پایگاه اطلاعاتی ۵ مینتس کانسلت

همکار یابش - مثنوی2021-04-14بازدید 1433
Posted on

پایگاه اطلاعاتی ۵ مینتس کانسلت

معرفی پایگاه اطلاعاتی ۵ مینتس کانسلت

۵ مینتس کانسلت چیست؟

این پایگاه اطلاعاتی یک منبع علمی و ضروری برای پزشکان است که آنها را در کمترین زمان ممکن برای رسیدن به پاسخ سوالات پزشکی و درمانی مبتنی بر شواهد و معتبر علمی راهنمایی می نماید. این پایگاه اطلاعاتی پزشکی یکی دیگر از محصولات شرکت اطلاعاتی ولترز کلوورز است که در زمینه علوم پزشکی خدمات اطلاعاتی خود را ارائه می دهد. منابع اطلاعاتی موجود در این پایگاه در کمتر از ۵ دقیقه در دسترس کاربران قرار گرفته و به آنها در تشخیص، درمان و مراقبت پزشکی یاری می رساند.

تاریخچه ۵ مینتس کانسلت:

این پایگاه اطلاعاتی آنلاین در ابتدا بر این قرار بود که نسخه آنلاین کتاب ۵Minute Clinical Consult باشد که هم اکنون در بیست و ششمین نسخه ویرایش خود منتشر شده است. به همین دلیل نسخه آنلاین آن در سال ۲۰۰۸ اولین بار منتشر شد و هدف اولیه آن دسترسی پزشکان به منابع اطلاعاتی مورد نیاز در کمتر از ۳۰ ثانیه بود. در ابتدا تنها نسخه دیجیتال این کتاب منتشر می شد، اما پس از سال ها اکنون به یک پایگاه اطلاعاتی جامع و کامل به همراه اپلیکیشن تبدیل شده است که دارای بخش های اطلاعاتی گوناگون است. هم اکنون این پایگاه اطلاعاتی و اپلیکیشن پزشکی علاوه بر منابع اطلاعاتی دارای ویدئوهای آموزشی، الگوریتم های درمانی، رویه های پزشکی، تست های آزمایشی و سایر منابع اطلاعاتی متنوع است و سالانه توسط بسیاری از پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد. محتوای موجود در آن به صورت روزانه توسط بیش از ۱۰۰۰ پزشک بروزرسانی می شود و همواره دارای معتبرترین و بروزترین اطلاعات موجود در زمینه علوم پزشکی است.

مزایای استفاده از ۵ مینتس کانسلت:

کاربران می توانند با استفاده از منابع اطلاعاتی مبتنی بر شواهد موجود در این پایگاه اطلاعاتی و اپلیکیشن پزشکی و با مشاهده صدها ویدئوی آموزشی، دسترسی به توصیه های آزمایشگاهی و جزوه های آموزشی بیماران سطح خدمات درمانی خود را بهبود بخشیده و به نتایج زیر دست یابند:

  • بهبود نتایج درمانی و مراقبت از بیماران
  • احساس اطمینان و افزایش قدرت تشخیص بیماری
  • صرفه جویی در زمان تشخیص بیماری و استفاده از اعتبار سنجی بالینی
  • کاهش روش های تنوع درمانی و استفاده از روش های درمانی مبتنی بر شواهد
  • افزایش پایبندی به برنامه های درمانی معتبر

بخش های ۵ مینتس کانسلت:

این اپلیکیشن و پایگاه اطلاعاتی پزشکی به ۵ بخش تقسیم می شود که هر کدام از آنها قسمتی از اطلاعات پزشکی مورد نیاز کاربران را ارائه می دهد. علاوه بر این ۵ بخش اصلی شرکت ولترز کلوور بخشهای اطلاعاتی تکمیلی دیگری را نیز مانند ۵-Minute Clinical Consult, 5-Minute Pediatric Consult, Rosen & Barkin’s 5-Minute Emergency Medicine Consult, 5-Minute Consult Clinical Companion to Women’s Health و بخش های دیگر به این پایگاه اطلاعاتی افزوده است. ۵ بخش اصلی این پایگاه اطلاعاتی و اپلیکیشن پزشکی عبارتند از:

  1. Tools: در بخش ابزار این پایگاه روش ها، الگوریتم ها، نمودارها و تست های آزمایشگاهی وجود دارد که برخی از آنها دارای تصاویر، شکل ها، جدول ها و ویدئوهای آوزشی نیز است. بیش از ۲۰۰ روش درمانی در این بخش موجود است که تمامی این رویه ها توسط پزشکان نوشته شده و دارای پیوندهایی به متن های اصلی خود نیز هستند. همچنین نزدیک به ۳۰۰ الگوریتم تشخیص درمان نیز در این بخش وجود دارد. الگوریتم های دارای اطلاعات بصری هستند که در زمینه تشخیص و تمایز علائم بیماری برای پزشکان راهنماهای بسیار مهمی هستند. در بخش ابزار بیش از ۴۵۰ تفسیر تست آزمایشگاهی وجود دارد که دارای جداول و منابع آموزشی و توضیحاتی در جهت تفسیر صحیح تست های آزمایشگاهی هستند. منابع اطلاعاتی موجود در بخش ابزارها به صورت رایگان نیز برای تمامی کاربران ارائه می شود.
  2. patient education handouts: جزوه های آموزشی مخصوص بیماران یکی از منابع اطلاعاتی مهمی است که توسط این پایگاه ارائه شده که به زبان ساده به شرح بیماری همراه با تصاویر و تفاسیر، روش های درمانی و روند درمان به زبان های انگلیسی و اسپانیایی ارائه می شود. منبع اطلاعات علمی موجود در این بخش توسط Lexicomp است.
  3. Diseases and Conditions : در بخش بیماری ها و شرایط اطلاعات درمانی و بالینی بیش از ۲۰۰۰ بیماری در تخصص های گوناگون پزشکی ارائه می شود که به عنوان یک پشتیبان علمی معتبر برای پزشکان عمل می کند. از جمله تخصص های موجود در این بخش به مواردی همچون قلب و عروق، پوست، فوریت های پزشکی، غدد درون ریز، گوارش، سالمندان، هماتولوژی، آنکولوژی، بیماری های عفونی، نفرولوژی، عصب شناسی، زنان و زایمان، چشم پزشکی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، اطفال، روانپزشکی، سلامت عمومی، ریه، روماتولوژی، اورولوژی و بسیاری تخصص های دیگر می توان اشاره نمود.
  4. Drugs: اطلاعات دارویی بیش از ۱۹۰۰ دارو همچون تداخلات دارویی، نوع درمان، آموزش داروها برای بیماران در این بخش از پایگاه اطلاعاتی ارائه می شود. اطلاعات دارویی ۵ مینتس کانسلت در کمترین زمان ممکن در دسترس پزشکان قرار می گیرد.
  5. CME/CE: استفاده از منابع آموزش مداوم CME/CE برای پزشکان در این پایگاه اطلاعاتی فراهم است و کاربران و پزشکان می توانند بدون پرداخت هزینه اضافی به اعتبارات مراقبت های پزشکی دسترسی داشته باشند.

روش های دسترسی به پایگاه اطلاعاتی ۵ مینتس کانسلت:

  1. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به ۵ مینتس کانسلت که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  2. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی مستقیم به ۵ مینتس کانسلت را امکان پذیر می سازد.
  3. استفاده از دسترسی رایگان ده روزه که توسط این پایگاه برای تمامی کاربران ارائه می شود.

اپلیکیشن های موبایلی ۵ مینتس کانسلت

 

 

 

وب سایت اصلی

۵minuteconsult

 

منبع

https://www.wolterskluwer.com/medical-education/5minuteconsult

https://www.ncbi.nlm.nih.gov

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: