معرفی شرکت ارائه دهنده خدمات کتابخانه ­ای اکسلایبریز

همکار یابش - زنگنه۱۴۰۳-۰۲-۲۵بازدید ۵۹۲
Posted on

معرفی شرکت ارائه دهنده خدمات کتابخانه ­ای اکسلایبریز

 

گروه اکسلایبریز ExLibris یک شرکت نرم ­افزاری اسرائیلی است که سیستم ­های کتابخانه ­ای یکپارچه (اتوماسیون کتابخانه ­ای) و سایر نرم ­افزارهای کتابخانه ­ای را توسعه می ­دهد. دفتر مرکزی این شرکت در اورشلیم است و دارای ده دفتر دیگر در سطح جهان است. در اکتبر ۲۰۱۵، اکسلایبریز توسط پروکوئست ProQuest خریداری شد در سال ۲۰۲۱ پروکوئست توسط کلاریویت Clarivate خریداری شد و اکنون یک شرکت متعلق به کلاریویت است.

تاریخچه شرکت اکسلایبریز

این شرکت در آغاز کار به عنوان یک پروژه داخلی در دانشگاه عبری اورشلیم در سال ۱۹۸۰ برای ایجاد یک سیستم جدید مدیریت کتابخانه شروع به کار کرد، زیرا هیچ سیستمی در آن زمان قادر به مدیریت مجموعه ­های حروف عبری و لاتین نبود که بنا به درخواست دانشگاه این پروژه کلید خورد. این نرم ­افزار، اتومیتد لایبرری اکسپنده ­بل پروگرم Automated Library Expandable Program گرفت که به اختصار الف ۱۰۰ ALEPH-100 نامیده شد. (“الف” نام حرف اول بسیاری از حروف سامی است).

 در سال ۱۹۸۳ ییسوم (شرکت انتقال فناوری دانشگاه عبری)، شرکت جدید الف-ییسوم را تأسیس کرد، یوهان پراچ  Yohanan Spruch توسعه دهنده اصلی الف، مدیر ارشد فناوری این شرکت شد. . در سال ۱۹۸۶ اکسلایبریز به عنوان شرکت در حال توسعه برای  خدمات کتابخانه الف تاسیس شد. بین سال­ های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۸، هر هشت دانشگاه در اسرائیل این برنامه را خریداری کرده و به شبکه متصل شدند. در جولای ۲۰۰۰، این شرکت متالیب MetaLib را راه اندازی کرد، یک سیستم جستجوی اشتراکی و اتحادیه ­ای که جستجوهای هم­زمان را در چندین منبع اطلاعاتی مانند فهرست ­های کتابخانه ­ای، مقالات ژورنالی و روزنامه­ ها انجام می ­دهد.در سال ۲۰۰۴،  ورد Verd را راه­ اندازی کرد، یک سیستم مدیریت الکترونیکی منابع که مدیریت خرید و صدور مجوزِ منابع الکترونیکی را بر عهده دارد. در سال ۲۰۰۵، اکسلایبرز، دیجی­تول DigiTool را راه ­اندازی کرد، یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال با عملکرد کامل، که برای کتابخانه ­ها و مراکز اطلاعاتی طراحی شده است.

سال ۲۰۰۶ پریمو متولد شد. در ژوئیه ۲۰۰۶، فرانسیسکو پارتنرز Francisco Partners تنها مالک گروه اکسلایبریز شد. در نوامبر همان سال ، انداور Endeavour توسعه­ دهنده سیستم کتابخانه یکپارچه ویجر، در اکسلایبریز ادغام شد. ماتی­شم توف Matti Shem Tov از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ رئیس و مدیرعامل اکسلایبریز بود. او در نوامبر ۲۰۱۷ به عنوان مدیر عامل پروکوئست منصوب شد و بار وینستین Bar Veinstein در آن زمان به عنوان رئیس اکسلایبریز انتخاب شد. این شرکت به مؤسسات دانشگاهی امکان ایجاد مدیریت و اشتراک دانش را می ­دهد.سال ۲۰۰۷ اولین مرکز داده آمریکای شمالی روزتا در شیکاگو تاسیس شد.

سال ۲۰۰۹ BX راه اندازی شد. سال ۲۰۱۱ مرکز داده اروپا در هلند تاسیس شده است.همچنین چهارمین مرکز داده آمریکای شمالی برای پشتیبانی SaaS ایجاد شد. سال ۲۰۱۲ پلتفرم آلما ایجاد گردید. در سال ۲۰۱۳ مرکز داده سنگاپور تاسیس شد. سال ۲۰۱۵ کسب oMbiel، خلق پلتفرم موبایل campusM ،راه اندازی لگانتو،  در نهایت اکسلایبریز توسط پروکوئست ProQuest خریداری شد. در سال ۲۰۱۶ سامن، ۳۶۰ و اینتوتا به مجموعه اکسلایبریز پیوستن ومرکز داده در چین تاسیس شد. سال ۲۰۱۷ مرکز داده در کانادا تاسیس شد. آلما در ۱۰۰۰ موسسه استفاده شد. RefWorks و Pivot به مجموعه Ex Libris پیوستند. سال ۲۰۱۸ راه اندازی Esploro اسپلورو خرید شرکت Research Research Ltd با مسئولیت محدود. سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی پلتفرم اشتراک‌گذاری منابع Rapido، خرید RapidILL و مرکز داده در سیدنی استرالیا تاسیس شد. سال ۲۰۲۰ راه اندازی ابتکارات کووید COVID-19 و کنفرانس های مجازی ELUNA و IgeLU. در نهایت در سال ۲۰۲۱ اکسلایبریز و پروکوئست توسط  کلاریویت Clarivate خریداری شدند.

محصولات اکسلایبریز

محصولات این شرکت در حوزه مدیریت کتابخانه و دیگر خدمات شامل محصولات زیر است:

  • آلما
  • الف
  • ویجر
  • خدمات مدیریت ۳۶۰
  • پریمو
  • اتصال دهنده اس.اف. ایکس
  • سامن
  • الریخ وب
  • کمپس ام
  •  لگانتو
  •  روزتا
  • اسپلورو
  • ریف­ورکس
  • پیوت آر.پی.

چهار محصول اول (آلما، الف، ویجر و خدمات مدیریت ۳۶۰)برای مدیریت کتابخانه طراحی شده اند. پریمو و سامن مختص خدمت دیسکاوری کتابخانه ها هستند. روزتا جهت حفاظت دیجیتال،لگانتو برای منابع درسی، کمپس ام. برنامه تلفن همراه، راپیدو برای اشتراک منابع، اسپلورو برای خدمات تحقیقاتی طراحی شده اند.

 

آلما 

 آلما ALMA پلتفرم خدمات کتابخانه ­ای تحت وب  A SaaS Library Services Platform (LSP) (به برنامه‌های SAAS گاهی اوقات نرم افزار میزبان، نرم افزار درخواستی یا نرم افزار تحت وب گفته می شود). که توسط این شرکت در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. آلما سریع ­ترین بستر توسعه­ یافته ­ی خدمات کتابخانه ­ای مبتنی بر اَبر است. آلما یک راه ­حل نسل آینده کتابخانه برای مدیریت منسجم و کارآمد فهرست ­ها، مجموعه ­ها و منابع الکترونیکی، چاپی و دیجیتال و همچنین نظارت، جمع­ آوری، بازیابی و تجزیه و تحلیل است. آلما با یک سیستم واحد، منابع، قالب­ ها و فراداده ­ها را با استفاده از گردش کارها و فرآیندهای مشترک برای حداکثر کارایی تلفیق می ­کند. مدیریت منابع چاپی آلما از دریافت و مدیریت منابع فیزیکی کتابخانه شما با گردش کار و فرآیندهای پیچیده، ادغام با سیستم ­های ذخیره ­سازی از راه دور و خودکار و پیگیری رفید RFID پشتیبانی می ­کند.

گزینه های تحلیلی در آلما

یکی از قابلیتها و ویژگیهای ارزشمند پلتفرم آلما بهره مندی  از   آلما آنالیتکس[۱۶]  است . آلما آنالیتکس طیف وسیعی از داده ­های کتابخانه را برای تصمیم­ گیری مبتنی بر داده به گزارش­ های کاربردی و روندهای قابل شناسایی تبدیل می ­کند. استفاده، هزینه به ازای استفاده، تجزیه ­وتحلیل همپوشانی و تجزیه ­وتحلیل معیار مشارکتی چند عنصر از ابزار هوش تجاری آلما است. ابزار Analytics بر روی سرور Oracle Analytics مستقر شده است، ابزار برتر برای تجزیه و تحلیل های پیچیده، اما آسان برای استفاده. آلما آنالیتیکس بینش های روشنگر و عملی را برای کتابداران فراهم می کند، بخشی جدایی ناپذیر از راه حل آلما است.

آلما و خدمات دیسکاوری

آلما همراه با سرویس دیسکاوری پریمو Primo، به طور یکپارچه از طریق یک backend یکپارچه به هم متصل می شوند و یک نقطه مدیریت را ارائه می دهند. شما و کارکنانتان می‌توانید کسب، فعال‌سازی و انجام را با گردش‌های کاری یکپارچه مدیریت کنید و نتایج در زمان واقعی در سیستم دیسکاوری منتشر می‌شوند. محتوای مهم بلافاصله قابل کشف است و فرآیندها ساده می شوند و زمان صرف شده برای راه اندازی، پیکربندی، به روز رسانی داده ها و موارد دیگر را کاهش می دهد.

آیا آلما با سیستم های خارجی ادغام می شود؟

آلمابا سیستم های خارجی مانند سیستم های فروشنده، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، سیستم های مدیریت ابرداده و سیستم های ذخیره سازی از راه دور یکپارچه می شود. از بیش از ۲۰۰ API پشتیبانی می کند که روزانه توسط مشتریان ما به منظور ادغام Alma با اکوسیستم سازمانی آنها استفاده می شود. Ex Libris’ Cloud Apps یک چارچوب باز است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه هایی بنویسند که می توانند با سیستم های دیگر و موارد دیگر ادغام شوند.

آلما از مجموعه ­ای از استانداردهای کاملاً پذیرفته شده پشتیبانی می ­کند و قابلیت همکاری با سایر سیستم ­ها را ساده می ­کند. پیکربندی ساده، بدون برنامه ­نویسی اضافی، مواردی است که برای ادغام آلما در اکوسیستم ­ها با استفاده از استانداردهایی مانند ان.سی.آی. پی.[۱۷]، اس.آر. یو.[۱۸]، زد ۳۹/۵[۱۹]، اس. آی. پی.۲ [20] یا اُ. ای. آی[۲۱] نیاز هست. پلتفرم آلما بیش از ۱۵۰ رابط کاربری برنامه ­های مختلف را پشتیبانی می ­کند. آلما ریسِت ای. پی. آی.[۲۲] دسترسی به داده­ ها و گردش کار ذخیره شده در آلما را فراهم می­ کند. شبکه توسعه ­دهنده کلید شما در استفاده بیشتر از این رابط­ های کاربری برنامه­ ها است. رابط کاربری واحد مجموعه­ سازی به اطلاعات مربوط به منابع، لیست ­های سفارش منابع و… دسترسی را فراهم می ­کند، همان­طور که در نقشه زیر توضیح داده شده است.

آیا استفاده از آلما نیاز  به تخصص دارد؟

خیر. آلمابرای شروع استفاده از آن نیاز به تخصص ندارد.  فرایند انجام کارها همه بصری است و هم بر تجربه کاربر متمرکز است، با گزینه های کمک در سراسر  فرایندها و بخش ها و گردش کار خواندن برای رفتن برای هر فرآیند کتابخانه تقریبا نیاز به کمک هیچ کس ندارید.

آیا گزینه ای برای دسترسی به داده های منبع جامعه وجود دارد؟

منطقه Alma Community Zone، بخشی جدایی ناپذیر از نرم افزار آلما، شامل یک پایگاه دانش مرکزی (CKB) از پیشنهادات فروشنده برای منابع الکترونیکی است که توسط اکسلایبریز نگهداری می شود. با ادغام CKB در منطقه جامعه، آلما به کتابخانه ها اجازه می دهد تا نیاز به همگام سازی دستی سوابق منابع الکترونیکی در فهرست محلی را از بین ببرند.

چه اقداماتی برای تضمین امنیت در سیستم مدیریت کتابخانه آلما انجام می شود؟

اکسلایبریز یک محیط امن و قابل اعتماد را با یک مدل امنیتی چند لایه به مشتریان ارائه می دهد که تمام جنبه های راه حل های مبتنی بر ابر را پوشش می دهد و کنترل ها بر اساس پروتکل ها و استانداردهای بین المللی است. اکسلایبریز مجوز FedRAMP Tailored را دریافت کرده است و متعهد به رعایت GDPR است. Alma همچنین برای محافظت از داده ها در طول چرخه عمر داده ها از جمله داده های در حال انتقال طراحی شده است.

آیا آلما از کنسرسیوم ها حمایت می کند؟

بله آلما از کنسرسیوم‌های با اندازه و انواع مختلف پشتیبانی می‌کند و اعضا را گرد هم می‌آورد! آلما از شبکه‌های همکاری – گروه‌هایی از موسسات، مانند کنسرسیوم – که مدیریت سوابق متادیتا و/یا سایر خدمات آلما مانند انجام سفارشات، اشتراک منابع، اطلاعات فروشنده یا جداول اداری را به اشتراک می‌گذارند، پشتیبانی می‌کند. موسسات می‌توانند با هم کار کنند و منابع را به اشتراک بگذارند، یا به طور مستقل نیازهای کتابخانه خود را مدیریت کنند.

الف

 سیستم کتابخانه یکپارچه الف Aleph  کتابخانه­ های دانشگاهی، پژوهشی و ملی را با ابزارهای کارآمد، کاربرپسند و پشتیبانی گردش کار برای تأمین نیازهای روزافزون صنعت امروز و آینده تجهیز می­ کند. اجزای سفارشی متناسب با نیاز مؤسسات از هر نوع و اندازه، از کتابخانه­ های تک شعبه گرفته تا بزرگ­ترین کنسرسیوم ­ها و کتابخانه­ های ملی طراحی شده­ اند. فرایندهای کاری کاربرپسند و رابط­ های گرافیکی بصری کارایی کارکنان را افزایش می ­دهد و تجربه کاربران را افزایش می ­دهد.

ویژگی ­های رشد و گسترش، کتابخانه­ ها و کنسرسیوم ­ها را قادر می ­سازد تا محیط کاری منحصربه ­فرد خود را به ­صورت مداوم تجسم و بازآفرینی کنند. ساختار کاربر/ سرورِ چندلایه اصلی و انطباق آن با آخرین استانداردهای صنعت از دیگر ویژگی ­های الف است. بر اساس استانداردهای صنعت، حداکثر قابلیت به اشتراک ­گذاری منابع، اتصال کامل و تعامل یکپارچه با سایر سیستم ­ها و پایگاه ­های داده را ارائه می ­دهد. به مؤسسات امکان استفاده از الگوهای استاندارد فهرست­نویسی الف یا ایجاد نسخه ­های سفارشی را ارائه می ­دهد.

 الف چندین روش برای به اشتراک­ گذاری منابع ارائه می ­دهد که از توافق­نامه ­های مختلف مشارکت موجود بین کتابخانه ­ها پشتیبانی می ­کند. پشتیبانی کامل از یونیکد قابلیت متن چند جهته و چند خطی را فراهم می­کند. کاربران می­ توانند با زبان دلخواه خود با سیستم ارتباط برقرار کنند. از طیف بی ­پایانی از پروفایل ­های مربوط به گردش و امانت منابع پشتیبانی می­ کند. محیط کاربرپسند، پرسش و پاسخ و تولید آمار ، اطلاعات مربوط به هر بخشی از کتابخانه ­ی شما را فراهم می ­کند. این نرم ­افزار در دانشگاه آمستردام از سال ۲۰۰۸، در کتابخانه بریتانیا، کتابخانه پلی­تکنیک تیماسک  Temasek از سال ۲۰۰۲ استفاده شده است.

قابلیتهای الف

به اشتراک گذاری منابع

الف چندین روش به اشتراک گذاری منابع را ارائه می دهد که از قراردادهای مشارکتی مختلف که بین کتابخانه ها وجود دارد پشتیبانی می کند

انعطاف پذیر

اجزای قابل سفارشی سازی برای پاسخگویی به الزامات موسسات در هر نوع و اندازه، از کتابخانه های تک شعبه تا بزرگترین کنسرسیوم ها و کتابخانه های ملی طراحی شده اند.

استفاده آسان

گردش کار کاربر پسند و رابط های گرافیکی بصری کارایی کارکنان را افزایش می دهد و تجربه مشتری را افزایش می دهد.

 مقیاس پذیر

ویژگی‌های رشد و گسترش، کتابخانه‌ها و کنسرسیوم‌ها را قادر می‌سازد تا به طور مداوم محیط‌های کاری منحصربه‌فرد خود را بازبینی و بازسازی کنند.

ماژول امانت جامع و انعطاف پذیر

از طیف بی پایانی از پروفایل های خط مشی گردش پشتیبانی می کند

چند زبانه و چند خطی

پشتیبانی کامل از یونیکد قابلیت های متن چند جهته و چند اسکریپتی را فراهم می کند. کاربران می توانند به زبان دلخواه خود با سیستم ارتباط برقرار کنند

مطالعه دوره ها و عملیات رزو آسان

ساخته شده روی پایگاه اراکل Oracle و مطابقت با آخرین استانداردهای صنعت تضمین می کند که الف نیازهای امروز و آینده شما را برآورده می کند.

مدیریت آسان

محیط کاربر پسند، پرس و جو و تولید آماری اطلاعاتی را در مورد هر جنبه ای از کتابخانه شما ارائه می دهد.طراحی شده بر اساس استانداردهای صنعت، ارائه نهایی قابلیت های اشتراک منابع، اتصال کامل و تعامل یکپارچه با سایر سیستم ها و پایگاه های داده

منابع آموزشی الف را از اینجا ببینید.

ویجر

سیستم کتابخانه ویجر Voyager  راه­ حل یکپارچه کتابخانه است که توسط بسیاری از کتابخانه ­های برجسته جهان انتخاب شده است تا به عنوان نظام بنیادی خدمات خود استفاده کنند. یک رابط گرافیکی بصری دارد، مبتنی بر استاندارد است و بر اساس فناوری سیستم­ های باز ساخته شده است. این ویژگی­ ها به ویجر اجازه می­ دهد تا با سیستم ­های موجود کتابخانه و مقیاس برای تأمین نیازهای آینده کتابخانه همکاری کند. ویجر امکانات کاملی برای مدیریت مجموعه ­های چاپی و دیجیتالی ارائه می ­دهد. برای مدیریت مجموعه کتابخانه ­های دانشگاهی و پژوهشی مفید است. ویجر از مارک MARC ۲۱ و بسیاری از استانداردهای دیگر صنعت پشتیبانی می ­کند. همچنین کارایی و عملکرد را می­ توان با استفاده از رابط­ های برنامه­ نویسی کاربردیAPI باز افزایش داد. یک سند اطلاعاتی در مورد ویجر و در واقع یک راهنما در اینجا وجود دارد که می تواند شما  را در درک کارکرد ویجر کمک کند. در این ویدئو توضیحاتی در مورد ویجر ورژن ۹ داده شده است. ویجر اکثر فرایندهای کتابخانه ای مانند مجموعه سازی، فهرستنویسی، امانت، آرشیو و … را پوشش می دهد. تاسال ۲۰۱۹ ورزن ۱۰٫۲ این پلتفرم ارائه شده است. این ویدیو مقدماتی از ویجر را ببینید. ۹۱٫۵٪ از مشتریان اکسلایبریز از WebVoyáge برای خدمات دیسکاوری استفاده می کنند.۸۱ درصد از کتابخانه هایی که از محصولات اکسلایبریز استفاده می کنند  ویجر ۹٫x را اجرا می کنند، ۱۸٪ ویجر ۸٫x را اجرا می کنند، در سال ۲۰۱۰، نتایج مشابه بود (۸۲٪ در وویجر ۷ و ۱۵٪ در نسخه ۶)، ۸۱% از کتابخانه های مورد بررسی قصد دارند یا ممکن است به وویجر ۱۰ ارتقا یابند، ۵۸%  برای ارتقاء ظرف ۱ سال بعد برنامه ریزی کردند.

ویژگیهای ویجر

قابل تنظیم

ویجر می تواند توسط کارکنان سفارشی شود تا بیشترین کارایی را ارائه دهد.

کاربر محور

طراحی شده برای مدیریت مجموعه های کتابخانه های دانشگاهی و پژوهشی

قدرتمند

عملکرد کاملی را برای مدیریت مجموعه های چاپی و دیجیتال ارائه می دهد

استانداردها

ویجر از MARC 21 و بسیاری از استانداردهای صنعتی دیگر پشتیبانی می کند

مقیاس پذیر

ویجر در کتابخانه های با اندازه های مختلف استفاده می شود

API باز

عملکرد را می توان با استفاده از API های باز افزایش داد

قابللیت برنامه ریزی رسانه

کمک می کند مرکز رسانه کتابخانه ها قابلیت رزرو و تحویل منابع جهت استفاده کلاسهای درس را تسهیل کند.

بر اساس استاندارد و ساخته شده با فناوریهای باز

این ویژگی کمک می کند با تمام سیستم های کتابخانه ای هماهنگ و ساز گار شود

پشتیبانی از تمام بخش های کتابخانه

نرم افزار مشتری/ سرور ویجر تمام قابلیتها در تمام بخش های کتابخانه از جمله مجموعه سازی، فهرستنویسی، امانت، نشریات و …را پشتیبانی می کند

انعطاف پذیری

تضمین کننده نیازهای حال و آینده نرم افزار های کتابخانه ای

خدمات مدیریت ۳۶۰

مجموعه خدمات مدیریت ۳۶۰ به شما کمک می­کند تا کل چرخه عمر محتواهای مجاز خود را به طور مؤثر مدیریت کرده و کاربرد آن را تجزیه ­و تحلیل کنید. از مرحله آزمایش تا ارزیابی، خدمات یکپارچه ۳۶۰ فرایند کار را با استفاده از داده­ های حرفه­ ا­ی تنظیم می ­کند. گزارش متمرکز تصمیم­ گیری مبتنی بر شواهد را ترویج می ­دهد، به شما امکان می ­دهد ارزش کتابخانه را نشان دهید. به صورت جداگانه یا جمعی، خدمات ۳۶۰ امکان ردیابی و مدیریت منابع الکترونیکی را به شکل بهینه فراهم می ­کند.  با خدمات هسته۳۶۰ Core مدیریت  ۳۶۰مجموعه ­ای اساسی از ابزارهای مدیریت و ارزیابی را برای بهبود گردش کار و کاهش بار کاری به کار بگیرید. این گزینه ضمن فراهم کردن ابزاری برای کنترل مجموعه و دسترسی یکپارچه به منابع الکترونیکی، به خودکار و متمرکز کردن مدیریت منابع الکترونیکی کمک می­ کند. به جای مشکلات داده­ ها و فرآیندهای تکثیر، می­ توانید آگاهانه تصمیم بگیرید، هزینه ­ها را کاهش دهید و به محتواهای دارای مجوز به سرعت در ابزارهای خود دسترسی داشته باشید.

حجم کار خود را ساده کرده و به کاربران امکان پیدا کردن منابع الکترونیکی مدیریت شده در هسته مدیریت ۳۶۰ را در فهرستگان خود بدهید. با استفاده از پیشینه ­های کاملاً فهرست شده مارکMARC متناسب با مشخصات شما، این سرویس اطمینان می ­دهد که شما فهرستگان خود را به عنوان یک منبع بازیابی بروز کنید. به روزرسانی ­های ماهانه ­ی خودکار انجام می ­شود که دقت کار را بالا می ­برد. این مدیریت منابع ۳۶۰ به شما کمک می­ کند مسائل پیچیده مدیریت اشتراک، از پیگیری شرایط استفاده از مجوز تا مدیریت تاریخ ­های تمدید منابع را کنترل کنید، در حالی که به بهبود ارتباطات، ساده ­سازی روند کار و تصمیم­ گیری دقیق ­تر کمک می ­کند. این راه ­حل که با یک پایگاه دانش معتبر ادغام شده است، توسط کتابخانه ­ها و کنسرسیوم­ ها استفاده می شود.

شمارنده ۳۶۰  Counter ابزاری کارآمد برای ساده ­سازی ارزیابی استفاده از منابع الکترونیکی و رفع چالش ­های مربوط به همه جنبه ­های مجموعه­ سازی، مدیریت و گزارش در مورد آمار استفاده از قسمت­ های مختلف خدمات کتابخانه است. شما می ­توانید مدت زمان پردازش و تجزیه ­وتحلیل داده ­های مورد استفاده در شمارنده را کاهش دهید، قیمت منابع را با عناوین مرتبط کنید، هزینه هر استفاده را محاسبه کنید، گزارش ­های سفارشی ایجاد کنید و تجزیه ­وتحلیل هزینه و استفاده را انجام دهید.

ویدیوهای مرتبط با خدمت ۳۶۰ را برای آشنایی بیشتر با خدمت ۳۶۰ اکسلایبریز ببینید. نقشه راه خدمت ۳۶۰ و Intota شامل اولویت های کلیدی برای مدیریت منابع الکترونیکی، تجزیه و تحلیل و پشتیبانی دیسکاوری است.  از آنجایی که مدیریت محصول و گروه کاری محصول با هم از طریق این اولویت‌ها کار می‌کنند،این نقشه راه به‌روزرسانی می‌شود.

پریمو

دروازه­ای دیجیتالی به سوی تولید ثروت از محتوا است. با پریمو Primo می ­توانید رؤیت پذیری مجموعه کتابخانه ­های خود را به حداکثر برسانید و دسترسی سریع دانشجویان و محققان به مطالب علمی و روش­ های بصری برای کشف محتوای جدید را فراهم کنید. پریمو تجربه کشفی که کاربران انتظار دارند به کاربران امکان دسترسی به انبوهی از مطالب علمی مورد اعتماد و ترکیبی از منابع مرتبط با تحقیقاتشان، از جمله توصیه‌های هوشمند، در یک رابط جستجوی واحد، در هر زمان و از هر دستگاهی را می دهد .سرویس بازیابی کتابخانه پریمو به طور یکپارچه با طیف گسترده­ ای از سیستم­ های کتابخانه­ ای و دانشگاهی برای گردش کار کارآمد با استفاده از مدل ارتباطی رمز نگاری شده end-to-end، ادغام می ­شود. پریمو ابزار دیسکاوری است و اکتشاف محتوای تجاری و دسترسی آزاد را که از طریق نمایه مرکزی اکتشافی اکسلایبریز و منابع محلی کتابخانه در دسترس است را ارائه می­ کند. این پوشش عمیق و گسترده است و منعکس­ کننده مقالات موجود در مجله، کتاب ­های الکترونیکی، فیلم ­ها، بررسی­ ها، اسناد حقوقی و موارد دیگر است. این محتوا با دقت از شبکه گسترده ­ای از ارائه ­دهندگان جمع­آوری شده است که توسط تیم کتابداران فراداده اکسلایبریز برای سهولت در بازیابی سریع و آسان غنی شده است و با موارد خاص کتابخانه شما تکمیل می­ شود. یک ویدیوی کوتاه از پریمو را در اینجا ببینید.

ویژگیهای پریمو

با کمک ارائه دهندگان محتوای جهانی و محلی، گسترده ترین انواع منابع را ردیابی می کند. این رویکرد جامع به کاربران این امکان را می دهد که با موفقیت محتوای آسان و سخت یافتنی را در همه منابع کشف کنند.

نظارت بر ابرداده ها: تیم اختصاصی کتابداران حرفه ای اسلایبریز  از تخصص عمیق خود در مدیریت ابرداده برای جمع آوری، غنی سازی و به روز رسانی مداوم منابع استفاده می کند. کارشناسان و فرآیندهای مدیریت محتوا، داده‌ها را از همه منابع موجود گرد هم می‌آورند و نگهداری می‌کنند، و برای بهبود قابلیت کشف و دسترسی به محتوا، با منابع یکسان رفتار می‌کنند.

ابرداده معتبر و غنی: منابع علمی جستجو شده از طریق پریمو  حاوی ابرداده های گسترده ای است که ارائه نتایج مرتبط را بهبود می بخشد. سطح جزئیات رکورد شامل عبارات موضوعی، واژگان کنترل شده، کلمات کلیدی ارائه شده توسط نویسنده، ابرداده از منابع A&I، CrossRef DOIs، شاخص های بررسی شده اولریش و موارد دیگر است – که از جریان کارآمد داده ها و همکاری نزدیک با ارائه دهندگان محتوا ناشی می شود.

مشارکت جوامع: مشتریان نقش مهمی در پیشنهاد موارد اضافه شده به نمایه کشف مرکزی دارند. انجمن Ex Libris Idea Exchange Content فرصتی برای ارائه، بررسی و رای دادن به ایده ها در اختیار کاربران  قرار می دهد تا به ما کمک کند تا مجموعه های خود را رشد دهند  تا نیازهای کتابخانه و کاربر را برآورده کنند.

جاسازی دیسکاوری در اکوسیستم دانشگاهی

رابط دیسکاوری خود را با سیستم مدیریت منابع آلما ، راه حل‌های تحقیقاتی، پلتفرم‌های آموزش و یادگیری، برنامه‌های تلفن همراه دانشجویی، و سایر ابزارها، با ادغام‌های محصولات و APIهای باز پریمو متصل کنید.

با استفاده از پریمو تحلیل های کلان داده،و تجارب محلی برای ابزارهای جستجوی هوشمند امکانپذیر است. منابه و نقاط دسترسی داده های پریمو شامل فراداده ها و متن کامل، سیاهه های جستجو،الگوهای استفاده منابع، تاکسونومی ها و تزاروس ها(اصطلاحنامه ها)، تجارب و تخصص کتابداران و خدمات کتابخانه

پریمو از یک رویکرد پیچیده رتبه ­بندی ارتباط استفاده می ­کند که مرتبط ­ترین نتایج جستجوی را در ابتدای لیست بازیابی در اختیار کاربران قرار می­ دهد. این بستر با ترکیبی از فناوری نوآورانه رتبه ­بندی ارتباط و گزینه ­های رتبه­ بندی کتابخانه، کتابخانه ­ها را قادر می ­سازد انتظارات و نیازهای کاربران را هنگام جستجوی منابع چاپی، الکترونیکی و دیجیتال برآورده کنند. در اینجا یک بروشور راهنما وجود دارد که توضیحاتی در مورد عملکردهای پریمو می ­دهد. پریمو با برخورداری از هوشمندی در جستجو بهترین نتایج را ارائه می ­دهد.

فناوی جستجو و رتبه ­بندی در پریمو Primo® ScholarRank® technology برای درک مقصود کاربر به عوامل و پارامترهای زیادی متکی است، برای رتبه ­بندی نتایج از معیارهای مختلفی استفاده می ­شود:

  • درجه مطابقت یک مورد با یک پرسش
  •  نمره ­ای که مقدار اهمیت علمی آن موضوع را نشان می ­دهد
  • تاریخ انتشار یک مورد

اگر اصطلاحات جستجو در قسمت­ های فراداده خاصی از سابقه مورد، مانند نویسنده، عنوان و فیلدهای موضوع، وجود داشته باشد، ارتباط بیشتری به یک مورد نسبت داده می­شود. پریمو همچنین پارامترهای دیگری مانند نزدیکی اصطلاحات جستجو و نوع جستجو (مورد شناخته شده یا جستجوی موضوع) را ارزیابی می ­کند.

از ویژگیهای بارز و مهم پریمو می توان به پیشنهاد دهنده مقالات و منابع، امکان دنبال کردن زنجیره ای استنادها (تریل کردن استناد)،برجسته سازی محتواهای خاص، جاسازی مطالب و محتوای ارزشمند مانند توصیه‌های عنوان، اطلاعات نویسنده، نگاه کردن به صفحات کتاب، اطلاعات سری، نقدها و جوایز در پیشینه های کتابشناختی، بصری سازی مجموعه دیجیتال است.

اتصال دهنده­ ی اس.اف. ایکس

SFX Link خدمتی دیگر از اکسلایبریز است که از طریق این ابزار می ­توانید پوشش و داده­ های مورد نیاز برای پیوند دقیق کاربران با منابع و مدیریت مجموعه خود را دریافت کنید. پایگاه دانش جامع اس. اف. ایکس. SFX یک مخزن مرکزی اطلاعات برای منابع الکترونیکی و محلی شما از جمله فراداده توصیفی و چگونگی اتصال یا پیوند است. صحت داده­ ها و به روزرسانی ­های مداوم ، همکاری نزدیک با ناشران و خدمات به ­روزرسانی خودکار از موارد تضمین کننده خدمات اکسلایبریز است. اتصال­ دهنده اس.اف. ایکس را یا به عنوان اکسلایبریز یا به صورت محلی میزبانی کرده و از قابلیت ­­های گسترده­ ای بهره ببرید. قابلیت ­های پیوند را می ­توان به راحتی در هر منبع سازگار با اپن یو. آر. ال. OpenURL، از جمله سیستم عامل ­های بازیابی، پورتال کتابخانه، پایگاه داده و نمایه­ سازی، گوگل اسکالرGoogle Scholar سیستم ­های مدیریت دوره و موارد دیگر، جایگزین کرد. یک لیست ژورنالی الفبایی، جستجوی کتاب ­های الکترونیکی eBook و فرم جستجوی اتصال ­دهنده ­ی استناد CitationLinker نقاط دسترسی بیشتری به مجموعه الکترونیکی شما می ­دهد.

برای کتابداران، SFX یک پایگاه دانش جامع، گزینه‌های پیاده‌سازی و سفارشی‌سازی و ابزارهای مدیریتی پیچیده‌ای را که آنها نیاز دارند ارائه می‌کند. SFX که در سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین راه حل OpenURL منتشر شد، به طور مداوم برای پشتیبانی از جدیدترین پیشرفت‌های صنعت و پاسخگویی به نیازهای در حال تکامل کاربران، بهبود می‌یابد.

پایگاه دانش SFX

پوشش و داده های مورد نیاز برای پیوند دقیق مشتریان با منابع و مدیریت مجموعه خود را دریافت کنید. پایگاه دانش جامع اس اف ایکس یک مخزن داده مرکزی اطلاعات برای منابع الکترونیکی و محلی شما از جمله ابرداده های توصیفی و نحو پیوند است. دقت داده ها و به روز رسانی مداوم توسط تیم کتابداران ما، همکاری نزدیک با ناشران، و خدمات به روز رسانی خودکار تضمین می شود.

پیکربندی های پیاده سازی

 پیوند اس اف ایکس را به‌عنوان یک سیستم اکسلایبریز یا میزبانی محلی راه‌اندازی کنید و از طیف گسترده‌ای از عملکردها بهره ببرید. قابلیت‌های پیوند را می‌توان به راحتی در هر منبع منطبق با OpenURL، از جمله پلتفرم‌های کشف، پورتال کتابخانه، پایگاه‌داده چکیده و نمایه‌سازی، گوگل اسکالر، سیستم‌های مدیریت منابع و غیره جایگذاری کرد. فهرست الفبایی مجلات، جستجوی کتاب الکترونیکی و فرم جستجوی پیوندهای استنادی نقاط دسترسی اضافی را به مجموعه الکترونیکی شما ارائه می دهند.

از تنظیمات خارج از منوها استفاده کنید یا از مجموعه کاملی از ابزارهای مدیریت مبتنی بر وب برای سفارشی کردن خدمات اس اف ایکس برای رفع نیازهای کتابخانه خود استفاده کنید. مدیریت مبتنی بر وب به شما این امکان را می‌دهد که فوراً تغییراتی ایجاد کنید و به ظاهر و وضعیت ثابتی که می‌خواهید برسید. پیوند اس اف ایکس همچنین از طریق رابط‌های باز قابل همکاری است و امکان ادغام یکپارچه با سایر سیستم‌های کتابخانه را فراهم می‌کند.

دسترسی به منابع

به کاربران امکان مشاهده در دسترس بودن الکترونیکی یک آیتم، پیوند مستقیم به متن کامل، یافتن مجلات، و استفاده از سایر خدمات کتابخانه، از جمله توصیه‌هایی برای مطالب بیشتر از طریق bX Recommender را بدهید. اس اف ایکس اطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف را برای تعیین بهترین خدمات موجود ترکیب می کند و پیوندهایی به آنها ارائه می دهد. این می تواند به طور خودکار داده های نادرست را تصحیح کند و به کاربران کمک کند مواد مورد نیاز خود را پیدا کنند.

تجزیه و تحلیل استفاده از محتوا

تمام فعالیت های کاربر را پیگیری کنید و گزارش های خود را از طریق اس اف ایکس تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده آسان از ابزارهای آماری، می توانید تصویر دقیقی از استفاده از منابع الکترونیکی خود، از جمله عنوان و پلتفرم، به دست آورید. استفاده از اس اف ایکس همچنین می‌تواند توسط سرویس توصیه‌گر علمی bX برای ایجاد توصیه‌هایی به کاربران استفاده شود.

ابزار توسعه مجموعه

از ابزارهای تجزیه و تحلیل عمیق مجموعه برای شناسایی همپوشانی ها و موارد تکراری استفاده کنید و تصمیمات خرید هوشمندانه تری را ممکن می سازد. چه در حال تمدید یا ارزیابی اشتراک منابع جدید باشید، اس اف ایکس می تواند به شما کمک کند ترکیب بهینه منابع را بیابید تا به شما کمک کند بودجه خود را تامین کنید و مجموعه هایی را توسعه دهید که بهترین نیازهای شما را برآورده می کند.

موارد بیشتر در مورد اس اف ایکس را از اینجا ببینید.

سامن

ابزار سامن Summon کاربران را با منابع دانشگاهی ارتباط می ­دهد. محققان به کتابخانه به عنوان مرجعی قابل اعتماد برای محتوا و خدمات اعتماد دارند. هرچند اغلب، آن­ها منابع و ابزارهای موجود در کتابخانه را دور می ­زنند و می­خواهند نیازهای تحقیقاتی خود را در جای دیگری برآورده کنند. اگر کتابخانه ­ها بتوانند خدمات منحصربه ­فردی را ارائه دهند که نیازهای محقق را برآورده کند و ارزش بالایی را به همراه داشته باشد، نه تنها به محققان در دستیابی به موفقیت و بهره­ وری جدید کمک می­ کند بلکه این کاربران را تشویق می­کند که همیشه تحقیقات خود را در کتابخانه آغاز کنند. جستجوی تمام منابع موجود در کتابخانه نیز می ­تواند دشوار باشد. محققان باید راهی بهتر برای دستیابی به محتوای کتابخانه و اتصال به منابع فراتر از منابع موجود در مجموعه­ ها داشته باشند. آن­ها باید دید بیشتر و دسترسی بهتر به آنچه کتابخانه می ­تواند فراهم کند – منابع الکترونیکی و چاپی، خدمات تحقیقاتی گسترده و پرسنل- داشته باشند.

سرویس سامن پروکوئست ProQuest Summon برای همه محققان از هر سطح تجربه، یک نقطه شروع جذاب برای تحقیق است و بیش از انتظار آن­ها خواهد بود. یک جستجوی واحد در میان کتاب­ ها، کتاب ­های الکترونیکی، مجلات، روزنامه­ ها، فیلم ­ها، تصاویر، راهنماهای تحقیق و موارد دیگر از یک فهرست واحد محتوای واحد که از قبل برداشت شده و برای بازیابی بهینه شده است. فراخوانی نه تنها به طور خاص برای ارتقا مجموعه کتابخانه طراحی شده است، بلکه برای جلب نظر محققان و نشان دادن ارزش کتابخانه نیز طراحی شده است. فراتر از ارائه قابلیت جستجوی هم­زمان در کل مجموعه شما، سامن دسترسی به منابع را ساده می­ کند، محققان را به کتابداران متصل می­ کند. سامن نتیجه یک تجربه تحقیقاتی غنی است که منابع شما را رؤیت پذیر می ­کند و راهنمایی ­های تحقیقاتی را فراهم می ­کند.

سامن یک تجربه برتر تحقیقاتی را ارائه می ­دهد که محققان را قادر می ­سازد تا منابع کتابخانه ­ای را بهتر بازیابی، قابل دسترس و به اشتراک بگذارند. سامن برای تأمین نیازهای محقق و بهبود نقش کتابخانه شما در فرآیند تحقیق طراحی شده است. چهار اصل ساده طراحی سامن نه تنها از کاربران پشتیبانی می ­کند ، بلکه کتابداران نیز از آن سود می­ برند:

  • پوشش گسترده و قابل اطمینان
  • کشف و دسترسی آزاد
  • مدیریت ساده و کتابداری جاساز شده Embedded Librarianship
  • سامن به کاربران کمک می­ کند منابع مختلفی را که از طریق محتوای مشترک، مجموعه ­های محلی ، دسترسی آزادOpen Access یا مخازن سازمانی موجود در دسترس هستند، بازیابی کنند. این قابلیت یک تجربه تحقیقاتی مدرن است که جستجو و کاوش قوی را همراه با رتبه­ بندی اثبات شده، ارتباط بی ­طرف و دسترسی به منابع را ارائه می ­کند. گزینه­ های سفارشی­ سازی فرصت­ های جلب نظر کاربران و گسترش خدمات کتابخانه را افزایش می ­دهد. رابط برنامه ­نویسی کاربردی API جستجوی جهانی، کاوش منابع و دسترسی به محتوا را تسهیل می ­کند.

اولریخ وب

اولریخ وب Ulrichsweb دانش نشریات برای کتابداران و محققان است. الریخ وب، دامنه و عمق فهرست معتبر دوره­ای اولریخ Ulrich’s Periodicals Directory را با محتوا و ویژگی ­های قابل تنظیم برای کمک به شما در بازیابی، ارزیابی و تصمیم ­گیری در مورد منابع نشریات و ارائه ­دهندگان آن­ها، برای کتابخانه شما امکان ­پذیر می­ سازد. این ابزار محلی برای یافتن جدیدترین جزئیات کتابشناختی، ناشر و دسترسی مکانی، با جستجوی کاربرپسند، نتایج عملی و ادغام با فرایند کار مدیریت و بازیابی کتابخانه شما کاربرد دارد.

برای کتابخانه­ های دانشگاهی، اولریخ وب شناسایی عناوین علمی، داوری ­شده یا توصیه شده برای مطالعه یا عناوین مراکز انتشار را آسان می ­کند. برای همه کتابخانه ­ها، سوابق غنی جزئیاتی مانند ناشر، تمرکز تحریریه، قالب، موضوعات، زبان، آی.اس. اس. ان.ISSN و تاریخچه عنوان را نشان می ­دهد. پیوندهای بین شماره­ های مرتبط امکان بازیابی سریع را فراهم می ­کند. جداول محتویات دارای آدرسOpenURL و پیوندهای فهرست کتابخانه شما، به کاربران کمک می­ کند متن کامل را در مجموعه­ های الکترونیکی کتابخانه شما بازیابی کنند.

ویژگیهای اولریخ وب

پوشش جامع

اولریخ وب مجلات جهانی را می شناسد: مجلات، مجموعه های تک نگاری، روزنامه ها، و نشریات دیگر در قالب های الکترونیکی، چاپی و میکروفرم. درباره عناوین ناشران علمی، مصرف‌کننده، تجاری و تخصصی در همه موضوعات، مناطق و زبان‌ها بیاموزید و کاوش کنید. جزئیات در دسترس بودن کنونی را از هزاران ارائه دهنده متن کامل، منابع انتزاعی و نمایه سازی، و خدمات تحویل اسناد برای دریافت تصویری کامل از عناوین اشتراک و دسترسی آزاد پیدا خواهید کرد.

کشف نشریه

برای کتابخانه های دانشگاهی، اولریخ وب شناسایی عناوین علمی، بررسی شده یا توصیه شده برای مطالعه یا به عنوان رسانه های انتشار را آسان می کند. برای همه کتابخانه ها، سوابق غنی جزئیاتی مانند ناشر، تمرکز سرمقاله، قالب، موضوعات، زبان، ISSN و تاریخچه عنوان را نشان می دهد. پیوندهای بین سریال‌های مرتبط، کشف سرسام‌آور را ممکن می‌سازد. فهرست مطالب دارای آدرس الکترونیکی و پیوندها به فهرست کتابخانه شما به الگوهای کشف متن کامل در مجموعه های الکترونیکی کتابخانه شما کمک می کند.

ارزیابی نشریات

ابزارهای جستجوی پیشرفته برای کتابداران کار سریع تجزیه و تحلیل عمیق عناوین فردی و بسته های انبوه را انجام می دهند. می‌توانید قالب‌ها، پوشش متن کامل و نمایه‌سازی، گزینه‌های تحویل سند، فهرست قیمت‌ها و سایر ویژگی‌های کلیدی مهم برای تصمیم‌گیری نشریات را مقایسه و ارزیابی کنید. هزاران بررسی تألیف شده توسط کتابدار از مجلات پروکوئست برای کتابخانه‌ها برای شناسایی عناوین توصیه‌شده و اصلی برای کتابخانه‌های دانشگاهی، ویژه، مدارس و عمومی گنجانده شده است.

سفارشی سازی و شخصی سازی

رابط کاربری اولریخ وب را می توان برای منعکس کردن ترجیحات محلی سفارشی کرد. کاربران می توانند زبان دلخواه را برای پیمایش، جستجو و نتایج انتخاب کنند. می توانید ابزار OpenURL، کاتالوگ کتابخانه یا تعامل با سرویس های شخص ثالث که شرکای اولریخ وب هستند را فعال کنید. ویژگی رایگان «My Ulrich» به افراد امکان می‌دهد تنظیمات شخصی را ذخیره کنند، فهرست‌های عنوان را بسازند و به اشتراک بگذارند، و اعلان‌های هشدار اولریخ  را در مورد انتشارات جدید، تغییر یافته و متوقف شده دریافت کنند.

 غنی‌سازی صفحات وب کتابخانه

کتابخانه‌ها می‌توانند از  اولریخ وبAPI برای ادغام مستقیم داده‌های مربوط به مجلات و نشریات دوره‌ای (مانند عناوین، ناشران، جزئیات دسترسی) به راهنماهای پژوهشی و سایر صفحات وب خود استفاده کنند. این داده‌ها را می‌توان در قالب JSON یا XML ارائه کرد که امکان ادغام آسان با وب سایت‌های موجود کتابخانه را فراهم می‌کند.

 بهبود کشف نشریات دوره‌ای

از API اولریخ وب می‌توان برای بهبود جستجوی مجلات و نشریات دوره‌ای توسط کتابخانه‌ها در سرویس‌های کشف آن‌ها مانند سامن یا پریمو استفاده کرد. با ادغام داده‌های اولریخ وب، این سرویس‌های کشف می‌توانند اطلاعات جامع و دقیق‌تری در مورد نشریات دوره‌ای که پیدا می‌کنند ارائه دهند.

علاوه بر این، اکسلایبریز  برای مشترکین اولریخ وب که از محصولات ۳۶۰ لینک یا پورتال مجلات الکترونیکی ۳۶۰ استفاده می‌کنند، یک سرویس اضافی ارائه می‌دهد. این سرویس نتایج جستجو را در آن پلتفرم‌ها با اطلاعات دقیق‌تر مجلات غنی‌سازی می‌کند.

به طور کلی، API اولریخ وب به کتابخانه‌ها امکان می‌دهد تا دسترسی به داده‌های ارزشمند نشریات دوره‌ای را ساده کرده و تجربه کلی را برای پژوهشگران و مراجعان کتابخانه بهبود بخشند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد اولریخ وب اینجا را ببینید.

کمپس ام

کمپس ام. یک برنامه تلفن همراه و پورتال ارائه می ­دهد که به شما کمک می­کند اهداف راهبردی خود را تحقق بخشید و به دانشجویان، یک فروشگاه یک مرحله ­ای برای هر آنچه که نیاز دارند ارائه می ­دهد. مدیریت ساده، مقرون به صرفه برای اجرا و همیشه نوآورانه، این برنامه را به بهترین برنامه دانشگاه برای کالج ­هایی که می­ خواهند انقلابی در راهبردهای دیجیتال خود ایجاد کنند، تبدیل کرده است. این ویدیو در مورد این برنامه توضیح می­ دهد.

با یک برنامه دانشجویی شخصی سازی شده و برخط، میزان حمایت و رفاه را افزایش دهید. دانش آموزان را با یک برنامه تلفن همراه دانشگاهی  همه کاره درگیر نگه دارید. از یک بستر برای مدیریت ارتباطات در سراسر دانشگاه استفاده کنید. با پلت فرم مشارکت دانشجویی کمپس ام، جوامع را برای قرن بیست و یکم بسازید.

ویژگی ها و قابلیتهای کمپس ام

فرض کنید بتوانید به دانشجویان این حس را القا کنید که به دانشگاه تعلق دارند و حتی قبل از ورود به دانشگاه، آن‌ها را درک می‌کنید. کمپس ام طیف وسیعی از ابزارها را برای ارتباط با دانشجویان از طریق محتوای شخصی‌سازی‌شده و خدماتی که آن‌ها را در خانه احساس می‌کنند، در اختیار امور دانشجویی قرار می‌دهد.

با کمپس ام استراتژی‌های تعامل خود را با دانشجویان ارتقا دهید. این پلتفرم با داشتن ویژگی‌هایی مانند پروفایل‌های منحصربه‌فرد، نقش‌های پویای کاربر، تنظیمات پیشرفته‌ی شخصی‌سازی برای کاربران نهایی و ادغام با سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS)، سیستم‌های اطلاعات دانشجویی (SIS) و موارد دیگر، تجربه‌ای فوق‌العاده را برای دانشجویان رقم می‌زند.

مدیریت امور دانشجویی: با یک اپلیکیشن دانشجویی شخصی‌سازی‌شده و کاملاً به‌هم‌پیوسته، نرخ ماندگاری را افزایش دهید و از سلامت روانی دانشجویان حمایت کنید.دانشجویان را با یک اپلیکیشن همراه همه کاره برای امور آموزشی و دانشگاهی سرگرم نگه دارید.از یک پلتفرم واحد برای مدیریت ارتباطات در کل دانشگاه بهره‌مند شوید. با پلتفرم تعامل دانشجویی کمپس ام جوامعی برای قرن بیست و یکم بسازید

پروفایل‌های کاربری نامحدود: بدون محدودیت برای ایجاد پروفایل‌های دانشجویی، کارکنان و اعضای هیئت علمی.

نقش‌های پویای کاربر: اختصاص نقش‌های مختلف (دانشجو، استاد، مدیر و غیره) به کاربران با مجوزهای مرتبط.

گزینه‌های شخصی‌سازی کاربر: امکان ایجاد تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده برای هر کاربر بر اساس نیازها و علایق آن‌ها.

نظرسنجی با پاسخ سریع: جمع‌آوری بازخورد سریع و آسان از دانشجویان در مورد موضوعات مختلف.

استودیوی محتوای آماده به کار: ایجاد و انتشار محتوا (اخبار، رویدادها، منابع و غیره) بدون نیاز به دانش فنی پیچیده.

داشبورد حضور دانشجویان: پیگیری و مدیریت حضور دانشجویان در کلاس‌ها به صورت بصری.

ادغام برنامه کلاسی: نمایش خودکار برنامه کلاسی دانشجویان و رویدادهای مهم در اپلیکیشن.

مدل داده‌های کاملاً به‌هم‌پیوسته: ایجاد ارتباط منطقی بین داده‌های مختلف برای ارائه تجربه‌ای یکپارچه.

ادغام با برنامه‌های تعامل و سلامت روانی: اتصال به سایر برنامه‌ها برای حمایت از مشارکت فعال و سلامت روانی دانشجویان.

رابط کاربری مدیریت بصری: مدیریت آسان پلتفرم با رابط کاربری ساده و قابل درک.

کشف و ثبت‌نام رویدادها : امکان یافتن و ثبت‌نام در رویدادهای دانشگاهی به صورت آنلاین.

اپلیکیشن داخلی حضور دیجیتال : ثبت حضور و غیاب دانشجویان به صورت الکترونیکی با استفاده از اپلیکیشن.

ادغام با سیستم‌های مدیریت یادگیری : اتصال به سیستم‌های مدیریت یادگیری برای دسترسی آسان به تکالیف و منابع آموزشی.

لگانتو

لگانتو، سیستم مدیریت لیست منابع، به شما کمک می­کند تا یادگیری معنادار را تقویت کرده و موفقیت دانشجویان را در محیط­ های یادگیری آنلاین، دانشگاهی و ترکیبی تقویت کنید. این ابزار شما را قادر می­ سازد با استفاده از مجموعه کتابخانه ­ها، تخصص­ ها و خدمات، دسترسی به مطالب درسی را ساده کرده و هزینه ­های آن­ ها را کاهش دهید. دانشکده می­ تواند به راحتی لیستی از منابع را که شامل همه انواع مطالب است، تهیه کند؛ کتابداران می­ توانند منابع را با کارایی بیشتر فراهم کنند و برای حمایت از دوره ­های بیشتر مقیاس ­بندی کنند و دانشجویان می­ توانند به همه مطالب درسی از یک مکان و از هر دستگاهی دسترسی داشته باشند. لگانتو در سیستم مدیریت یادگیری شماlearning management system (LMS) تعبیه شده است و کاملاً با آلما،خدمات دیسکاوری کتابخانه، برنامه ­های تلفن همراه، ابزارهای استناد و سایر سیستم­ های دانشگاه ادغام می ­شود.  ویدیوی راهنمای لگانتو را از اینجا ببینید.

مزایای لگانتو

  • فهرست منابع دوره ساختاریافته لگانتو تعاملی است و دسترسی آسان به همه مطالب را در محیطی آشنا برای دانشجویان و اساتید فراهم می کند.
  • مربیان می‌توانند با غنی‌سازی فهرست منابع با برچسب‌ها، یادداشت‌ها و سررسیدها، دانش‌آموزان را درگیر کنند.
  • مواد آموزشی با کیفیت با یک کلیک فاصله دارند با لگانتو، گنجاندن مواد با کیفیت بالا کم هزینه یا بدون هزینه در فهرست منابع دوره آسان، سریع و ایمن است که انعطاف‌پذیری در محتوای دوره فراهم می‌کند و به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.
  • چندین مجموعه دسترسی باز و OER (به عنوان مثال Open SUNY، OpenStax، Open Textbook Library) کاملاً قابل کشف هستند.جستجوها به راحتی برای منابع OER و دسترسی باز فیلتر می شوند Leganto به طور خودکار مطالب مربوط به OER را پیشنهاد می کند.
  • مجموعه ای غنی از API ها تعامل از راه دور با سیستم های نهادی و شخص ثالث، برنامه های تلفن همراه، ابزارهای استناد و موارد دیگر را امکان پذیر می کند. کتابداران مواد درسی را مدیریت می‌کنند و Leganto را با جریان‌های کاری یکپارچه Alma اداره می‌کنند به راحتی برای پشتیبانی از هر تعداد دوره که مورد نیاز است، افزایش می یابد
  • دانش آجویان و کارکنان را درگیر کنید – هر کجا که هستند. یک رابط کاربری بصری مبتنی بر ابر، که در هر دستگاهی موجود است، به طور یکپارچه در سیستم مدیریت یادگیری ادغام شده است.
  • مدارس و دانش آموزان با لگانتو در هزینه های خود صرفه جویی می کنند.لگانتو ارزش و استفاده از مجموعه ها و همکاری های کتابخانه را به حداکثر می رساند، هزینه مواد درسی را کاهش می دهد و مقرون به صرفه بودن دانش آموزان را افزایش می دهد.
  • کتابداران می توانند منابع انتخاب شده را ارتقا دهند.لگانتو به طور خودکار پیوندهای مستقیم را به موارد رایگان متعلق به کتابخانه تعبیه می کند لگانتو استفاده از مدل‌های پرداخت به ازای استفاده و منابع آموزشی باز را هدایت می‌کند دانشجویان می توانند به راحتی به تخصص و خدمات ارزشمند کتابداری دسترسی داشته باشند.
  • بینش عملی برای بهبود مواد درسی. تجزیه و تحلیل قدرتمند تعامل واقعی دانشجو با منابع درسی را نشان می دهد، و به مربیان، کتابداران و مدیران بینش در مورد آنچه کار می کند، آنچه وجود ندارد و آنچه مورد نیاز است می دهد.
  • لگانتو در زمان واقعی نحوه استفاده از منابع دوره را نظارت می کند.تجزیه و تحلیل نشان می دهد که کدام منابع همانطور که انتظار می رود استفاده می شوند و کدام نه گزارش های سفارشی ارزش نهادی، نیازهای بودجه ای و محدودیت های کتابخانه را نشان می دهد.
  • کاهش بار اداری لگانتویک فروشگاه یک‌جا با مدیریت خودکار و گردش‌های کاری است که باعث افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در زمان و ارتقای نقش کتابخانه می‌شود.
  • اعضای هیئت علمی می توانند به راحتی منابع را مستقیماً از هر منبعی اضافه کنند، فهرست را ویرایش کنند و آن را به ترم زیر منتقل کنند
    گردش کار خودکار مبتنی بر آلما، افزایش مقیاس برای دوره های اضافی را آسان می کند مجوز یکپارچه حق نسخه برداری با مجوز خودکار، انطباق را تضمین می کند

روزتا

روزتا  Rosetta یک راه ­حل برای حفظ و نگهداری دارایی ­های دیجیتال برای کتابخانه ­ها، آرشیوها ، موزه ­ها و سایر مؤسسات است. این ابزار با جمع ­آوری، مدیریت و تحویل ایمن و مطمئن انواع اطلاعات دیجیتال، امکان حفظ آن برای نسل ­های بعدی را فراهم می­ کند. شرکت اکسلایبریز در حوزه تحقیق و پژوهش و کمک به محققین نیز خدماتی ارائه می­ دهد که در زیر به شکل کوتاه به آن اشاره­ می­ کنیم در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر لینک ­ها را دنبال نمایید. روزتا DAM و حفظ دیجیتال را در راه حلی که به طور خاص برای کتابخانه ها طراحی شده است ترکیب می کند. در طول دهه گذشته، کتابخانه‌ها و آرشیوهای پیشرو در سطح جهانی برای ایجاد “کتابخانه قالب” روزتا همکاری کرده‌اند. دانش به‌دست‌آمده در مورد بهترین شیوه‌های صنعت اکنون در یک ماژول نگهداری آماده برای استفاده تزریق می‌شود.

مزایای روزتا

  مدیریت جامع دارایی‌های دیجیتال: روزتا مجموعه‌ای کامل از ابزار را برای مدیریت کل چرخه عمر دارایی‌های دیجیتال، از ورود و فهرست‌نویسی تا نگهداری و دسترسی، ارائه می‌دهد.

نگهداری دیجیتال: یکی از نقاط قوت اصلی روزتا، قابلیت نگهداری دیجیتال داخلی آن است. این نرم‌افزار به مؤسسات کمک می‌کند تا با رسیدگی به مسائلی مانند منسوخ شدن فرمت و پوسیدگی بیت، دسترسی بلندمدت و اصالت مجموعه‌های دیجیتال خود را تضمین کنند.

  کتابخانه فرمت: روزتا از یک «کتابخانه فرمت» ساخته‌شده که حاوی اطلاعات گسترده‌ای در مورد فرمت‌های مختلف فایل‌های دیجیتال است، استفاده می‌کند. این کتابخانه به ارزیابی ریسک، برنامه‌ریزی مهاجرت و سایر فعالیت‌های نگهداری کمک می‌کند.

  ادغام با سرویس‌های کشف: روزتا با پلتفرم‌های کشف مانند پریمو ادغام می‌شود و به کاربران امکان جستجو و دسترسی آسان به دارایی‌های دیجیتال در فهرست موجود کتابخانه را می‌دهد.

  مدیریت کاربر و کنترل دسترسی: روزتا کنترل دقیقی بر دسترسی و مجوزهای کاربر ارائه می‌دهد که امنیت و یکپارچگی مجموعه‌ها را تضمین می‌کند.

بهبود دسترسی به مجموعه‌های دیجیتال: روزتا دسترسی به منابع دیجیتال ارزشمند برای پژوهشگران و مراجعان را ساده می‌کند.

بهبود نگهداری دیجیتال: این پلتفرم به مؤسسات کمک می‌کند تا دوام بلندمدت مجموعه‌های دیجیتال خود را تضمین کنند.

تسهیل گردش کار: روزتا بسیاری از وظایف نگهداری را خودکار می‌کند و در زمان و منابع کارکنان کتابخانه صرفه‌جویی می‌کند.

همکاری جامعه‌ای: کتابخانه فرمت که توسط جامعه روزتا تقویت شده است، منبع ارزشمندی برای مؤسساتی است که روی نگهداری دیجیتال کار می‌کنند.

مدیریت اطلاعات تحقیق

مجموعه راه­ حل­ های مدیریت اطلاعات تحقیقاتی به شما امکان می ­دهد تا دید تحقیقات موسسه خود را بهبود بخشید و عملکرد تحقیق را در همه زمینه ­ها اندازه ­گیری کنید. اکسلایبریز ابزارهایی را برای جمع­ آوری، مدیریت و افشای تمام نتایج و داده ­های تحقیقاتی شما، مطابقت محققان با فرصت­ های مناسب بودجه و فرآیندهای خودکار در اختیار شما قرار می­ دهد تا بار فرایندهای تحقیق، کتابخانه و محقق را کاهش دهد.

اسپلورو

اسپلورو Esploro با به حداکثر رساندن دید، کارایی و انطباق فعالیت ­های تحقیقاتی، راه را برای تأثیر بیشتر تحقیقات دانشگاهی هموار می­ کند. این کار را با ضبط نظام ­مند، مدیریت و انتشار خروجی و داده­ های تحقیق، استفاده از مهارت و فناوری کتابخانه و یکپارچه سازی با فرایندهای کار تحقیقاتی موجود انجام می­ دهد.

مزایای اسپلورو

به آسانی پروفایل های جامع محققین را تولید کنید

پورتال و پروفایل های پژوهشی اسپلورو به طور خودکار انتشارات و مجموعه داده ها را جمع آوری می کند و با اتصال تمام این اطلاعات، یک نمای کلی از دستاوردهای پژوهشی مؤسسه شما را به تصویر می کشد.

پروفایل های هوشمند و پویا

پروفایل محققین از همه رشته های علمی با استفاده از هوش مصنوعیِ برداشت هوشمند، به صورت خودکار ساخته شده و به طور مداوم به روز رسانی می شوند.با به‌روزرسانی خودکار انتشارات از منابع معتبر، پروفایل‌ها را کامل و به‌روز نگه دارید. تاثیرگذاری پژوهشگران را با پروفایل‌هایی که از داده‌های وب علم (Web of Science)، شاخص‌های اثرگذاری استناد از InCites Benchmarking & Analytics و ذکرهای رسانه‌ای از Altmetric پر شده‌اند، به نمایش بگذارید. با یک مکان واحد قابل جستجو که برای سئوی چندزبانه بهینه سازی شده است، از کشف جهانی (جهانی‌شدن) پشتیبانی کنید تا به حداکثر دیده شدن دست یابید. امکانات سلف‌سرویس (خودمختار) را برای محققان ارائه دهید تا پروفایل‌های خود را به‌روز نگه دارند و مستقیماً کارهای خود را بارگذاری کنند.

داده های جامع

با استفاده از هوش مصنوعی برداشت هوشمند (Smart Harvesting AI) که امکانِ استخراج خودکار داده و غنی سازی فرا داده ها (metadata) را فراهم می کند، میزان کار دستی را کاهش دهید.

با استفاده از سرویس های غنی سازی پروفایل اسپلورو که داده های شما را به طور خودکار تولید و بهبود می بخشد، پژوهش های خود را سریعتر قابل مشاهده کنید.

نمایشی جامع از مؤسسه خود ارائه دهید که شامل پژوهش های انجام شده توسط اعضای هیئت علمی، محققان و دانشجویان در تمام رشته ها باشد.

با استفاده از داشبوردهای تحلیلی و گزارش های قابل تنظیم، تأثیر علمی را در کل مؤسسه ارزیابی و گزارش کنید.

یکپارچه سازی

با استفاده از API های باز، به راحتی با سیستم های مدیریت تحقیقات و دانشگاه های شخص ثالث ادغام شوید و از مخزن داده های جداگانه جلوگیری کنید.

با استفاده از شناسه‌های پایدار مانند DOI و ORCID، دقت پروفایل را افزایش دهید و تأیید کنید.

با فرمت استاندارد متادیتای قابل همکاری و مجوزهای استفاده شفاف، الزامات دسترسی آزاد را رعایت کنید.

با استفاده از مخزن نهادی اسپلورو، الزامات انتشار دسترسی آزاد را برآورده کنید.

پورتال پژوهشیِ تولید کننده نتایج

یک رابط کاربریِ وب که استفاده از آن آسان و برای جستجو بهینه سازی شده است، به محققان، تأمین کنندگان مالی، شرکای صنعتی و عموم مردم امکان می دهد تا کل دستاوردهای پژوهشی موسسه شما را کشف و بررسی کنند.

آنالیز جامع داخلی

گزارش ها و تجسم های دقیق و کاملی از انتشارات اعضای هیئت علمی، همکاری های آن ها و عملکردشان به دست آورید.

غنی سازی سیستم های گزارش دهی

داده ها را با سایر سیستم های دانشگاهی به اشتراک بگذارید. اسپلورو راه حلی است که برای بازبودن و تبادل اطلاعات طراحی شده است.

تحقیقات و تخصص را به نمایش بگذارید

برتری تحقیقاتی خود را به راحتی به نمایش بگذارید. Esploro ورود دستی را کاهش می دهد و سیلوهای داده را تجزیه می کند و اطلاعات جامع علمی را از معتبرترین منابع در همه رشته های دانشگاهی به هم مرتبط می کند.

رف­ورکس

مدیر مرجع رف ­ورکس RefWorks مناسب مؤسساتی است که می­ خواهند دانشجویان و محققان مقالات بهتر و دقیق ­تری تولید کنند. ریف­ورکس با ارائه ابزاری با کاربرد آسان برای استناد، کتابشناسی و مدیریت مرجع، فرآیند تحقیق، همکاری، سازماندهی داده­ ها و نوشتن را ساده می­ کند (احتمالاً شبیه اندنوت EndNote یا مندلی Mendeley است). رفورکس پشتیبانی شبانه روزی را فراهم می کند و به مدیران کتابخانه اجازه می دهد تا سبک های فهرست مرجع سازمانی را تعریف کنند و استفاده را در سراسر موسسه تجزیه و تحلیل کنند.

مزایای رفورکس

RefWorks یک نرم افزار مدیریت منابع است که به سادگی قابل استفاده بوده و از نیازهای تمامی جویندگان اطلاعات، صرف نظر از تخصص آن‌ها، پشتیبانی می‌کند.

بهترین ویژگی RefWorks چیست؟

این نرم افزار به سادگی قابل استفاده است! با RefWorks شما می توانید:

  • منابع پژوهشی یا مواد دوره ها را از تقریباً هر منبعی دریافت کنید.
  • یک فضای کاری مرکزی برای منابع خود ایجاد کنید.
  • پوشه ها و پروژه ها را با دانشجویان خود به اشتراک بگذارید.
  • از آن به عنوان یک ابزار کمک آموزشی بصری هنگام بحث در مورد پیشرفت دانشجویان در گردآوری منابع استفاده کنید.
  • روی پروژه های گروهی همکاری کنید.
  • به طور خودکار کتابنامه ها و استنادهای معتبر ایجاد کنید

اشتراک گذاری آسان

قابلیت های اشتراک گذاری پوشه، پروژه و اشتراک گذاری پروژه، روش های بیشتری را برای همکاری با دانشجویان و سایر محققان، در داخل و خارج از مؤسسه شما فراهم می کند.

جمع‌آوری و وارد کردن اطلاعات

مواد پژوهشی را تقریباً از هر منبع و با هر فرمتی پیدا کنید، به آن‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را ثبت کنید. تکمیل خودکار داده‌های استناد و بازیابی متن کامل، زمان را صرفه‌جویی می‌کند و صحت استنادها را تضمین می‌کند.

  مدیریت پژوهش

مواد پژوهشی خود را در یک فضای کاری مرکزی متحد کنید تا ذخیره سازی و استفاده مجدد از آنها را تسهیل کند و از ابزارهای قدرتمندی مانند تگ ها، پوشه ها، جستجوی متن کامل و رفع تکرار برای دسترسی و سازماندهی آسان مراجع استفاده کنید.

اشتراک گذاری و همکاری

اسناد تمام متن را به صورت جداگانه سازماندهی، مطالعه، حاشیه‌نویسی و برجسته کنید یا آن‌ها را به صورت خصوصی با اعضای مؤسسه خود یا هر کاربر RefWorks در یک محیط مشارکتی به اشتراک بگذارید.

گسترش تأثیرگذاری کتابخانه

با یک سرویس مدیریت منابع کاملا پشتیبانی‌شده، مشارکت کتابخانه در تحقیق و موفقیت دانشجویان را تقویت کنید. این سرویس به مدیران کتابخانه این امکان را می‌دهد که سبک‌های سازمانی را تعیین و توزیع کنند، میزان استفاده را تجزیه و تحلیل کنند و انطباق با حق تکثیر را مدیریت کنند.

پیوت آر.پی.

پیوت آر.پی.  Pivot-RP با دستیابی به جامع­ ترین منابع جهانی فرصت­ های تأمین مالی، تسهیل یافتن همکار تحقیقاتی و ارائه بینش و میانبرهایی برای کمک به سازمان­ های تحقیقاتی در دستیابی به سهم بیشتری از بودجه موجود، روند تحقیق را تسریع می ­کند. این ابزار با یکپارچه ­سازی راه ­حل­های بودجه و تخصص در کنار هم به صدها موسسه تحقیقاتی برجسته جهان خدمت  می ­کند. کاربران همچنین از اطلاعات به موقع و مطمئن اخبار پژوهشی حرفه ­ای بهره ­مند می ­شوند.

مزایای پیوت آر پی

هدایت صحیح فرصت های تامین مالی به محققین مرتبط

Pivot-RPTM یک منبع منتخب توسط متخصصان از فرصت های تامین مالی جهانی با ابزارهای قدرتمند گردش کار، هوش مصنوعی و کشف است.

کشف فرصت های تامین مالی

از یک منبع معتبر فرصت های تامین مالی که به طور خودکار از طریق هوش مصنوعی در Pivot Funding Advisor® با پروفایل محققان مطابقت داده می شود، بهره مند شوید.

پیشبرد همکاری های پژوهشی

با استفاده از پروفایل های محقق معتبر، دید بهتری نسبت به تخصص های موجود در موسسه خود ایجاد کنید و سایر همکاران بالقوه را در سراسر جهان بیابید.

گسترش ارتباطات و اطلاع رسانی

اخبار و اطلاعات مربوط به تامین مالی را به صورت پیشگیرانه و کارآمد با مجموعه های هدفمند از افراد و گروه های مختلف در سراسر موسسه خود به اشتراک بگذارید.

تقویت پروپوزال ها با بینش

با تجزیه و تحلیل گرنت های اعطا شده قبلی و با اتصال به اخبار تامین مالی و سیاست جهانی، استراتژی پیشنهاده خود را بهبود بخشید.

داده های منتخب

ده ها هزار فرصت تامین مالی به ارزش میلیاردها دلار را از سراسر جهان و در طیف وسیعی از انواع تامین مالی کشف کنید.

قابلیت کشف به موقع فرصت های تامین مالی را از طریق یک تیم اختصاصی از ویراستاران که دقت معیارهای واجد شرایط بودن و مهلت های مقرر را تضمین می کنند، به دست آورید.

فرصت های تامین مالی داخلی را برای تبلیغ بودجه اضافی در دسترس مؤسسه خود بگنجانید.

با استفاده از پایگاه داده داخلی Conferences and Papers Invited™ هزاران کنفرانسی را که درخواست “فراخوان مقاله” دارند جستجو کنید تا مقالات خود را ارائه و منتشر نمایید.

به عنوان یک منبع اضافی، Research Professional News™ اخبار به موقع و قابل اعتمادی را با تمرکز بر ORCID، InfoReady، Cayuse، Web of Science، InCites و موارد دیگر ارائه می دهد تا جریان کاری محققان را ساده کند.

از مشاوره تامین مالی Pivot-RP مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید که به طور خودکار فرصت های تامین مالی را بر اساس پروفایل خاص محقق پیشنهاد می دهد.

استراتژی های خود را با پایگاه داده قابل جستجوی ما از بیش از ۵ میلیون گرنت اعطا شده قبلی، در ده ها تامین کننده بین المللی در سراسر جهان و در حال رشد، مطلع کنید.

همکاران بالقوه را در میان میلیون ها پروفایل علمی که شامل انتشارات گذشته، تعداد استنادها و تأثیر استنادات حاصل از داده های Web of Science Core Collection™ می شود، کشف کنید.

ابزارهای صرفه جویی در زمان

ارتباط مؤثر و کارآمد را در کل سازمان خود با گروه های سفارشی، خبرنامه های خودکار و بسیاری از ویژگی ها و هشدارهای داخلی برای به اشتراک گذاری اطلاعات تامین مالی برقرار کنید.

با سفارشی سازی رابط کاربری Pivot-RP برای اعمال برندسازی موسسه، استفاده از پلتفرم برای تبلیغ سایر خدمات دفتر تحقیقات و راهنمایی کاربران به منابع اضافی، ارزش دفتر تحقیقات را ارتقا دهید.

از ویژگی های گزارش دهی پیشرفته در Pivot-RP برای به اشتراک گذاری اطلاعات تامین مالی، ایجاد گزارش های متنوع، ردیابی فعالیت استفاده فردی و نشان دادن ارزش خدمات استفاده کنید.

برای ساده سازی گردش کار محققان، با ابزارهایی مانند ORCID، InfoReady، Cayuse، Web of Science، InCites و موارد دیگر به صورت یکپارچه ادغام شوید.

راپیدو

Rapido پلتفرمی است که اشتراک منابع را بین کتابخانه‌ها ساده و خودکار می‌کند، زیرا امانت به فرآیندهای کارآمد و بصری تبدیل می‌شوند، در وقت کارکنان صرفه‌جویی می‌کنند و خدمات بهبودیافته و گردش کوتاه‌تری را برای کاربران فراهم می‌کنند. یک پلت فرم به اشتراک گذاری منابع کتابخانه کشف تا تحویل است که بر کارایی کارکنان و خدمات کاربر متمرکز است. برای کارکنان، راپیدو فرآیندهای استقراض و وام را خودکار و ساده می کند و به کارکنان کمک می کند حجم بالایی از درخواست ها را به طور کارآمد مدیریت کنند.برای کاربران، Rapido یک مکان مرکزی فراهم می کند که در آن می توانند مواد مورد نیاز خود را با تجربه ای بدون اصطکاک برای دریافت سریع آن مواد پیدا کنند. Rapido یک پلت فرم کامل است که جایگزین ابزارهای موجود (مانند Tipasa، VDX و ILLiad) به عنوان یک راه حل کامل برای نیازهای به اشتراک گذاری منابع یک موسسه می شود.
این شامل RapidILL به عنوان پایه ای برای مؤلفه تحویل اسناد خود به عنوان بخشی از یک پلت فرم گسترده تر است که باز، آینده نگر است و تجربه اشتراک منابع را برای کارکنان و کاربران تغییر می دهد.

قابلیتها و مزایای راپیدو

راپیدو یک پلتفرم به اشتراک گذاری منابع کتابخانه‌ای است که فرآیندهای امانت منابع را برای کتابخانه‌داران خودکار و ساده می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا حجم زیادی از درخواست‌ها را به طور مؤثر مدیریت کنند.

برای کاربران، راپیدو یک مکان مرکزی برای یافتن منابع مورد نیازشان با تجربه‌ای روان برای دریافت سریع آن‌ها فراهم می‌کند. این پلتفرم شامل RapidILL به عنوان هسته‌ی مؤلفه‌ی تحویل سند خود به عنوان بخشی از یک پلتفرم گسترده‌تر، باز، آینده‌نگر و متحول‌کننده‌ی تجربه‌ی به اشتراک گذاری منابع برای کارکنان و کاربران است.

راپیدو با شبیه سازی فرآیند به تجربیات روزمره کاربران خارج از کتابخانه (مانند استفاده از ابزارهای بازار دیجیتال)، تجربه به اشتراک گذاری منابع را متحول می کند.

به لطف نمایه اشتراک گذاری شده راپیدو و دکمه درخواست پیشرفته آن، کاربران اکنون بیش از هر زمان دیگری راهی برای درخواست اقلامی که در مجموعه کتابخانه موجود نیستند، پیدا می کنند.

با دریافت اطلاعات شفاف در مورد شرایط امانت، مانند زمان تحویل پیش بینی شده و مدت زمان امانت، کاربران بیشتر و به شیوه ای که اطمینان حاصل می کند کتاب را پس از رسیدن به کتابخانه تحویل می گیرند، از به اشتراک گذاری منابع استفاده می کنند.

با استفاده از نمایه اشتراک گذاری شده راپیدو، کاربران اکنون در ابتدای جستجوی خود، تمام گزینه های موجود برای دریافت منابع مورد نیاز خود را مشاهده می کنند و می توانند از پر کردن فرم های طولانی صرف نظر کنند، زیرا راپیدو به طور خودکار درخواست ها را با یک کلیک پردازش می کند.

گزینه های تحویل سفارشی

امتحان در ۳ روز آینده است و کتاب چاپی تا هفته آینده نمی رسد؟

اکنون، کاربران قبل از سفارش این اطلاعات را در اختیار دارند، بنابراین می توانند منتظر کتاب بمانند یا درخواست یک فصل الکترونیکی برای دریافت در کمتر از یک روز داشته باشند.

مدیریت آسان حجم بالای درخواست ها

جریان های کاری کارآمد راپیدو ساعت های زیادی را که قبلاً صرف فرآیندهای دستی و چند مرحله ای می شد، صرفه جویی می کند. اکثر درخواست های امانت را می توان بدون دخالت کارکنان پردازش کرد و به طور خودکار به کتابخانه قرض دهنده ارسال کرد. برای موارد استثنایی، راپیدو شامل قوانین میانجیگری پیشرفته ای است که چنین درخواست هایی را برای رسیدگی کارکنان نگه می دارد

تمرکز بر درخواست های مهم

راپیدو دارای منوی مجموعه درخواست های پیشرفته، کاملاً قابل تنظیم و با دسترسی سریع برای دسترسی آسان است. این منو را می توان برای هر کاربر با درخواست هایی که نیاز به کار روی آنها دارد، تعریف کرد. نمونه هایی از این مجموعه ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • درخواست های جدید از امروز
  • درخواست هایی که در انتظار اطلاعات کاربر هستند
  • درخواست ها با یادداشت قرض دهنده
  • و موارد دیگر

 

بروشور راپیدو را ببینید.

ویدیوهای مربوط به راپیدو را ببینید.

 

 

RapidILL

یک امانت بین کتابخانه ای سریع و مقرون به صرفه است که برای درخواست های فصل مقاله و کتاب طراحی شده است. RapidILL با تمرکز بر صرفه جویی در زمان کارکنان، ابزارهایی را برای خودکارسازی گردش کار و استفاده از مجموعه های مؤسسه شما برای اشتراک گذاری و تحویل سند به صورت همتا به همتا ارائه می دهد.

یک امانت بین کتابخانه ای پویا و قوی و تجربه اشتراک منابع
RapidILL توسط کارکنان کتابخانه برای کتابخانه های دانشگاهی توسعه یافته است. هدف آن ارائه ابزار و گردش کار برای افزایش توانایی شما در ارائه مطالب به مشتریان است.

یکپارچه با گردش کار کتابخانه موجود شما ادغام می شود.

RapidILL همزمان وجود دارد و سیستم مدیریت ILL محلی شما را تقویت می کند تا به طور شفاف در پشت صحنه عمل کند. مشتریان شما مطالب درخواستی خود را با استفاده از همان مکانیسم های درخواستی که با آن آشنا هستند سریعتر دریافت می کنند.

راه حل هایی برای همکاری بین کتابخانه ای ارائه می دهد.

RapidILL برای به حداکثر رساندن مشارکت اشتراک منابع بین کتابخانه ها و گروه های کنسرسیوم یا کتابخانه طراحی شده است. سیستم RapidILL از ترتیبات سطحی و اولویت دار پشتیبانی می کند تا اطمینان حاصل شود که کتابخانه شما با شرکای کلیدی به طور مؤثر کار می کند.

از دیگر خدمات این شرکت می­توان خدمات ابری  را نام برد. اکسلایبریز دارای یک مرکز عملیاتی شبکه و امنیت اختصاصی (NOC / SOC) است که ورود و نظارت شبانه­ روزی را برای دسترسی شبکه منطقی به داده ­های کاربران و استفاده از دارایی­ های اطلاعاتی فراهم می­ کند و مرتباً مورد بازرسی قرار می­ گیرد. نظارت اکسلایبریز متشکل از سیستم ­های چند لایه اضافی است که سرویس­ های داخل و خارج از مرکز داده را رصد می­ کنند تا اعتبار خدمات در بالاترین سطح عملکرد را تأیید کنند. نظارت بر عملکرد ابر تضمین بالاترین سطح خدمات است.

نظارت در خدمات ابری بر اساس یک مفهوم چندلایه شامل زیرساخت و نرم ­افزار ساخته شده است و به طور مداوم تأیید می ­کند که سرویس­ ها همیشه مطابق با بالاترین معیارهای عملکرد در حال اجرا هستند. اکسلایبریز  با خدمات محتوا  در مورد راهبردهای محتوایی مورد نیاز کتابخانه ­ها و کمک به تهیه و تولید آن فعالیت می ­کند. همچنین بخش خدمات حرفه ­ای و خدمات پشتیبانی، با ارائه خدمات مدیریت پروژه، خدمات مشاوره فنی و یکپارچه ­سازی خدمات موبایلی برای دانشگاه ­ها و برطرف کردن نقص­ ها و مشکلات فنی فعالیت می­ کند.




منبع

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *