همکار یابش - جباری۱۴۰۲-۱۱-۱۰بازدید ۳۳۶
Posted on

دستیار هوش مصنوعی وب آو ساینس

چندی پیش در خبری با عنوان «هوش مصنوعی مولد به وب آو ساینس می‌آید!» در وبلاگ یابش اعلام شد که کلاریویت قصد دارد هوش مصنوعی را به وب آو ساینس بیاورد. اما امروز در این مقاله قصد داریم با چت بات هوش مصنوعی وب آو ساینس، که تحت عنوان “دستیار پژوهشی” شروع به کار کرده است بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

دستیار هوشمند وب آو ساینس

وب آف ساینس یک پایگاه داده جامع از اطلاعات علمی است که شامل بیش از ۲۸۰ میلیون مقاله، کتاب و سایر منابع است. برای مطالعه بیشتر درباره این پایگاه به «معرفی پلتفرم وب آو ساینس Web Of Science» مراجعه کنید.

دستیار پژوهشی Web of Science هوش مصنوعی را در وب آو ساینس با تمرکز بر خودکارسازی وظایفی که برای محققان کار فشرده است، اما به تخصص نیاز ندارند، پیاده‌سازی می‌کند، مانند استخراج، بازسازی، خلاصه‌سازی و ارائه اطلاعات درخواستی از ابرداده‌های ساختار یافته وب آو ساینس.

این ابزار مولد مبتنی بر هوش مصنوعی حالت‌های کاربردی جدیدی را ایجاد می‌کند. با کمک دستیار تحقیقاتی هوش مصنوعی که پیچیدگی داده‌ها را کاهش می‌دهد و بین مقالات ارتباط برقرار می‌کند و همچنین به شما در مرور خلاصه مقالات و مجموعه نتایج کمک می کند، می‌توانید سؤال بپرسید و به راحتی پاسخ‌های مناسب را از داده های Web of Science پیدا کنید.

روش استفاده از هوش مصنوعی وب آو ساینس

پس از ورود به وب آوساینس شاهد منوی Research Assistant BETA خواهید بود. با کلیک روی این گزینه می‌توانید به هوش مصنوعی وب آو ساینس دسترسی داشته باشید. این دستیار به شما کمک می‌کند تا مقالات و خلاصه‌ای از داده‌های Web of Science را با استفاده از هوش مصنوعی کشف کنید.

در سمت راست صفحه چند مثال برای استفاده از هوش مصنوعی آورده شده است که میتوانید از آنها استفاده کنید و در پایین صفحه می‌توانید سوال خود را درباره موضوع تحقیقاتی مورد نظر در باکس بنویسید و با کلیک بر روی دکمه ارسال نتایج را مشاهده کنید.

دستیار هوشمند وب آو ساینس

در سمت چپ صفحه، لیستی از آرشیو سوالات شما از دستیار هوشمند وب آو ساینس آمده است که می‌توانید هر زمان به مرور‌های قبلی نیاز داشتید به آن مراجعه کنید. در بالای این آرشیو، دکمه start new chat را می‌بینید که با استفاده از آن می‌توانید درخواست جدیدی را شروع کنید.

آرشیو چت با دستیار هوشمند وب آو ساینس

 

جهت دریافت نتایج بهتر از دستیار هوشمند وب آو ساینس مقاله «چکونه نتایج بهتری از دستیار هوشمند وب آو ساینس دریافت کنیم؟» را مطالعه کنید.

 

 

 

لازم به ذکر است در حال حاضر هوش مصنوعی در وب آف ساینس تنها برای برخی اکانت ها فعال است و در مرحله آزمایش است لذا ممکن است از طریق برخی اکانت‌های یابش قابل دسترسی نباشد.

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *