همکار یابش - جباری2024-01-06بازدید 182
Posted on

رابط کاربری ابسکوهاست (EBSCOhost) تغییر کرد!

EBSCOhost یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دانشجویان، پژوهشگران و افراد علاقه‌مند به دسترسی به اطلاعات علمی و تحقیقاتی است و به عنوان یک پایگاه داده معتبر در دنیای علم و تحقیقات شناخته می‌شود. اگر اخیرا به ابسکو هاست مراجعه کرده باشید، متوجه تغییرات رابط کاربری این سایت شده اید. در ادامه به تغییرات مهم رابط کاربری و ویژگی های جدید اضافه شده می‌پردازیم.

رابط کاربری ابسکوهاست (EBSCOhost) تغییر کرد!

ابسکوهاست (EBSCOhost) چیست؟

به گزارش یابش ابسکو هاست یک پلتفرم آنلاین است که دسترسی به بیش از ۴۰۰ پایگاه اطلاعاتی EBSCO را فراهم می کند. این پایگاه های اطلاعاتی شامل مقالات مجلات، کتاب ها، خلاصه ها، نمایه ها، گزارش ها و موارد دیگر از طیف گسترده ای از رشته ها و موضوعات است.

ابسکو هاست توسط EBSCO Information Services، یک شرکت پیشرو در ارائه خدمات کتابخانه و اطلاعات، ارائه می شود. این شرکت در سال ۱۹۴۴ تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰ کتابخانه و مؤسسه در سراسر جهان را تحت پوشش قرار می دهد.

ابسکو هاست طیف گسترده ای از ویژگی ها و مزایا را ارائه می دهد که آن را به یک منبع ارزشمند برای محققان، دانشجویان، متخصصان و سایر کاربران علاقه مند به اطلاعات تبدیل می کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • پوشش جامع: پایگاه های اطلاعاتی EBSCO دسترسی به میلیون ها سند را از طیف گسترده ای از رشته ها و موضوعات و انواع منابع را نیز همچون مقالات علمی، گزارش‌ها، کتب، نشریات و غیره را فراهم می‌کند.
  • دسترسی به متن کامل: بسیاری از منابع موجود در پایگاه های اطلاعاتی EBSCO به صورت متن کامل در دسترس هستند، به این معنی که کاربران می توانند به مقاله یا کتاب کامل به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند.
  • ابزارهای جستجو پیشرفته: EBSCOhost مجموعه ای از ابزارهای جستجو پیشرفته را ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند تا نتایج جستجو خود را دقیق تر کنند.

ابسکو هاست به طور گسترده توسط کتابخانه ها، دانشگاه ها، مدارس، کسب و کارها و سایر مؤسسات برای دسترسی به اطلاعات تحقیقاتی استفاده می شود. این یک منبع ارزشمند برای محققان، دانشجویان و متخصصان در طیف گسترده ای از رشته ها است.

یابش امکان دسترسی به برخی از اکانت های ابسکوهاست را فراهم کرده است. برای دسترسی به آنها به فروشگاه اکانت‌های پایگاه‌های اطلاعاتی یابش مراجعه کنید.

تغییرات رابط کاربری ابسکو هاست

بر اساس بازخورد کاربر، تست و استانداردهای دسترسی، رابط کاربری جدید EBSCOhost برای برآورده کردن انتظارات کاربران برای دسترسی، جستجو، انتخاب و استفاده از منابع کتابخانه، دوباره طراحی شده است و بهبود تجربه کاربری را به همراه دارد.

از جمله ویژگی‌های جدید رابط کاربری ابسکوهاست موارد زیر است:

  • داشبوردهای شخصی‌سازی شده
  • روش‌های جدید برای اشتراک‌گذاری و لایک کردن منابع
  • خواندن کتاب‌های الکترونیکی
  • نام تجاری ساده و تمیز
  •  محدودیت‌ها و جنبه‌های بصری
  • ویژگی‌های ترجمه بهبودیافته
  • استانداردهای دسترسی پیشرفته
  • افزایش پیکربندی برای کتابداران

 

منبع:

The New EBSCOhost User Interface | EBSCO

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *