همکار یابش - جباری۱۴۰۲-۱۰-۱۶بازدید ۱۷۱
Posted on

انتشار گزارش جبهه‌های مهندسی ۲۰۲۳ توسط کلاریویت

کلاریویت، آکادمی مهندسی چین (CAE) و انتشارات آموزش عالی چین، هفتمین گزارش سالانه خود با عنوان «Fronts of Engineering 2023» را منتشر کردند. گزارش جبهه‌های مهندسی ۲۰۲۳ توسط کلاریویت، بر اساس یک فرآیند دو مرحله‌ای شناسایی شد.

 

گزارش Fronts of Engineering 2023

به گزارش یابش و به نقل از کلاریویت این گزارش، در مرحله اول، کلاریویت، از یک ترکیبی از داده‌های استنادی، داده‌های ثبت اختراع و نظرات کارشناسان برای شناسایی حوزه‌های تحقیقاتی کلیدی در مهندسی استفاده کرد. در مرحله دوم، CAE و HEPC این حوزه‌ها را با توجه به اهمیت آنها برای نوآوری آینده ارزیابی کردند. این گزارش ۱۸۷ حوزه تحقیقاتی کلیدی در مهندسی را شناسایی می‌کند که شامل ۹۳ جبهه تحقیقاتی نظری و ۹۴ جبهه توسعه مهندسی می‌شود. جبهه‌های تحقیقاتی نظری، با استفاده از داده‌های استنادی از Web of Science و نظرات کارشناسان CAE شناسایی شده‌اند. جبهه‌های توسعه مهندسی، با تحلیل داده‌های ثبت اختراع از Derwent Innovation و نظرات متخصصان صنعت در CAE شناسایی شده‌اند.

این گزارش بر نه حوزه تخصصی متمرکز است که با بخش‌های آکادمیک CAE همسو هستند: مهندسی مکانیک و خودرو، مهندسی اطلاعات و الکترونیک، مهندسی شیمی، متالورژی و مواد، مهندسی انرژی و معدن، مهندسی عمران، هیدرولیک و معماری، مهندسی محیط زیست و نساجی سبک، کشاورزی، پزشکی و بهداشت، مدیریت مهندسی.

برخی از مثال‌های جبهه‌های کلیدی شناسایی شده عبارتند از: فناوری شارژ سریع و مدیریت باتری برای خودروهای برقی، کنترل فناوری سیستم‌های بدون سرنشین مبتنی بر رابط مغز-رایانه، فناوری برنامه‌ریزی مسیر برای هواپیماهای بدون سرنشین.

گزارش “Fronts of Engineering 2023” نشان می‌دهد که مهندسی نقش مهمی در شکل‌دهی آینده جهان ایفا خواهد کرد. این گزارش به مهندسان، سیاستگذاران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بر روی حوزه‌های تحقیقاتی کلیدی که پتانسیل ایجاد بیشترین تأثیر را دارند، تمرکز کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به گزارش Fronts of Engineering 2023، مراجعه کنید.

 

منبع:

https://clarivate.com/news/clarivate-the-chinese-academy-of-engineering-and-the-higher-education-press-of-china-release-annual-report-to-reveal-future-innovation-in-engineering-science-and-technology/

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *