکی و توسعه دهنده نرم افزارهای کتابخانه ای برای دانشگاه ها، کالج ها، بیمارستانها، شرکت ها، مراکز دولتی و کتابخانه های عمومی است. ابسکو یکی از ۲۰۰ شرکت برتر در ایالات متحده آمریکا است.

پایگاه های اطلاعاتی مجموعه آکادمیک ابسکو:

مجموعه Academic Search Ebsco یک منبع بی نظیر از تحقیقات علمی هستند که برای کاربران دانشگاهی و محققان بسیار حائز اهمیت هستند. این مجموعه اطلاعاتی شامل ۴ پایگاه مجزا است که هر کدام از آنها در حالی که اشتراک های اطلاعاتی و موضوعی با یکدیگر دارند ولی دارای تفاوت هایی نیز هستند. پایگاه های مجموعه Academic Search عبارتند از:

  1. Academic Search Ultimate: این مجموعه اطلاعاتی بزرگترین پایگاه داده در ابسکو است که داده های شاخص را در طیف وسیعی از موضوعات علمی پوشش می دهد. این پایگاه شامل یک مجموعه گسترده از ۹۹۸۲ مجله تمام متن فعال است و تعداد قابل توجهی از آنها در نمایه های استنادی برجسته وجود دارند. این پایگاه مدیریت دقیق و نمایه سازی کاملی از مجلات را دارد که ۶۷۷۳ عنوان از مجلات آن دسترسی آزاد داشته که دارای یک طیف موضوعی وسیع است و لینکهای فعال این مجلات نیز در پایگاه وجود دارند. آکادمیک سرچ آلتیمیت تقریبا تمامی رشته های دانشگاهی را پوشش می دهد و ۱۳۹۴ مجله از آن دارای استنادهای قابل جستجو هستند. مجموعه ویدئوهای آموزشی این مجموعه از سال ۱۹۳۰ تا به حال را شامل شده و تعداد آنها بیش از ۷۵۰۰۰ ویدئو است که به تکمیل تحقیقات دانشجویی کمک بسزایی می کنند. این پایگاه دارای برترین و معتبرترین واژگان علمی است و بالاترین کیفیت نمایه سازی موضوعی را دارد.
  2. Academic Search Complete: این پایگاه دومین پایگاه داده بزرگ در این مجموعه اطلاعاتی است که به عنوان یک منبع متمایز برای تحقیقات علمی شناخته می شود. این پایگاه داده چند رشته ای با ارائه دسترسی به ۵۸۱۲ مجله تمام متن و فعال از تحقیقات علمی در زمینه های کلیدی مطالعات آکادمیک پشتیبانی می کند. منابع استنادی این پایگاه شامل ۱۳۹۳ مجله قابل جستجو است. این پایگاه نیز دارای بالاترین کیفیت نمایه سازی استاندارد با واژگان دقیق و معتبر علمی است.
  3. Academic Search Premier: سومین پایگاه داده بزرگ در این مجموعه اطلاعاتی آکادمیک سرچ پریمیر است که امکان دسترسی به ۲۹۶۹ مجله را در بسیاری از موضوعات علمی در سراسر جهان فراهم آورده است. ۱۰۴۶ عنوان از مجلات با استناد آن دارای قابلیت جستجوی مستقیم بوده و شامل محتواهای معتبر و دقیق علمی از ناشران کلیدی است. نمایه سازی در این پایگاه نیز بسیار دقیق و معتبر است.
  4. Academic Search Elite: این پایگاه شامل ۱۳۵۷ عنوان مجله تمام متن فعالی است که مجموعه ای از رشته های دانشگاهی را شامل می شود. این مجلات به همراه چکیده و نمایه مربوط ارائه می شوند و شامل بسیاری از مجلات کلیدی در هر حوزه موضوعی است. همچنین این پایگاه دارای محتوای پیش چاپ برخی از مجلات نیز است و نمایه سازی آن با معتبرترین و دقیق ترین واژگان علمی صورت گرفته است.

روش های دسترسی به منابع آکادمیک ابسکو:

  1. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به ابسکو که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  2. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی مستقیم به ابسکوهاست را امکان پذیر می سازد.

اپلیکیشن های ابسکو

وب سایت اصلی

Academic Search Ebscohost

منبع

https://www.ebsco.com/products/research-databases

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۵ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *