معرفی شرکت ارائه دهنده خدمات کتابخانه ­ای اکسلایبریز

همکار یابش - زنگنه۱۴۰۳-۰۲-۲۵بازدید ۳۰۰
Posted on

معرفی شرکت ارائه دهنده خدمات کتابخانه ­ای اکسلایبریز

 

گروه اکسلایبریز [۱] یک شرکت نرم ­افزاری اسرائیلی است که سیستم ­های کتابخانه ­ای یکپارچه (اتوماسیون کتابخانه ­ای) و سایر نرم ­افزارهای کتابخانه ­ای را توسعه می ­دهد. دفتر مرکزی این شرکت در اورشلیم است و دارای ده دفتر دیگر در سطح جهان است. در اکتبر ۲۰۱۵، اکسلایبریز توسط پروکوئست[۲] خریداری شد در سال ۲۰۲۱ پروکوئست توسط کلاریویت خریداری شد و اکنون یک شرکت متعلق به کلاریویت است.

تاریخچه شرکت اکسلایبریز

این شرکت در آغاز کار به عنوان یک پروژه داخلی در دانشگاه عبری اورشلیم در سال ۱۹۸۰ برای ایجاد یک سیستم جدید مدیریت کتابخانه شروع به کار کرد، زیرا هیچ سیستمی در آن زمان قادر به مدیریت مجموعه ­های حروف عبری و لاتین نبود که بنا به درخواست دانشگاه این پروژه کلید خورد. این نرم ­افزار، اتومیتد لایبرری اکسپنده­بل پروگرم[۳] نام گرفت که به اختصار الف ۱۰۰ [۴] نامیده شد. (“الف”[۵] نام حرف اول بسیاری از حروف سامی است).

 در سال ۱۹۸۳ ییسوم (شرکت انتقال فناوری دانشگاه عبری)، شرکت جدید الف-ییسوم را تأسیس کرد، یوهان پراچ [۶]، توسعه دهنده اصلی الف، مدیر ارشد فناوری این شرکت شد. . در سال ۱۹۸۶ اکسلایبریز به عنوان شرکت در حال توسعه برای  خدمات کتابخانه الف تاسیس شد. بین سال­ های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۸، هر هشت دانشگاه در اسرائیل این برنامه را خریداری کرده و به شبکه متصل شدند. در جولای ۲۰۰۰، این شرکت متالیب [۷]را راه اندازی کرد، یک سیستم جستجوی اشتراکی و اتحادیه ­ای که جستجوهای هم­زمان را در چندین منبع اطلاعاتی مانند فهرست ­های کتابخانه ­ای، مقالات ژورنالی و روزنامه­ ها انجام می ­دهد.در سال ۲۰۰۴،  ورد[۸] را راه­ اندازی کرد، یک سیستم مدیریت الکترونیکی منابع که مدیریت خرید و صدور مجوزِ منابع الکترونیکی را بر عهده دارد. در سال ۲۰۰۵، اکسلایبرز، دیجی­تول[۹] را راه ­اندازی کرد، یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال با عملکرد کامل، که برای کتابخانه ­ها و مراکز اطلاعاتی طراحی شده است.

سال ۲۰۰۶ پریمو متولد شد. در ژوئیه ۲۰۰۶، فرانسیسکو پارتنرز[۱۰] تنها مالک گروه اکسلایبریز شد. در نوامبر همان سال ، انداور[۱۱]، توسعه­ دهنده سیستم کتابخانه یکپارچه ویجر، در اکسلایبریز ادغام شد. ماتی­شم توف[۱۲] از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ رئیس و مدیرعامل اکسلایبریز بود. او در نوامبر ۲۰۱۷ به عنوان مدیر عامل پروکوئست منصوب شد و بار وینستین[۱۳] در آن زمان به عنوان رئیس اکسلایبریز انتخاب شد. این شرکت به مؤسسات دانشگاهی امکان ایجاد مدیریت و اشتراک دانش را می ­دهد.سال ۲۰۰۷ اولین مرکز داده آمریکای شمالی روزتا در شیکاگو تاسیس شد.

سال ۲۰۰۹ BX راه اندازی شد. سال ۲۰۱۱ مرکز داده اروپا در هلند تاسیس شده است.همچنین چهارمین مرکز داده آمریکای شمالی برای پشتیبانی SaaS ایجاد شد. سال ۲۰۱۲ پلتفرم آلما ایجاد گردید. در سال ۲۰۱۳ مرکز داده سنگاپور تاسیس شد. سال ۲۰۱۵ کسب oMbiel، خلق پلتفرم موبایل campusM ،راه اندازی لگانتو،  در نهایت اکسلایبریز توسط ProQuest خریداری شد. در سال ۲۰۱۶ سامن، ۳۶۰ و اینتوتا به مجموعه اکسلایبریز پیوستن ومرکز داده در چین تاسیس شد. سال ۲۰۱۷ مرکز داده در کانادا تاسیس شد. آلما در ۱۰۰۰ موسسه استفاده شد. RefWorks و Pivot به مجموعه Ex Libris پیوستند. سال ۲۰۱۸ راه اندازی Esploro اسپلورو خرید شرکت Research Research Ltd با مسئولیت محدود. سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی پلتفرم اشتراک‌گذاری منابع Rapido، خرید RapidILL و مرکز داده در سیدنی استرالیا تاسیس شد. سال ۲۰۲۰ راه اندازی ابتکارات کووید COVID-19 و کنفرانس های مجازی ELUNA و IgeLU. در نهایت در سال ۲۰۲۱ اکسلایبریز و پروکوئست توسط  کلاریویت Clarivate خریداری شدند.

 

محصولات اکسلایبریز

محصولات این شرکت در حوزه مدیریت کتابخانه و دیگر خدمات شامل محصولات زیر است:

  • آلما
  • الف
  • ویجر
  • خدمات مدیریت ۳۶۰
  • پریمو
  • اتصال دهنده اس.اف. ایکس
  • سامن
  • الریخ وب
  • کمپس ام
  •  لگانتو
  •  روزتا
  • اسپلورو
  • ریف­ورکس
  • پیوت آر.پی.

چهار محصول اول (آلما، الف، ویجر و خدمات مدیریت ۳۶۰)برای مدیریت کتابخانه طراحی شده اند. پریمو و سامن مختص خدمت دیسکاوری کتابخانه ها هستند. روزتا جهت حفاظت دیجیتال،لگانتو برای منابع درسی، کمپس ام. برنامه تلفن همراه، راپیدو برای اشتراک منابع، اسپلورو برای خدمات تحقیقاتی طراحی شده اند.

آلما 

 آلما ALMA پلتفرم خدمات کتابخانه ­ای تحت وب[۱۴] که توسط این شرکت در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. آلما سریع ­ترین بستر توسعه­ یافته ­ی خدمات کتابخانه ­ای مبتنی بر اَبر است. آلما یک راه ­حل نسل آینده کتابخانه برای مدیریت منسجم و کارآمد فهرست ­ها، مجموعه ­ها و منابع الکترونیکی، چاپی و دیجیتال و همچنین نظارت، جمع­ آوری، بازیابی و تجزیه و تحلیل است. آلما با یک سیستم واحد، منابع، قالب­ ها و فراداده ­ها را با استفاده از گردش کارها و فرآیندهای مشترک برای حداکثر کارایی تلفیق می ­کند. مدیریت منابع چاپی آلما از دریافت و مدیریت منابع فیزیکی کتابخانه شما با گردش کار و فرآیندهای پیچیده، ادغام با سیستم ­های ذخیره ­سازی از راه دور و خودکار و پیگیری رفید[۱۵] پشتیبانی می ­کند.

گزینه های تحلیلی در آلما

 

یکی از قابلیتها و ویژگیهای ارزشمند پلتفرم آلما بهره مندی  از   آلما آنالیتکس[۱۶]  است . آلما آنالیتکس طیف وسیعی از داده ­های کتابخانه را برای تصمیم­ گیری مبتنی بر داده به گزارش­ های کاربردی و روندهای قابل شناسایی تبدیل می ­کند. استفاده، هزینه به ازای استفاده، تجزیه ­وتحلیل همپوشانی و تجزیه ­وتحلیل معیار مشارکتی چند عنصر از ابزار هوش تجاری آلما است. ابزار Analytics بر روی سرور Oracle Analytics مستقر شده است، ابزار برتر برای تجزیه و تحلیل های پیچیده، اما آسان برای استفاده. آلما آنالیتیکس بینش های روشنگر و عملی را برای کتابداران فراهم می کند، بخشی جدایی ناپذیر از راه حل آلما است.

آلما و خدمات دیسکاوری

 

آلما همراه با سرویس دیسکاوری پریمو Primo، به طور یکپارچه از طریق یک backend یکپارچه به هم متصل می شوند و یک نقطه مدیریت را ارائه می دهند. شما و کارکنانتان می‌توانید کسب، فعال‌سازی و انجام را با گردش‌های کاری یکپارچه مدیریت کنید و نتایج در زمان واقعی در سیستم دیسکاوری منتشر می‌شوند. محتوای مهم بلافاصله قابل کشف است و فرآیندها ساده می شوند و زمان صرف شده برای راه اندازی، پیکربندی، به روز رسانی داده ها و موارد دیگر را کاهش می دهد.

آیا آلما با سیستم های خارجی ادغام می شود؟

 

آلمابا سیستم های خارجی مانند سیستم های فروشنده، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، سیستم های مدیریت ابرداده و سیستم های ذخیره سازی از راه دور یکپارچه می شود. از بیش از ۲۰۰ API پشتیبانی می کند که روزانه توسط مشتریان ما به منظور ادغام Alma با اکوسیستم سازمانی آنها استفاده می شود. Ex Libris’ Cloud Apps یک چارچوب باز است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه هایی بنویسند که می توانند با سیستم های دیگر و موارد دیگر ادغام شوند.

آلما از مجموعه ­ای از استانداردهای کاملاً پذیرفته شده پشتیبانی می ­کند و قابلیت همکاری با سایر سیستم ­ها را ساده می ­کند. پیکربندی ساده، بدون برنامه ­نویسی اضافی، مواردی است که برای ادغام آلما در اکوسیستم ­ها با استفاده از استانداردهایی مانند ان.سی.آی. پی.[۱۷]، اس.آر. یو.[۱۸]، زد ۳۹/۵[۱۹]، اس. آی. پی.۲ [20] یا اُ. ای. آی[۲۱] نیاز هست. پلتفرم آلما بیش از ۱۵۰ رابط کاربری برنامه ­های مختلف را پشتیبانی می ­کند. آلما ریسِت ای. پی. آی.[۲۲] دسترسی به داده­ ها و گردش کار ذخیره شده در آلما را فراهم می­ کند. شبکه توسعه ­دهنده کلید شما در استفاده بیشتر از این رابط­ های کاربری برنامه­ ها است. رابط کاربری واحد مجموعه­ سازی به اطلاعات مربوط به منابع، لیست ­های سفارش منابع و… دسترسی را فراهم می ­کند، همان­طور که در نقشه زیر توضیح داده شده است.

آیا استفاده از آلما نیاز  به تخصص دارد؟

 

خیر. آلمابرای شروع استفاده از آن نیاز به تخصص ندارد.  فرایند انجام کارها همه بصری است و هم بر تجربه کاربر متمرکز است، با گزینه های کمک در سراسر  فرایندها و بخش ها و گردش کار خواندن برای رفتن برای هر فرآیند کتابخانه تقریبا نیاز به کمک هیچ کس ندارید.

آیا گزینه ای برای دسترسی به داده های منبع جامعه وجود دارد؟

 

منطقه Alma Community Zone، بخشی جدایی ناپذیر از نرم افزار آلما، شامل یک پایگاه دانش مرکزی (CKB) از پیشنهادات فروشنده برای منابع الکترونیکی است که توسط اکسلایبریز نگهداری می شود. با ادغام CKB در منطقه جامعه، آلما به کتابخانه ها اجازه می دهد تا نیاز به همگام سازی دستی سوابق منابع الکترونیکی در فهرست محلی را از بین ببرند.

چه اقداماتی برای تضمین امنیت در سیستم مدیریت کتابخانه آلما انجام می شود؟

 

اکسلایبریز یک محیط امن و قابل اعتماد را با یک مدل امنیتی چند لایه به مشتریان ارائه می دهد که تمام جنبه های راه حل های مبتنی بر ابر را پوشش می دهد و کنترل ها بر اساس پروتکل ها و استانداردهای بین المللی است. اکسلایبریز مجوز FedRAMP Tailored را دریافت کرده است و متعهد به رعایت GDPR است. Alma همچنین برای محافظت از داده ها در طول چرخه عمر داده ها از جمله داده های در حال انتقال طراحی شده است.

آیا آلما از کنسرسیوم ها حمایت می کند؟

 

آلما از اندازه ها و انواع مختلف کنسرسیوم پشتیبانی می کند و اعضا را دور هم جمع می کند! آلما از شبکه‌های مشارکتی – گروه‌هایی از موسسات، مانند کنسرسیوم – که مدیریت سوابق فراداده و/یا سایر خدمات آلما مانند تکمیل، اشتراک‌گذاری منابع، اطلاعات فروشنده، یا جداول مدیریت را به اشتراک می‌گذارند، پشتیبانی می‌کند. مؤسسات می توانند با هم کار کنند و منابع را به اشتراک بگذارند یا به طور مستقل نیازهای کتابخانه خود را مدیریت کنند.

آلما مجموعه­ ای از خدمات وب را برای مدیریت اطلاعات سفارش و خرید منابع فراهم می ­کند، به شما امکان می­ دهد به سرعت و به راحتی جزئیات سفارش­ ها را اصلاح کنید. برای بازیابی یا به روزرسانی داده ­های جمع­ آوری شده، این سرویس­ های وب می ­توانند توسط سیستم ­های خارجی – مانند سیستم ­های عامل اشتراکی – مورد استفاده قرار گیرند. بدون ورود به شبکه توسعه ­دهنده می ­توانید تمام اسناد را مشاهده کرده و رابط کاربری ­ها را امتحان کنید. برای استفاده از این رابط ­ها جهت دسترسی به داده­ های موسسه خود، به یک حساب توسعه­ دهنده شبکه نیاز دارید. این ویدئو کوتاه شما را در روند استفاده از آلما ریسِت ای. پی. آی. با شبکه توسعه ­دهنده راهنمایی می ­کند. ضمن اینکه می توانید دیگر منابع آموزشی آلما را اینجا ببینید.

الف

 سیستم کتابخانه یکپارچه الف Aleph  کتابخانه­ های دانشگاهی، پژوهشی و ملی را با ابزارهای کارآمد، کاربرپسند و پشتیبانی گردش کار برای تأمین نیازهای روزافزون صنعت امروز و آینده تجهیز می­ کند. اجزای سفارشی متناسب با نیاز مؤسسات از هر نوع و اندازه، از کتابخانه­ های تک شعبه گرفته تا بزرگ­ترین کنسرسیوم ­ها و کتابخانه­ های ملی طراحی شده­ اند. فرایندهای کاری کاربرپسند و رابط­ های گرافیکی بصری کارایی کارکنان را افزایش می ­دهد و تجربه کاربران را افزایش می ­دهد.

ویژگی ­های رشد و گسترش، کتابخانه­ ها و کنسرسیوم ­ها را قادر می ­سازد تا محیط کاری منحصربه ­فرد خود را به ­صورت مداوم تجسم و بازآفرینی کنند. ساختار کاربر/ سرورِ چندلایه اصلی و انطباق آن با آخرین استانداردهای صنعت از دیگر ویژگی ­های الف است. بر اساس استانداردهای صنعت، حداکثر قابلیت به اشتراک ­گذاری منابع، اتصال کامل و تعامل یکپارچه با سایر سیستم ­ها و پایگاه ­های داده را ارائه می ­دهد. به مؤسسات امکان استفاده از الگوهای استاندارد فهرست­نویسی الف یا ایجاد نسخه ­های سفارشی را ارائه می ­دهد.

 الف چندین روش برای به اشتراک­ گذاری منابع ارائه می ­دهد که از توافق­نامه ­های مختلف مشارکت موجود بین کتابخانه ­ها پشتیبانی می ­کند. پشتیبانی کامل از یونیکد قابلیت متن چند جهته و چند خطی را فراهم می­کند. کاربران می­ توانند با زبان دلخواه خود با سیستم ارتباط برقرار کنند. از طیف بی ­پایانی از پروفایل ­های مربوط به گردش و امانت منابع پشتیبانی می­ کند. محیط کاربرپسند، پرسش و پاسخ و تولید آمار ، اطلاعات مربوط به هر بخشی از کتابخانه ­ی شما را فراهم می ­کند. این نرم ­افزار در دانشگاه آمستردام از سال ۲۰۰۸، در کتابخانه بریتانیا، کتابخانه پلی­تکنیک تیماسک[۲۳] از سال ۲۰۰۲ استفاده شده است.

قابلیتهای الف

 
  • ماژول فهرستنویسی قابل انعطاف
  • آسان و عالی برای استفاده اُپک OPAK (دسترسی بر خط همگانی)کتابخانه
  • اشاعه گزینشی اطلاعات
  • راحت و آسان سازی و کاربر پسند کردن فرایندهای مجموعه سازی کتابخانه
  • ماژول امانت قابل انعطاف و جامع
  • راحت و آسان بودن عملیات رزرو و رهگیری سیر خواندن(منابع چاپی و  الکترونیک)

منابع آموزشی الف را از اینجا ببینید.

ویجر

سیستم کتابخانه ویجر Voyager  راه­ حل یکپارچه کتابخانه است که توسط بسیاری از کتابخانه ­های برجسته جهان انتخاب شده است تا به عنوان نظام بنیادی خدمات خود استفاده کنند. یک رابط گرافیکی بصری دارد، مبتنی بر استاندارد است و بر اساس فناوری سیستم­ های باز ساخته شده است. این ویژگی­ ها به ویجر اجازه می­ دهد تا با سیستم ­های موجود کتابخانه و مقیاس برای تأمین نیازهای آینده کتابخانه همکاری کند. ویجر امکانات کاملی برای مدیریت مجموعه ­های چاپی و دیجیتالی ارائه می ­دهد. برای مدیریت مجموعه کتابخانه ­های دانشگاهی و پژوهشی مفید است. ویجر از مارک [۲۴]۲۱ و بسیاری از استانداردهای دیگر صنعت پشتیبانی می ­کند. همچنین کارایی و عملکرد را می­ توان با استفاده از رابط­ های برنامه­ نویسی کاربردی[۲۵] باز افزایش داد. یک سند اطلاعاتی در مورد ویجر و در واقع یک راهنما در اینجا وجود دارد که می تواند شما  را در درک کارکرد ویجر کمک کند. در این ویدئو توضیحاتی در مورد ویجر ورژن ۹ داده شده است. ویجر اکثر فرایندهای کتابخانه ای مانند مجموعه سازی، فهرستنویسی، امانت، آرشیو و … را پوشش می دهد. تاسال ۲۰۱۹ ورزن ۱۰٫۲ این پلتفرم ارائه شده است. این ویدیو مقدماتی از ویجر را ببینید. ۹۱٫۵٪ از مشتریان اکسلایبریز از WebVoyáge برای خدمات دیسکاوری استفاده می کنند.۸۱ درصد از کتابخانه هایی که از محصولات اکسلایبریز استفاده می کنند  Voyager 9.x را اجرا می کنند، ۱۸٪ Voyager 8.x را اجرا می کنند، در سال ۲۰۱۰، نتایج مشابه بود (۸۲٪ در وویجر ۷ و ۱۵٪ در نسخه ۶)، ۸۱% از کتابخانه های مورد بررسی قصد دارند یا ممکن است به وویجر ۱۰ ارتقا یابند، ۵۸%  برای ارتقاء ظرف ۱ سال بعد برنامه ریزی کردند.

 

ویژگیهای ویجر

 
  • مطابقت کامل پیشینه های کتابشناختی با یونیکد
  • تغییر و تبادل داده های الکترونیکی جهت تسهیل فرایندهای کاری کتابداران
  • پوشش دهی محدوده کاملی از خدمات امانت و فرایندهای وابسته به آن
  • وجود تحلیلگر در ویجر و امکان انجام تصمیمات داده محور با آن

خدمات مدیریت ۳۶۰

مجموعه خدمات مدیریت ۳۶۰ به شما کمک می­کند تا کل چرخه عمر محتواهای مجاز خود را به طور مؤثر مدیریت کرده و کاربرد آن را تجزیه ­و تحلیل کنید. از مرحله آزمایش تا ارزیابی، خدمات یکپارچه ۳۶۰ فرایند کار را با استفاده از داده­ های حرفه­ ا­ی تنظیم می ­کند. گزارش متمرکز تصمیم­ گیری مبتنی بر شواهد را ترویج می ­دهد، به شما امکان می ­دهد ارزش کتابخانه را نشان دهید. به صورت جداگانه یا جمعی، خدمات ۳۶۰ امکان ردیابی و مدیریت منابع الکترونیکی را به شکل بهینه فراهم می ­کند.  با خدمات هسته[۲۶] مدیریت  ۳۶۰مجموعه ­ای اساسی از ابزارهای مدیریت و ارزیابی را برای بهبود گردش کار و کاهش بار کاری به کار بگیرید. این گزینه ضمن فراهم کردن ابزاری برای کنترل مجموعه و دسترسی یکپارچه به منابع الکترونیکی، به خودکار و متمرکز کردن مدیریت منابع الکترونیکی کمک می­ کند. به جای مشکلات داده­ ها و فرآیندهای تکثیر، می­ توانید آگاهانه تصمیم بگیرید، هزینه ­ها را کاهش دهید و به محتواهای دارای مجوز به سرعت در ابزارهای خود دسترسی داشته باشید.

حجم کار خود را ساده کرده و به کاربران امکان پیدا کردن منابع الکترونیکی مدیریت شده در هسته مدیریت ۳۶۰ را در فهرستگان خود بدهید. با استفاده از پیشینه ­های کاملاً فهرست شده مارک[۲۷] متناسب با مشخصات شما، این سرویس اطمینان می ­دهد که شما فهرستگان خود را به عنوان یک منبع بازیابی بروز کنید. به روزرسانی ­های ماهانه ­ی خودکار انجام می ­شود که دقت کار را بالا می ­برد. این مدیریت منابع ۳۶۰ به شما کمک می­ کند مسائل پیچیده مدیریت اشتراک، از پیگیری شرایط استفاده از مجوز تا مدیریت تاریخ ­های تمدید منابع را کنترل کنید، در حالی که به بهبود ارتباطات، ساده ­سازی روند کار و تصمیم­ گیری دقیق ­تر کمک می ­کند. این راه ­حل که با یک پایگاه دانش معتبر ادغام شده است، توسط کتابخانه ­ها و کنسرسیوم­ ها استفاده می شود.

شمارنده ۳۶۰[۲۸] ابزاری کارآمد برای ساده ­سازی ارزیابی استفاده از منابع الکترونیکی و رفع چالش ­های مربوط به همه جنبه ­های مجموعه­ سازی، مدیریت و گزارش در مورد آمار استفاده از قسمت­ های مختلف خدمات کتابخانه است. شما می ­توانید مدت زمان پردازش و تجزیه ­وتحلیل داده ­های مورد استفاده در شمارنده را کاهش دهید، قیمت منابع را با عناوین مرتبط کنید، هزینه هر استفاده را محاسبه کنید، گزارش ­های سفارشی ایجاد کنید و تجزیه ­وتحلیل هزینه و استفاده را انجام دهید.

ویدیوهای مرتبط با خدمت ۳۶۰ را برای آشنایی بیشتر با خدمت ۳۶۰ اکسلایبریز ببینید. نقشه راه خدمت ۳۶۰ و Intota شامل اولویت های کلیدی برای مدیریت منابع الکترونیکی، تجزیه و تحلیل و پشتیبانی دیسکاوری است.  از آنجایی که مدیریت محصول و گروه کاری محصول با هم از طریق این اولویت‌ها کار می‌کنند،این نقشه راه به‌روزرسانی می‌شود.

پریمو

دروازه­ای دیجیتالی به سوی تولید ثروت از محتوا است. با پریمو Primo می ­توانید رؤیت پذیری مجموعه کتابخانه ­های خود را به حداکثر برسانید و دسترسی سریع دانشجویان و محققان به مطالب علمی و روش­ های بصری برای کشف محتوای جدید را فراهم کنید. پریمو تجربه کشفی که کاربران انتظار دارند به کاربران امکان دسترسی به انبوهی از مطالب علمی مورد اعتماد و ترکیبی از منابع مرتبط با تحقیقاتشان، از جمله توصیه‌های هوشمند، در یک رابط جستجوی واحد، در هر زمان و از هر دستگاهی را می دهد .سرویس بازیابی کتابخانه پریمو به طور یکپارچه با طیف گسترده­ ای از سیستم­ های کتابخانه­ ای و دانشگاهی برای گردش کار کارآمد با استفاده از مدل ارتباطی رمز نگاری شده[۲۹]، ادغام می ­شود. پریمو ابزار دیسکاوری است و اکتشاف محتوای تجاری و دسترسی آزاد را که از طریق نمایه مرکزی اکتشافی اکسلایبریز[۳۰] و منابع محلی کتابخانه در دسترس است را ارائه می­ کند. این پوشش عمیق و گسترده است و منعکس­ کننده مقالات موجود در مجله، کتاب ­های الکترونیکی، فیلم ­ها، بررسی­ ها، اسناد حقوقی و موارد دیگر است. این محتوا با دقت از شبکه گسترده ­ای از ارائه ­دهندگان جمع­آوری شده است که توسط تیم کتابداران فراداده اکسلایبریز برای سهولت در بازیابی سریع و آسان غنی شده است و با موارد خاص کتابخانه شما تکمیل می­ شود. یک ویدیوی کوتاه از پریمو را در اینجا ببینید.

ویژگیهای پریمو

 

با پریمو منابع کتابخانه خود را به حداکثر برسانید.

انبوهی از محتوا و منابع را از طریق نمایه کشف مرکزی در معرض دید کاربران خود قرار دهید، استفاده از محتوای منحصر به فرد کتابخانه را از طریق ویترین ها و مجموعه های ویژه افزایش دهید، دیده شدن و دسترسی به خدمات کتابخانه خود را از طریق QuickLinks و سایر ویژگی ها ارتقا دهید، و ارزش تصمیم گیری را از طریق تجزیه و تحلیل پیشرفته نشان دهید.

با پریمو می توانید امروز را برای کاربران فردا بسازید.

با استفاده از بهترین فناوری هوش مصنوعی، کشف مکالمه و طراحی شده برای راحتی کاربر، تجربه دیسکاوری بعدی را به کاربران خود بدهید که برای برآورده کردن نیازها و انتظارات آنها ساخته شده است. از جمله موارد مهم در توسعه و بروز رسانی پریمو :

  • UX جدید برای صفحات Primo
  • تجربه داده های مرتبط
  • تجزیه و تحلیل تعامل کاربر
  • استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی

با پریمو از هنر کتابداری حمایت کنید.

بهره وری را با گردش کار کتابخانه به طور کلی و ادغام های پیشرفته با آلما و سایر راه حل های کتابخانه افزایش دهید. به راحتی خدمات دیسکاوری پریمو را سفارشی کنید تا بر نحوه کاوش و نمایش مجموعه ها تأثیر بگذارد، از راه حل های مدیریت منابع و دیسکاوری کاملاً یکپارچه بهره مند شوید، پریمو کتابخانه ها را قادر می سازد بهره وری را افزایش دهند، تجربه کاربر را بهبود بخشند و تمرکز را به  سمت خدمات راهبردی تغییر دهند.

جاسازی دیسکاوری در اکوسیستم دانشگاهی

رابط دیسکاوری خود را با سیستم مدیریت منابع آلما ، راه حل‌های تحقیقاتی، پلتفرم‌های آموزش و یادگیری، برنامه‌های تلفن همراه دانشجویی، و سایر ابزارها، با ادغام‌های محصولات و APIهای باز پریمو متصل کنید.

با استفاده از پریمو تحلیل های کلان داده،و تجارب محلی برای ابزارهای جستجوی هوشمند امکانپذیر است. منابه و نقاط دسترسی داده های پریمو شامل فراداده ها و متن کامل، سیاهه های جستجو،الگوهای استفاده منابع، تاکسونومی ها و تزاروس ها(اصطلاحنامه ها)، تجارب و تخصص کتابداران و خدمات کتابخانه

پریمو از یک رویکرد پیچیده رتبه ­بندی ارتباط استفاده می ­کند که مرتبط ­ترین نتایج جستجوی را در ابتدای لیست بازیابی در اختیار کاربران قرار می­ دهد. این بستر با ترکیبی از فناوری نوآورانه رتبه ­بندی ارتباط و گزینه ­های رتبه­ بندی کتابخانه، کتابخانه ­ها را قادر می ­سازد انتظارات و نیازهای کاربران را هنگام جستجوی منابع چاپی، الکترونیکی و دیجیتال برآورده کنند. در اینجا یک بروشور راهنما وجود دارد که توضیحاتی در مورد عملکردهای پریمو می ­دهد. پریمو با برخورداری از هوشمندی در جستجو بهترین نتایج را ارائه می ­دهد.

فناوی جستجو و رتبه ­بندی در پریمو برای درک مقصود کاربر به عوامل و پارامترهای زیادی متکی است. با استفاده از فناوری اسکولار رنک پریمو[۳۱]، برای رتبه ­بندی نتایج از معیارهای مختلفی استفاده می ­شود:

  • درجه مطابقت یک مورد با یک پرسش
  •  نمره ­ای که مقدار اهمیت علمی آن موضوع را نشان می ­دهد
  • تاریخ انتشار یک مورد

اگر اصطلاحات جستجو در قسمت­ های فراداده خاصی از سابقه مورد، مانند نویسنده، عنوان و فیلدهای موضوع، وجود داشته باشد، ارتباط بیشتری به یک مورد نسبت داده می­شود. پریمو همچنین پارامترهای دیگری مانند نزدیکی اصطلاحات جستجو و نوع جستجو (مورد شناخته شده یا جستجوی موضوع) را ارزیابی می ­کند.

از ویژگیهای بارز و مهم پریمو می توان به پیشنهاد دهنده مقالات و منابع، امکان دنبال کردن زنجیره ای استنادها (تریل کردن استناد)،برجسته سازی محتواهای خاص، جاسازی مطالب و محتوای ارزشمند مانند توصیه‌های عنوان، اطلاعات نویسنده، نگاه کردن به صفحات کتاب، اطلاعات سری، نقدها و جوایز در پیشینه های کتابشناختی، بصری سازی مجموعه دیجیتال است.

اتصال دهنده­ ی اس.اف. ایکس

SFX Link خدمتی دیگر از اکسلایبریز است که از طریق این ابزار می ­توانید پوشش و داده­ های مورد نیاز برای پیوند دقیق کاربران با منابع و مدیریت مجموعه خود را دریافت کنید. پایگاه دانش جامع اس. اف. ایکس.[۳۲]یک مخزن مرکزی اطلاعات برای منابع الکترونیکی و محلی شما از جمله فراداده توصیفی و چگونگی اتصال یا پیوند است. صحت داده­ ها و به روزرسانی ­های مداوم ، همکاری نزدیک با ناشران و خدمات به ­روزرسانی خودکار از موارد تضمین کننده خدمات اکسلایبریز است. اتصال­ دهنده اس.اف. ایکس را یا به عنوان اکسلایبریز یا به صورت محلی میزبانی کرده و از قابلیت ­­های گسترده­ ای بهره ببرید. قابلیت ­های پیوند را می ­توان به راحتی در هر منبع سازگار با اپن یو. آر. ال.[۳۳]، از جمله سیستم عامل ­های بازیابی، پورتال کتابخانه، پایگاه داده و نمایه­ سازی، گوگل اسکالر[۳۴]، سیستم ­های مدیریت دوره و موارد دیگر، جایگزین کرد. یک لیست ژورنالی الفبایی، جستجوی کتاب ­های الکترونیکی[۳۵] و فرم جستجوی اتصال ­دهنده ­ی استناد[۳۶] نقاط دسترسی بیشتری به مجموعه الکترونیکی شما می ­دهد.

برای کتابداران، SFX یک پایگاه دانش جامع، گزینه‌های پیاده‌سازی و سفارشی‌سازی و ابزارهای مدیریتی پیچیده‌ای را که آنها نیاز دارند ارائه می‌کند. SFX که در سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین راه حل OpenURL منتشر شد، به طور مداوم برای پشتیبانی از جدیدترین پیشرفت‌های صنعت و پاسخگویی به نیازهای در حال تکامل کاربران، بهبود می‌یابد.

پایگاه دانش SFX

پوشش و داده های مورد نیاز برای پیوند دقیق مشتریان با منابع و مدیریت مجموعه خود را دریافت کنید. پایگاه دانش جامع اس اف ایکس یک مخزن داده مرکزی اطلاعات برای منابع الکترونیکی و محلی شما از جمله ابرداده های توصیفی و نحو پیوند است. دقت داده ها و به روز رسانی مداوم توسط تیم کتابداران ما، همکاری نزدیک با ناشران، و خدمات به روز رسانی خودکار تضمین می شود.

پیکربندی های پیاده سازی

 پیوند اس اف ایکس را به‌عنوان یک سیستم اکسلایبریز یا میزبانی محلی راه‌اندازی کنید و از طیف گسترده‌ای از عملکردها بهره ببرید. قابلیت‌های پیوند را می‌توان به راحتی در هر منبع منطبق با OpenURL، از جمله پلتفرم‌های کشف، پورتال کتابخانه، پایگاه‌داده چکیده و نمایه‌سازی، گوگل اسکالر، سیستم‌های مدیریت منابع و غیره جایگذاری کرد. فهرست الفبایی مجلات، جستجوی کتاب الکترونیکی و فرم جستجوی پیوندهای استنادی نقاط دسترسی اضافی را به مجموعه الکترونیکی شما ارائه می دهند.

از تنظیمات خارج از منوها استفاده کنید یا از مجموعه کاملی از ابزارهای مدیریت مبتنی بر وب برای سفارشی کردن خدمات اس اف ایکس برای رفع نیازهای کتابخانه خود استفاده کنید. مدیریت مبتنی بر وب به شما این امکان را می‌دهد که فوراً تغییراتی ایجاد کنید و به ظاهر و وضعیت ثابتی که می‌خواهید برسید. پیوند اس اف ایکس همچنین از طریق رابط‌های باز قابل همکاری است و امکان ادغام یکپارچه با سایر سیستم‌های کتابخانه را فراهم می‌کند.

دسترسی به منابع

به کاربران امکان مشاهده در دسترس بودن الکترونیکی یک آیتم، پیوند مستقیم به متن کامل، یافتن مجلات، و استفاده از سایر خدمات کتابخانه، از جمله توصیه‌هایی برای مطالب بیشتر از طریق bX Recommender را بدهید. اس اف ایکس اطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف را برای تعیین بهترین خدمات موجود ترکیب می کند و پیوندهایی به آنها ارائه می دهد. این می تواند به طور خودکار داده های نادرست را تصحیح کند و به کاربران کمک کند مواد مورد نیاز خود را پیدا کنند.

تجزیه و تحلیل استفاده از محتوا

تمام فعالیت های کاربر را پیگیری کنید و گزارش های خود را از طریق اس اف ایکس تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده آسان از ابزارهای آماری، می توانید تصویر دقیقی از استفاده از منابع الکترونیکی خود، از جمله عنوان و پلتفرم، به دست آورید. استفاده از اس اف ایکس همچنین می‌تواند توسط سرویس توصیه‌گر علمی bX برای ایجاد توصیه‌هایی به کاربران استفاده شود.

ابزار توسعه مجموعه

از ابزارهای تجزیه و تحلیل عمیق مجموعه برای شناسایی همپوشانی ها و موارد تکراری استفاده کنید و تصمیمات خرید هوشمندانه تری را ممکن می سازد. چه در حال تمدید یا ارزیابی اشتراک منابع جدید باشید، اس اف ایکس می تواند به شما کمک کند ترکیب بهینه منابع را بیابید تا به شما کمک کند بودجه خود را تامین کنید و مجموعه هایی را توسعه دهید که بهترین نیازهای شما را برآورده می کند.

موارد بیشتر در مورد اس اف ایکس را از اینجا ببینید.

سامن

ابزار سامن Summon کاربران را با منابع دانشگاهی ارتباط می ­دهد. محققان به کتابخانه به عنوان مرجعی قابل اعتماد برای محتوا و خدمات اعتماد دارند. هرچند اغلب، آن­ها منابع و ابزارهای موجود در کتابخانه را دور می ­زنند و می­خواهند نیازهای تحقیقاتی خود را در جای دیگری برآورده کنند. اگر کتابخانه ­ها بتوانند خدمات منحصربه ­فردی را ارائه دهند که نیازهای محقق را برآورده کند و ارزش بالایی را به همراه داشته باشد، نه تنها به محققان در دستیابی به موفقیت و بهره­ وری جدید کمک می­ کند بلکه این کاربران را تشویق می­کند که همیشه تحقیقات خود را در کتابخانه آغاز کنند. جستجوی تمام منابع موجود در کتابخانه نیز می ­تواند دشوار باشد. محققان باید راهی بهتر برای دستیابی به محتوای کتابخانه و اتصال به منابع فراتر از منابع موجود در مجموعه­ ها داشته باشند. آن­ها باید دید بیشتر و دسترسی بهتر به آنچه کتابخانه می ­تواند فراهم کند – منابع الکترونیکی و چاپی، خدمات تحقیقاتی گسترده و پرسنل- داشته باشند.

سرویس سامن پروکوئست[۳۷] برای همه محققان از هر سطح تجربه، یک نقطه شروع جذاب برای تحقیق است و بیش از انتظار آن­ها خواهد بود. یک جستجوی واحد در میان کتاب­ ها، کتاب ­های الکترونیکی، مجلات، روزنامه­ ها، فیلم ­ها، تصاویر، راهنماهای تحقیق و موارد دیگر از یک فهرست واحد محتوای واحد که از قبل برداشت شده و برای بازیابی بهینه شده است. فراخوانی نه تنها به طور خاص برای ارتقا مجموعه کتابخانه طراحی شده است، بلکه برای جلب نظر محققان و نشان دادن ارزش کتابخانه نیز طراحی شده است. فراتر از ارائه قابلیت جستجوی هم­زمان در کل مجموعه شما، سامن دسترسی به منابع را ساده می­ کند، محققان را به کتابداران متصل می­ کند. سامن نتیجه یک تجربه تحقیقاتی غنی است که منابع شما را رؤیت پذیر می ­کند و راهنمایی ­های تحقیقاتی را فراهم می ­کند.

سامن یک تجربه برتر تحقیقاتی را ارائه می ­دهد که محققان را قادر می ­سازد تا منابع کتابخانه ­ای را بهتر بازیابی، قابل دسترس و به اشتراک بگذارند. سامن برای تأمین نیازهای محقق و بهبود نقش کتابخانه شما در فرآیند تحقیق طراحی شده است. چهار اصل ساده طراحی سامن نه تنها از کاربران پشتیبانی می ­کند ، بلکه کتابداران نیز از آن سود می­ برند:

  • پوشش گسترده و قابل اطمینان
  • کشف و دسترسی آزاد
  • مدیریت ساده و کتابداری جاساز شده[۳۸]
  • سامن به کاربران کمک می­ کند منابع مختلفی را که از طریق محتوای مشترک، مجموعه ­های محلی ، دسترسی آزاد[۳۹] یا مخازن سازمانی موجود در دسترس هستند، بازیابی کنند. این قابلیت یک تجربه تحقیقاتی مدرن است که جستجو و کاوش قوی را همراه با رتبه­ بندی اثبات شده، ارتباط بی ­طرف و دسترسی به منابع را ارائه می ­کند. گزینه­ های سفارشی­ سازی فرصت­ های جلب نظر کاربران و گسترش خدمات کتابخانه را افزایش می ­دهد. رابط برنامه ­نویسی کاربردی[۴۰] جستجوی جهانی، کاوش منابع و دسترسی به محتوا را تسهیل می ­کند.

اولریخ وب

اولریخ وب Ulrichsweb دانش نشریات برای کتابداران و محققان است. الریخ وب، دامنه و عمق فهرست معتبر دوره­ای اولریخ[۴۱] را با محتوا و ویژگی ­های قابل تنظیم برای کمک به شما در بازیابی، ارزیابی و تصمیم ­گیری در مورد منابع نشریات و ارائه ­دهندگان آن­ها، برای کتابخانه شما امکان ­پذیر می­ سازد. این ابزار محلی برای یافتن جدیدترین جزئیات کتابشناختی، ناشر و دسترسی مکانی، با جستجوی کاربرپسند، نتایج عملی و ادغام با فرایند کار مدیریت و بازیابی کتابخانه شما کاربرد دارد.

برای کتابخانه­ های دانشگاهی، اولریخ وب شناسایی عناوین علمی، داوری ­شده یا توصیه شده برای مطالعه یا عناوین مراکز انتشار را آسان می ­کند. برای همه کتابخانه ­ها، سوابق غنی جزئیاتی مانند ناشر، تمرکز تحریریه، قالب، موضوعات، زبان، آی.اس. اس. ان.[۴۲] و تاریخچه عنوان را نشان می ­دهد. پیوندهای بین شماره­ های مرتبط امکان بازیابی سریع را فراهم می ­کند. جداول محتویات دارای آدرس[۴۳] و پیوندهای فهرست کتابخانه شما، به کاربران کمک می­ کند متن کامل را در مجموعه­ های الکترونیکی کتابخانه شما بازیابی کنند.

ویژگیهای اولریخ وب

 

پوشش جامع

Ulrichsweb مجلات جهانی را می شناسد: مجلات، مجلات، مجموعه های تک نگاری، روزنامه ها، و سریال های دیگر در قالب های الکترونیکی، چاپی و میکروفرم. درباره عناوین ناشران علمی، مصرف‌کننده، تجاری و تخصصی در همه موضوعات، مناطق و زبان‌ها بیاموزید و کاوش کنید. جزئیات در دسترس بودن کنونی را از هزاران ارائه‌دهنده متن کامل، منابع انتزاعی و نمایه‌سازی و خدمات تحویل اسناد برای دریافت تصویری کامل از عناوین اشتراک و دسترسی آزاد پیدا خواهید کرد.

یافتن آسان نشریات

برای کتابخانه های دانشگاهی، الریخ وب شناسایی عناوین علمی، بررسی شده یا توصیه شده برای مطالعه یا به عنوان رسانه های انتشار را آسان می کند. برای همه کتابخانه ها، سوابق غنی جزئیاتی مانند ناشر، تمرکز سرمقاله، قالب، موضوعات، زبان، ISSN و تاریخچه عنوان را نشان می دهد. پیوندهای بین مجلان مرتبط، کشف پیچیده را ممکن می‌سازد. فهرست مطالب دارای OpenURL و پیوندها به کاتالوگ شما به کاربران کمک می کند تا متن کامل را در مجموعه های الکترونیکی کتابخانه شما پیدا کنند.

ارزیابی نشریات

ابزارهای جستجوی پیشرفته برای کتابداران کار سریع تجزیه و تحلیل عمیق عناوین فردی و بسته های انبوه را انجام می دهند. می‌توانید قالب‌ها، پوشش متن کامل و نمایه‌سازی، گزینه‌های تحویل سند، فهرست قیمت‌ها و سایر ویژگی‌های کلیدی مهم برای تصمیم‌گیری سریال‌هایتان را مقایسه و ارزیابی کنید. هزاران بررسی تألیف شده توسط کتابدار از مجلات ProQuest برای کتابخانه‌ها برای شناسایی عناوین توصیه‌شده و اصلی برای کتابخانه‌های دانشگاهی، ویژه، مدارس و عمومی گنجانده شده است.

سفارشی سازی و شخصی سازی

رابط کاربری اولریخ وب را می توان برای منعکس کردن ترجیحات محلی سفارشی کرد. کاربران می توانند زبان مورد نظر را برای پیمایش، جستجو و نتایج انتخاب کنند. می‌توانید حل‌کننده OpenURL، کاتالوگ کتابخانه یا تعامل با سرویس‌های شخص ثالث که شرکای پیوند الریخ وب هستند را فعال کنید. ویژگی رایگان «My Ulrich» به افراد امکان می‌دهد تنظیمات شخصی را ذخیره کنند، فهرست‌های عنوان را بسازند و به اشتراک بگذارند، و اعلان‌های هشدار الریخ را در مورد انتشارات جدید، تغییر یافته و متوقف شده دریافت کنند.

API و یکپارچه سازی داده ها

کتابخانه‌ها می‌توانند راهنماهای تحقیقاتی و سایر صفحات وب کتابخانه خود را با داده‌های سریال معتبر با استفاده از خروجی JSON یا XML Ulrichsweb API غنی کنند. کتابخانه های Ulrichsweb با Summon یا Primo می توانند خروجی Ulrichsweb API را برای افزایش کشف سریال ها یکپارچه کنند. Ex Libris برای بهبود نتایج جستجو در این خدمات، جزئیات مجله اولریخ را با پیوند ۳۶۰ (نسخه ۲٫۰) یا ۳۶۰ E-Journal Portal به مشترکین Ulrichsweb غنی می کند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد اولریخ وب اینجا را ببینید.

کمپس ام

کمپس ام. یک برنامه تلفن همراه و پورتال ارائه می ­دهد که به شما کمک می­کند اهداف راهبردی خود را تحقق بخشید و به دانشجویان، یک فروشگاه یک مرحله ­ای برای هر آنچه که نیاز دارند ارائه می ­دهد. مدیریت ساده، مقرون به صرفه برای اجرا و همیشه نوآورانه، این برنامه را به بهترین برنامه دانشگاه برای کالج ­هایی که می­ خواهند انقلابی در راهبردهای دیجیتال خود ایجاد کنند، تبدیل کرده است. این ویدیو در مورد این برنامه توضیح می­ دهد.

با یک برنامه دانشجویی شخصی سازی شده و برخط، میزان حمایت و رفاه را افزایش دهید. دانش آموزان را با یک برنامه تلفن همراه دانشگاهی  همه کاره درگیر نگه دارید. از یک بستر برای مدیریت ارتباطات در سراسر دانشگاه استفاده کنید. با پلت فرم مشارکت دانشجویی کمپس ام، جوامع را برای قرن بیست و یکم بسازید.

ویژگی ها و قابلیتهای کمپس ام

 
  • پروفایل کاربر نامحدود
  • مدل داده های همیشه متصل
  • گزینه های شخصی سازی کاربر
  • نظرسنجی سریع
  • استودیوی محتوای خارج از چارچوب
  • داشبورد حضور و غیاب دانش آموزان
  • ادغام برنامه کلاس درس
  • ادغام تعامل و رفاه
  • رابط مدیریت بصری
  • کشف و ثبت رویدادها
  • ادغام مدیریت یادگیری

خدمات حمایت دانشجو را با نظرسنجی های مشارکت در دانشگاه افزایش دهید. “حال شما چطور است؟” سوالی است که می‌تواند برای دانش‌آموزی که احساس تنهایی می‌کند، از نظر تحصیلی دچار مشکل است یا از بازگشت به دانشگاه ناامیدشده است، تفاوت ایجاد کند. با CampusM Quick Poll، می توانید به راحتی یک سوال نظرسنجی ماهانه مشارکت دانشجویی یک بار یا تکراری ارسال کنید تا بفهمید دانش آموزان چه احساسی نسبت به خود یا دانشگاه دارند و بر اساس آن اقدام کنید.

لگانتو

لگانتو، سیستم مدیریت لیست منابع، به شما کمک می­کند تا یادگیری معنادار را تقویت کرده و موفقیت دانشجویان را در محیط­ های یادگیری آنلاین، دانشگاهی و ترکیبی تقویت کنید. این ابزار شما را قادر می­ سازد با استفاده از مجموعه کتابخانه ­ها، تخصص­ ها و خدمات، دسترسی به مطالب درسی را ساده کرده و هزینه ­های آن­ ها را کاهش دهید. دانشکده می­ تواند به راحتی لیستی از منابع را که شامل همه انواع مطالب است، تهیه کند؛ کتابداران می­ توانند منابع را با کارایی بیشتر فراهم کنند و برای حمایت از دوره ­های بیشتر مقیاس ­بندی کنند و دانشجویان می­ توانند به همه مطالب درسی از یک مکان و از هر دستگاهی دسترسی داشته باشند. لگانتو در سیستم مدیریت یادگیری شما[۴۴] تعبیه شده است و کاملاً با آلما،خدمات دیسکاوری کتابخانه، برنامه ­های تلفن همراه، ابزارهای استناد و سایر سیستم­ های دانشگاه ادغام می ­شود.  ویدیوی راهنمای لگانتو را از اینجا ببینید.

مزایای لگانتو

 
  • فهرست منابع دوره ساختاریافته لگانتو تعاملی است و دسترسی آسان به همه مطالب را در محیطی آشنا برای دانشجویان و اساتید فراهم می کند.
  • مربیان می‌توانند با غنی‌سازی فهرست منابع با برچسب‌ها، یادداشت‌ها و سررسیدها، دانش‌آموزان را درگیر کنند.
  • مواد آموزشی با کیفیت با یک کلیک فاصله دارند با لگانتو، گنجاندن مواد با کیفیت بالا کم هزینه یا بدون هزینه در فهرست منابع دوره آسان، سریع و ایمن است که انعطاف‌پذیری در محتوای دوره فراهم می‌کند و به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.
  • چندین مجموعه دسترسی باز و OER (به عنوان مثال Open SUNY، OpenStax، Open Textbook Library) کاملاً قابل کشف هستند.جستجوها به راحتی برای منابع OER و دسترسی باز فیلتر می شوند Leganto به طور خودکار مطالب مربوط به OER را پیشنهاد می کند.
  • مجموعه ای غنی از API ها تعامل از راه دور با سیستم های نهادی و شخص ثالث، برنامه های تلفن همراه، ابزارهای استناد و موارد دیگر را امکان پذیر می کند. کتابداران مواد درسی را مدیریت می‌کنند و Leganto را با جریان‌های کاری یکپارچه Alma اداره می‌کنند به راحتی برای پشتیبانی از هر تعداد دوره که مورد نیاز است، افزایش می یابد
  • دانش آجویان و کارکنان را درگیر کنید – هر کجا که هستند. یک رابط کاربری بصری مبتنی بر ابر، که در هر دستگاهی موجود است، به طور یکپارچه در سیستم مدیریت یادگیری ادغام شده است.
  • مدارس و دانش آموزان با لگانتو در هزینه های خود صرفه جویی می کنند.لگانتو ارزش و استفاده از مجموعه ها و همکاری های کتابخانه را به حداکثر می رساند، هزینه مواد درسی را کاهش می دهد و مقرون به صرفه بودن دانش آموزان را افزایش می دهد.
  • کتابداران می توانند منابع انتخاب شده را ارتقا دهند.لگانتو به طور خودکار پیوندهای مستقیم را به موارد رایگان متعلق به کتابخانه تعبیه می کند لگانتو استفاده از مدل‌های پرداخت به ازای استفاده و منابع آموزشی باز را هدایت می‌کند دانشجویان می توانند به راحتی به تخصص و خدمات ارزشمند کتابداری دسترسی داشته باشند.
  • بینش عملی برای بهبود مواد درسی. تجزیه و تحلیل قدرتمند تعامل واقعی دانشجو با منابع درسی را نشان می دهد، و به مربیان، کتابداران و مدیران بینش در مورد آنچه کار می کند، آنچه وجود ندارد و آنچه مورد نیاز است می دهد.
  • لگانتو در زمان واقعی نحوه استفاده از منابع دوره را نظارت می کند.تجزیه و تحلیل نشان می دهد که کدام منابع همانطور که انتظار می رود استفاده می شوند و کدام نه گزارش های سفارشی ارزش نهادی، نیازهای بودجه ای و محدودیت های کتابخانه را نشان می دهد.
  • کاهش بار اداری لگانتویک فروشگاه یک‌جا با مدیریت خودکار و گردش‌های کاری است که باعث افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در زمان و ارتقای نقش کتابخانه می‌شود.
  • اعضای هیئت علمی می توانند به راحتی منابع را مستقیماً از هر منبعی اضافه کنند، فهرست را ویرایش کنند و آن را به ترم زیر منتقل کنند
    گردش کار خودکار مبتنی بر آلما، افزایش مقیاس برای دوره های اضافی را آسان می کند مجوز یکپارچه حق نسخه برداری با مجوز خودکار، انطباق را تضمین می کند

روزتا

روزتا  Rosetta یک راه ­حل برای حفظ و نگهداری دارایی ­های دیجیتال برای کتابخانه ­ها، آرشیوها ، موزه ­ها و سایر مؤسسات است. این ابزار با جمع ­آوری، مدیریت و تحویل ایمن و مطمئن انواع اطلاعات دیجیتال، امکان حفظ آن برای نسل ­های بعدی را فراهم می­ کند. شرکت اکسلایبریز در حوزه تحقیق و پژوهش و کمک به محققین نیز خدماتی ارائه می­ دهد که در زیر به شکل کوتاه به آن اشاره­ می­ کنیم در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر لینک ­ها را دنبال نمایید. روزتا DAM و حفظ دیجیتال را در راه حلی که به طور خاص برای کتابخانه ها طراحی شده است ترکیب می کند. در طول دهه گذشته، کتابخانه‌ها و آرشیوهای پیشرو در سطح جهانی برای ایجاد “کتابخانه قالب” روزتا همکاری کرده‌اند. دانش به‌دست‌آمده در مورد بهترین شیوه‌های صنعت اکنون در یک ماژول نگهداری آماده برای استفاده تزریق می‌شود.

مزایای روزتا

 
  • از چندین دهه تخصص در حفظ دیجیتال استفاده کنیدبا حفظ دیجیتال داخلی، کتابخانه ها به ارائه دهندگان محتوا از استحکام مخزن دیجیتال خود اطمینان می دهند.
  • رویت پذیری مجموعه خود را افزایش دهید و ارزش آن را به نمایش بگذارید

    روزتا پلاس پریمو را ادغام می کند، رابط دیسکاوری که کاربران شما را یک جستجو از هر دارایی در مجموعه شما دور می کند. استفاده از مجموعه شما تا حد زیادی بر ارزش درک شده آن تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که Rosetta Plus Primo را ادغام می کند، رابط اکتشافی که به کاربران شما اجازه می دهد در یک جستجوی سریع به جواهرات پنهان شما دسترسی پیدا کنند. و با تجزیه و تحلیل استفاده تعبیه شده آن، می توانید به راحتی تقاضا را در مورد این مواد منحصر به فرد نشان دهید.

  • مجموعه های خود را در چارچوب یک سیستم مدیریت و حفظ کنید

    کارکنان زمان کمتری را صرف کارهای تکراری می کنند و زمان بیشتری را صرف غنی سازی مخزن می کنند.گردش کار پیچیده می تواند تلاش های توسعه مجموعه شما را کند کند. با Rosetta Plus، گردش کار مدیریت و حفظ را زیر یک چتر قرار می دهید تا زمان کارکنان را برای تمرکز بر موارد مهم آزاد کنید.

مدیریت اطلاعات تحقیق

مجموعه راه­ حل­ های مدیریت اطلاعات تحقیقاتی به شما امکان می ­دهد تا دید تحقیقات موسسه خود را بهبود بخشید و عملکرد تحقیق را در همه زمینه ­ها اندازه ­گیری کنید. اکسلایبریز ابزارهایی را برای جمع­ آوری، مدیریت و افشای تمام نتایج و داده ­های تحقیقاتی شما، مطابقت محققان با فرصت­ های مناسب بودجه و فرآیندهای خودکار در اختیار شما قرار می­ دهد تا بار فرایندهای تحقیق، کتابخانه و محقق را کاهش دهد.

اسپلورو

اسپلورو Esploro با به حداکثر رساندن دید، کارایی و انطباق فعالیت ­های تحقیقاتی، راه را برای تأثیر بیشتر تحقیقات دانشگاهی هموار می­ کند. این کار را با ضبط نظام ­مند، مدیریت و انتشار خروجی و داده­ های تحقیق، استفاده از مهارت و فناوری کتابخانه و یکپارچه سازی با فرایندهای کار تحقیقاتی موجود انجام می­ دهد.

مزایای اسپلورو

 
  • پروفایل های محقق جامع را به راحتی ایجاد کنیدپورتال و پروفایل های تحقیقاتی Esploro به طور خودکار انتشارات و مجموعه داده ها را ضبط می کنند و همه اطلاعات را به یک پرتره از موسسه شما متصل می کند.
  • پروفایل های هوشمند و پویاپروفایل های محقق از همه رشته ها با استفاده از هوش مصنوعی برداشت هوشمند ایجاد و به طور مداوم به روز می شوند.
  • پورتال تحقیقاتی نتایج آفرین

    یک رابط وب بهینه شده و کاربرپسند برای جستجو برای محققان، سرمایه‌گذاران، شرکای صنعتی و عموم اجازه می‌دهد تا خروجی کامل سازمانی را کشف و کاوش کنند.

  • تجزیه و تحلیل داخلی جامع گزارش ها و تصاویر دقیق و کاملی از انتشارات دانشکده خود، همکاری ها و عملکرد آنها دریافت کنید.
  • سیستم های گزارش دهی را غنی کنیدبا استفاده از راه حلی که برای باز بودن طراحی شده است، داده ها را بین سایر سیستم های دانشگاهی به اشتراک بگذارید.
  • تحقیقات و تخصص را به نمایش بگذاریدبرتری تحقیقاتی خود را به راحتی به نمایش بگذارید. Esploro ورود دستی را کاهش می دهد و سیلوهای داده را تجزیه می کند و اطلاعات جامع علمی را از معتبرترین منابع در همه رشته های دانشگاهی به هم مرتبط می کند.

رف­ورکس

مدیر مرجع ریف ­ورکس RefWorks مناسب مؤسساتی است که می­ خواهند دانشجویان و محققان مقالات بهتر و دقیق ­تری تولید کنند. ریف­ورکس با ارائه ابزاری با کاربرد آسان برای استناد، کتابشناسی و مدیریت مرجع، فرآیند تحقیق، همکاری، سازماندهی داده­ ها و نوشتن را ساده می­ کند (احتمالاً شبیه اندنوت[۴۵] یا مندلی[۴۶] است). رفورکس پشتیبانی شبانه روزی را فراهم می کند و به مدیران کتابخانه اجازه می دهد تا سبک های فهرست مرجع سازمانی را تعریف کنند و استفاده را در سراسر موسسه تجزیه و تحلیل کنند.

مزایای رفورکس

 
  • جمع آوری و وارد کردن آسان داده ها

مطالب تحقیق را تقریباً از هر منبع و در هر قالبی بیابید، به آن دسترسی پیدا کنید، و آنها را ضبط کنید. تکمیل خودکار داده های مرجع و بازیابی متن کامل باعث صرفه جویی در زمان و اطمینان از استناد دقیق می شود.

  • مدیریت تحقیق
    برای تسهیل ذخیره‌سازی و استفاده مجدد، مواد را در یک فضای کاری مرکزی متحد کنید، و از ابزارهای قدرتمندی مانند برچسب‌ها، پوشه‌ها، جستجوی متن کامل و کپی‌برداری استفاده کنید تا به آسانی به منابع دسترسی داشته باشید و آنها را سازماندهی کنید.
  • به اشتراک بگذارید و همکاری کنید
    اسناد تمام متن را به صورت جداگانه سازماندهی کنید، بخوانید، حاشیه نویسی کنید و برجسته کنید یا به صورت خصوصی با اعضای موسسه خود یا با هر کاربر RefWorks در یک محیط مشترک به اشتراک بگذارید.
  • گسترش تأثیر کتابخانه
    با یک سرویس مدیریت مرجع کاملاً پشتیبانی شده، مشارکت کتابخانه را در تحقیقات و موفقیت دانش‌آموزان افزایش دهید، و مدیران کتابخانه را قادر می‌سازد تا سبک‌های سازمانی را تنظیم و منتشر کنند، استفاده را تجزیه و تحلیل کنند، و رعایت حق نسخه‌برداری را مدیریت کنند.

پیوت آر.پی.

پیوت آر.پی.  Pivot-RP با دستیابی به جامع­ ترین منابع جهانی فرصت­ های تأمین مالی، تسهیل یافتن همکار تحقیقاتی و ارائه بینش و میانبرهایی برای کمک به سازمان­ های تحقیقاتی در دستیابی به سهم بیشتری از بودجه موجود، روند تحقیق را تسریع می ­کند. این ابزار با یکپارچه ­سازی راه ­حل­های بودجه و تخصص در کنار هم به صدها موسسه تحقیقاتی برجسته جهان خدمت  می ­کند. کاربران همچنین از اطلاعات به موقع و مطمئن اخبار پژوهشی حرفه ­ای بهره ­مند می ­شوند.

مزایای پیوت آر پی

 

با پیوت آر پی فرصت های مالی مناسب را در اختیار محققان مناسب قرار دهید.

Pivot-RPTM یک منبع متخصص برای فرصت های مالی جهانی با گردش کار، هوش و ابزارهای کشف قدرتمند است.

با پیوت آر پی فرصت های تامین مالی را کشف کنید.

از یک منبع قابل اعتماد فرصت های مالی که به طور خودکار با پروفایل های محقق از طریق هوش مصنوعی در Pivot Funding Advisor مطابقت دارد، بهره مند شوید.

پیشبرد همکاری تحقیقاتی

رویت پذیری تخصص را در سراسر مؤسسه خود افزایش دهید و با استفاده از پروفایل های محقق قوی، سایر همکاران بالقوه را از سراسر جهان کشف کنید.

ارتباطات و توسعه را گسترش دهید.

اخبار و اطلاعات مالی را به طور فعال و کارآمد با مجموعه‌های هدفمندی از افراد و گروه‌ها در سراسر موسسه خود به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات را با بینش قدرتمند تقویت کنید.

راهبردهای پیشنهادی خود را با تجزیه و تحلیل کمک های مالی قبلاً اعطا شده و از طریق ارتباط با بودجه جهانی و اخبار سیاسی ارائه دهید.

داده های انتخاب شده

ده ها هزار فرصت تامین مالی به ارزش میلیاردها دلار را از سراسر جهان و در گسترده ترین انواع منابع مالی کشف کنید. امکان کشف به موقع فرصت های تامین مالی را از تیم اختصاصی ویراستارانی که از صحت معیارها و مهلت های واجد شرایط بودن اطمینان می دهند، بدست آورید. فرصت های تامین مالی داخلی را برای ارتقای بودجه اضافی موجود برای موسسه خود در نظر بگیرید. با پایگاه داده داخلی Conferences and Papers Invited™ هزاران کنفرانسی را جستجو کنید که درخواست «فراخوان مقالات» برای ارائه و انتشار دارند.

هوش استراتژیک با پیوت آر پی

به عنوان یک منبع اضافی، Research Professional News اطلاعات به موقع و قابل اعتمادی را با تمرکز بر ORCID، InfoReady، Cayuse، Web of Science، InCites و موارد دیگر ارائه می کند تا گردش کار محققان را ساده کند. از مشاور مالی Pivot-RP مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید که به طور خودکار فرصت های تأمین مالی را بر اساس مشخصات خاص یک محقق توصیه می کند. استراتژی های خود را با پایگاه داده قابل جستجوی پیوت آر پی از بیش از ۵ میلیون کمک بلاعوض که قبلاً اعطا شده بود، در میان ده ها سرمایه گذار بین المللی جهانی و در حال رشد، هماهنگ کنید. همکاران بالقوه را در میان میلیون‌ها نمایه علمی کشف کنید که شامل انتشارات گذشته، زمان‌های ذکر شده و تأثیر استناد برگرفته از داده‌های Web of Science Core Collection™ می‌شود.

راپیدو

Rapido پلتفرمی است که اشتراک منابع را بین کتابخانه‌ها ساده و خودکار می‌کند، زیرا امانت به فرآیندهای کارآمد و بصری تبدیل می‌شوند، در وقت کارکنان صرفه‌جویی می‌کنند و خدمات بهبودیافته و گردش کوتاه‌تری را برای کاربران فراهم می‌کنند. یک پلت فرم به اشتراک گذاری منابع کتابخانه کشف تا تحویل است که بر کارایی کارکنان و خدمات کاربر متمرکز است. برای کارکنان، راپیدو فرآیندهای استقراض و وام را خودکار و ساده می کند و به کارکنان کمک می کند حجم بالایی از درخواست ها را به طور کارآمد مدیریت کنند.برای کاربران، Rapido یک مکان مرکزی فراهم می کند که در آن می توانند مواد مورد نیاز خود را با تجربه ای بدون اصطکاک برای دریافت سریع آن مواد پیدا کنند. Rapido یک پلت فرم کامل است که جایگزین ابزارهای موجود (مانند Tipasa، VDX و ILLiad) به عنوان یک راه حل کامل برای نیازهای به اشتراک گذاری منابع یک موسسه می شود.
این شامل RapidILL به عنوان پایه ای برای مؤلفه تحویل اسناد خود به عنوان بخشی از یک پلت فرم گسترده تر است که باز، آینده نگر است و تجربه اشتراک منابع را برای کارکنان و کاربران تغییر می دهد.

قابلیتها و مزایای راپیدو

 

ساده کردن گردش کار کتابخانه
حجم بالایی از درخواست‌ها را به راحتی مدیریت کنید – گردش‌های کار کارآمد Rapido باعث صرفه‌جویی در ساعات زیادی می‌شود که قبلاً روی فرآیندهای دستی و چند مرحله‌ای صرف شده‌اند. اکثر درخواست‌های امانت‌گیری را می‌توان بدون میانجی‌گری کارکنان پردازش کرد و به‌طور خودکار به کتابخانه امانت‌دهنده ارسال کرد. برای موارد استثنایی، Rapido شامل قوانین میانجی‌گری پیشرفته است که چنین درخواست‌هایی را برای رسیدگی به کارکنان انجام می‌دهد.

روی درخواست‌های مهم تمرکز کنید – Rapido دارای منوهای پیشرفته و کاملاً قابل تنظیم درخواست‌ها برای دسترسی سریع است. این را می توان برای هر کاربر، با درخواست هایی که باید روی آنها کار کند، تعریف کرد. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد: درخواست های جدید از امروز، درخواست هایی که منتظر اطلاعات کاربر هستند. درخواست با یادداشت وام دهنده، و بیشتر.

یکپارچه با نرم افزارهای موجود
ساخته شده بر روی پلتفرم ابری پیشرفته Ex Libris – برای مشتریان فعلی Alma پیاده سازی Rapido به سادگی تنظیم یک پرچم ویژگی در سیستم تولید آنها است. هیچ ادغام دیگری مانند SIS یا تأیید هویت کاربر مورد نیاز نیست. برای مشتریان غیر آلما – این به این معنی است که راه حل بر روی یک پایه ابری پایدار ساخته شده است که از تمام استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی مورد نیاز پشتیبانی می کند و دارای تمام انعطاف پذیری مورد نیاز برای یک محصول در مقیاس بالا است.

خطاهای کاربر کمتر – با نمایه مشترک جدید در حال کشف، تمام ابرداده‌ها برای منبع و گیرنده توسط Rapido از سیستم‌های کتابخانه گرفته می‌شوند تا درخواست به طور خودکار پردازش شود. این بسیاری از فرم های درخواست دستی فعلی را که مستعد خطا و داده های از دست رفته هستند حذف می کند. در نتیجه نیاز به میانجیگری کارکنان است.

اشتراک منابع در سطح بالاتر
یک راه حل نهایی کشف تا تحویل – Rapido بسیار بیشتر از یک ابزار به اشتراک گذاری منابع مستقل است زیرا فرآیند کامل را در یک سیستم مدیریت می کند: به کاربران اجازه می دهد منابع فراتر از مجموعه کتابخانه را در Primo به راحتی پیدا کنند و کارکنان کل فرآیند را مدیریت کنند. از جمله انجام، وام، استقراض و تجزیه و تحلیل – همه از داخل پلت فرم موجود Alma آنها.

آینده نگر – Rapido با توجه به نیازهای آینده ساخته شده است – نه فقط نیازهای موجود. در حال حاضر هم از موارد قابل برگشت و هم از تحویل اسناد پشتیبانی می کند، و ما در حال کار بر روی دو ابتکار دیگر برای وام دیجیتال کنترل شده و وام کتاب الکترونیکی (به طور مشترک با برنامه آزمایشی وام دادن کتاب الکترونیکی EBC) هستیم.

به اشتراک گذاری منبع با کلیک یک دکمه کشف آن به لطف ادغام یکپارچه Rapido در Discovery کاربر، دانشجویان و محققان می توانند به راحتی منابعی را حتی فراتر از مجموعه کتابخانه پیدا کنند. آن را درخواست کنید پس از یافتن منبع خود، کاربران می توانند یک نسخه فیزیکی یا دیجیتالی را با کلیک یک دکمه سفارش دهند. بدون نیاز به پر کردن ابرداده – Rapido به طور خودکار از همه اینها مراقبت می کند. دریافت کنید کاربران می توانند تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند منابع خود را بر اساس زمان تحویل تخمینی و مدت زمان وام دریافت کنند. پس از سفارش می توانند پیشرفت تحویل خود را تا زمان رسیدن پیگیری کنند.

راپیدو تجربه اشتراک منابع را تغییر می دهد و به کاربران اجازه می دهد درخواست های خود را کنترل کنند. آنها می توانند انتخاب کنند که مطالب را به صورت آنلاین یا فیزیکی دریافت کنند و وضعیت تحویل را هنگام پردازش سفارش خود پیگیری کنند. به لطف نمایه مشترک راپیدو، کاربران اکنون همه گزینه های موجود برای دریافت منابع مورد نیاز خود را در جستجوی خود مشاهده می کنند و می توانند از پر کردن فرم های طولانی صرف نظر کنند زیرا راپیدوبه طور خودکار درخواست ها را با کلیک یک دکمه پردازش می کند – به همین راحتی است که آن را کشف کنید، درخواست کنید. آن را دریافت کنید.

آوردن کتابخانه ها به قرن بیست و یکم
رابط کاربر پسند – Rapido به کاربران در هنگام درخواست اشتراک منابع همان تجربه ای را به کاربران می دهد که در هر بازار دیجیتال دیگری داشته باشند. این ساده، سریع و کارآمد است.

گردش سریع فرایندها با اتوماسیون داخلی، منابع اکنون سریعتر از همیشه با کار کمتر برای امانت کتابخانه به دست می‌آیند. Rapido انتخاب دقیق کتابدار بخش امانت و گزینه های میانجی پیشرفته را برای تضمین تحویل در سریع ترین زمان ممکن ارائه می دهد.

تصمیمات را با گزینه های تحویل سفارشی در اختیار کاربران قرار دهید – امتحانی در ۳ روز دارید و کتاب فیزیکی تا هفته آینده نمی رسد؟ اکنون، کاربران این اطلاعات را قبل از سفارش در اختیار دارند، بنابراین می‌توانند انتخاب کنند که منتظر کتاب باشند یا درخواست یک فصل الکترونیکی برای رسیدن کمتر از یک روز کنند.

توانمندسازی کاربر – کتابخانه‌ها می‌توانند به راحتی راپیدو را پیکربندی کنند تا به دانشجویان و محققان اجازه دهد درخواست‌هایی را ارسال کنند که به طور خودکار با کلیک یک دکمه به بخش امانت کتابخانه هدایت می‌شوند و نیازی به میانجیگری کارکنان نیست.

 

 

بروشور راپیدو را ببینید.

ویدیوهای مربوط به راپیدو را ببینید.

 

 

 

RapidILL

یک امانت بین کتابخانه ای سریع و مقرون به صرفه است که برای درخواست های فصل مقاله و کتاب طراحی شده است. RapidILL با تمرکز بر صرفه جویی در زمان کارکنان، ابزارهایی را برای خودکارسازی گردش کار و استفاده از مجموعه های مؤسسه شما برای اشتراک گذاری و تحویل سند به صورت همتا به همتا ارائه می دهد.

یک امانت بین کتابخانه ای پویا و قوی و تجربه اشتراک منابع
RapidILL توسط کارکنان کتابخانه برای کتابخانه های دانشگاهی توسعه یافته است. هدف آن ارائه ابزار و گردش کار برای افزایش توانایی شما در ارائه مطالب به مشتریان است.

یکپارچه با گردش کار کتابخانه موجود شما ادغام می شود.

RapidILL همزمان وجود دارد و سیستم مدیریت ILL محلی شما را تقویت می کند تا به طور شفاف در پشت صحنه عمل کند. مشتریان شما مطالب درخواستی خود را با استفاده از همان مکانیسم های درخواستی که با آن آشنا هستند سریعتر دریافت می کنند.

راه حل هایی برای همکاری بین کتابخانه ای ارائه می دهد.

RapidILL برای به حداکثر رساندن مشارکت اشتراک منابع بین کتابخانه ها و گروه های کنسرسیوم یا کتابخانه طراحی شده است. سیستم RapidILL از ترتیبات سطحی و اولویت دار پشتیبانی می کند تا اطمینان حاصل شود که کتابخانه شما با شرکای کلیدی به طور مؤثر کار می کند.

از دیگر خدمات این شرکت می­توان خدمات ابری  را نام برد. اکسلایبریز دارای یک مرکز عملیاتی شبکه و امنیت اختصاصی (NOC / SOC) است که ورود و نظارت شبانه­ روزی را برای دسترسی شبکه منطقی به داده ­های کاربران و استفاده از دارایی­ های اطلاعاتی فراهم می­ کند و مرتباً مورد بازرسی قرار می­ گیرد. نظارت اکسلایبریز متشکل از سیستم ­های چند لایه اضافی است که سرویس­ های داخل و خارج از مرکز داده را رصد می­ کنند تا اعتبار خدمات در بالاترین سطح عملکرد را تأیید کنند. نظارت بر عملکرد ابر تضمین بالاترین سطح خدمات است.

نظارت در خدمات ابری بر اساس یک مفهوم چندلایه شامل زیرساخت و نرم ­افزار ساخته شده است و به طور مداوم تأیید می ­کند که سرویس­ ها همیشه مطابق با بالاترین معیارهای عملکرد در حال اجرا هستند. اکسلایبریز  با خدمات محتوا  در مورد راهبردهای محتوایی مورد نیاز کتابخانه ­ها و کمک به تهیه و تولید آن فعالیت می ­کند. همچنین بخش خدمات حرفه ­ای و خدمات پشتیبانی، با ارائه خدمات مدیریت پروژه، خدمات مشاوره فنی و یکپارچه ­سازی خدمات موبایلی برای دانشگاه ­ها و برطرف کردن نقص­ ها و مشکلات فنی فعالیت می­ کند.

پانویس ها

[۱] .ExLibris
[2] .ProQuest
[3] .Automated Library Expandable Program
[4] .ALEPH-100
[5]. “Aleph”
[۶] . Yohanan Spruch
[7] . MetaLib
[8] . Verd
[9] .DigiTool
[10] . Francisco Partners
[11] . Endeavour
[12] . Matti Shem Tov
[13] . Bar Veinstein
[14] . Alma: A SaaS Library Services Platform (LSP) به برنامه‌های SAAS گاهی اوقات نرم افزار میزبان، نرم افزار درخواستی یا نرم افزار تحت وب گفته می شود.
[۱۵] . RFID
[۱۶] . Alma Analytics
[17] . NCIP
[18] .SRU
[19] . z39.50
[20] . SIP2
[21] . OAI
[22] . Alma REST API
[23] . Temasek
[24] . MARC 21
[25] .API
[26] . ۳۶۰ Core
[27] . MARC
[28].  ۳۶۰ Counter
[29] . end-to-end
[30] . Ex Libris Central Discovery Index (CDI)
[31] . Primo® ScholarRank® technology
[32] . SFX
[33] . OpenURL
[34] . Google Scholar
[35] . eBook
[36] . CitationLinker
[37] . ProQuest Summon
[38] . Embedded Librarianship
[39] . Open Access
[40] . API
[41] . Ulrich’s Periodicals Directory
[42] . ISSN
[43] . OpenURL
[44].learning management system (LMS)
[45] . research information management
[46] .EndNote
[47] .Mendeley

 

منبع

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *