پلتفرم پایگاه اطلاعاتی وب آو ساینس

M.askari2016-06-21بازدید 51199
Posted on

پلتفرم پایگاه اطلاعاتی وب آو ساینس

معرفی پلتفرم وب آو ساینس Web Of Science

پلتفرم وب آو ساینس چیست؟

پلتفرم وب آو ساینس که در لفظ  قدیمی به اسم ISI شناخته می شود یک پایگاه اطلاعاتی است که محصولی از شرکت کلاریویت است. این پایگاه از دسته پایگاه های چکیده نامه ای استنادی است که کلیه موضوع های علمی شامل علوم فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و کشاورزی را شامل می شود. این پایگاه منابع موجود در حوزه های متفاوت علوم از سال ۱۸۶۴ تا به حال را پوشش می دهد.

این پلتفرم در مجموع دارای ۲۹ پایگاه به صورت زیر مجموعه است که ۱۰ مورد از آنها زیر مجموعه Core Collection این پایگاه هستند. مجموعه کور کالکشن وب آو ساینس به دلیل وجود شرایط و استانداردهای خاص برای ایندکس و پذیرش کردن مجلات دارای رتبه اعتبار بسیار بالایی بوده و یکی از مهمترین منابع در این زمینه محسوب می شود. در حال حاضر حجم اطلاعات موجود در این پایگاه بیش از ۸۰ میلیون مدرک است.

تاریخچه Web Of Science:

وب آو ساینس یک نمایه استنادی علوم است که توسط تامسون رویترز راه اندازی شده و ریشه فعالیت ابتدایی آن به اوایل دهه ۱۹۶۰ برمیگردد و به نوعی تکامل یافته شکل اولیه آن است. پلتفرم Web of Science تاریخچه ای غنی دارد که چندین دهه را در بر می گیرد. اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) که توسط یوجین گارفیلد راه اندازی شد. گارفیلد پیشگام در زمینه کتاب سنجی بود، کتاب سنجی شامل استفاده از روش های کمی برای تجزیه و تحلیل الگوها در ادبیات یک حوزه موضوعی خاص است.

نسخه اولیه پلتفرم Web of Science معروف به Science Citation Index (SCI) به منظور رفع نیاز به یک منبع معتبر از ادبیات علمی ایجاد شد. SCI در ابتدا شامل تنها چند صد مجله بود، اما به سرعت گسترش یافت و هزاران مجله از سراسر جهان را در بر گرفت. در اوایل دهه ۱۹۷۰، SCI گسترش یافت و شامل شاخص استنادی علوم اجتماعی (SSCI) شد که تحقیقات علوم اجتماعی و علوم انسانی را پوشش می داد. در سال ۱۹۹۲، ISI توسط شرکت تامسون رویترز خریداری شد و به توسعه و گسترش پلت فرم وب آو ساینس ادامه داد. در سال ۲۰۰۸، این پلتفرم به Web of Knowledge تغییر نام داد و با ویژگی ها و قابلیت های جدید مانند گزینه های جستجوی گسترده و ابزارهای تجزیه و تحلیل استناد بهبود یافته به روزرسانی شد.

در سال ۲۰۱۶ Clarivate Analytics این پلتفرم را از تامسون رویترز خریداری کرد و نام آن را مجددا به “Web of Science” تغییر داد. امروزه، پلتفرم Web of Science شامل پایگاه‌های اطلاعاتی متعددی است که طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را پوشش می‌دهند و محققان، دانشگاهیان و دیگر متخصصان در سراسر جهان از آن برای دسترسی به ادبیات تحقیقاتی با کیفیت بالا و انجام تحلیل‌های کتاب‌سنجی پیشرفته استفاده می‌کنند. در حال حاضر منابع ارائه شده توسط این پلتفرم شامل مقالات، بررسی ها، سرمقاله ها، گاهشماری ها، چکیده نامه ها، کتاب ها، مجلات و مقالات فنی است. مجموع رکوردهای اطلاعاتی این پلتفرم به بیش از ۷۹ میلیون در مجموعه اصلی و ۱۷۱ میلیون در پلتفرم ها می رسد.

۱۹۶۰: یوجین گارفیلد مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) را در فیلادلفیا، پنسیلوانیا تأسیس می‌کند.
۱۹۶۴: ISI اولین فهرست ارجاعات علمی (SCI) را منتشر می‌کند، که پیشنهاد گارفیلد از سال ۱۹۵۵ برای فهرست ارجاعات ادبیات علمی را تحقق می‌بخشد.
۱۹۷۳: بنیاد علوم ملی ایالات متحده اطلاعات انتشار و ارجاعات SCI را در اولین گزارش شاخص‌های علمی درباره عملکرد ملی در تحقیقات گنجانده می‌شود.
۱۹۷۳ / ۱۹۷۸: ISI پوشش ادبیات دانشگاهی را با معرفی فهرست ارجاعات علوم اجتماعی (SSCI) و فهرست ارجاعات هنرها و علوم انسانی (AHCI) به ترتیب گسترش می‌دهد.
۱۹۷۶: ISI اولین گزارش‌های ارجاعات نشریات را منتشر می‌کند، شامل ضرایب تأثیر نشریات و آمارهای توصیفی دیگر.
۱۹۷۹: گارفیلد کتاب “فهرست ارجاعات – تئوری و کاربرد آن در علوم، فناوری و علوم انسانی” را منتشر می‌کند.
۱۹۸۱: Atlas of Science ISI منتشر می‌شود، که بر اساس تحقیقات سرپرست علمی ISI، هنری اسمال، و با استفاده از هم-ارجاع برای نقشه‌برداری موضوعات تحقیقات استفاده شده است.
۱۹۸۸: ISI فهرست ارجاعات علمی را در قالب CD-ROM معرفی می‌کند.
۱۹۹۲: شرکت تامسون، ISI را به دست می‌آورد.
۱۹۹۷: Web of Science برای اولین بار آنلاین راه‌اندازی می‌شود و SCI، SSCI و AHCI را ترکیب می‌کند.
۲۰۰۱: Essential Science Indicators معرفی می‌شود – یک ابزار تحلیلی مبتنی بر وب که اطلاعاتی درباره خروجی و تأثیر پژوهشگران، مؤسسات، کشورها و نشریات، و همچنین مقالات پرارجاع و جبهه‌های تحقیقات فراهم می‌کند.
۲۰۰۹: InCites، یک پلتفرم برای تجزیه و تحلیل عمیق عملکرد تحقیقاتی که با داده کامل Web of Science یکپارچه شده است، راه‌اندازی می‌شود.
۲۰۱۶: کلاریویت، محصولات ISI را از شرکت تامسون رویترز خریداری میکند.
۲۰۱۷: زندگی یوجین گارفیلد (۱۹۲۵-۲۰۱۷) در ۱۵-۱۶ سپتامبر در فیلادلفیا، پنسیلوانیا گرامی‌داشته و جشن گرفته می‌شود.
۲۰۱۸: ISI به صورت رسمی در Clarivate دوباره تأسیس می‌شود و میراث اصلی تجاری و فکری گارفیلد را ادامه می‌دهد.

پوشش موضوعی وب آو ساینس:

  • Arts & Humanities
  • Life Sciences & Biomedicine
  • Physical Sciences
  • Social Sciences
  • Technology

چرا از وب آو ساینس استفاده می کنیم؟

پایگاه های بزرگ چکیده نامه ای و استنادی دارای اهمیت زیادی در سطح جامعه علمی هستند و تقریبا تمامی محققین، پژوهشگران، اساتید دانشگاه ها، ناشران مجلات علمی به صورت مستقیم با آن ها در ارتباط هستند. تعدادی از مهمترین فواید وب آو ساینس به شرح زیر است:

  • ارائه بیش از ۹۰ میلیون رکورد داده اطلاعاتی که بر اساس استانداردهای کلاریوت در مجلات پذیرفته شده منتشر شده اند.
  • جستجوی پیشینه پژوهش
  • جستجوی منابع مرتبط
  • جستجوی تکراری نبودن پژوهش
  • جستجوی خلاءهای پژوهش
  • مباحث علم سنجی (شاخص ها)
  • ردیابی استنادات
  • ردگیری اندیشه ها (سیر تاریخی مفهوم)

وب آو ساینس در یک نگاه:

علاوه بر پایگاه های کور کورکالکشن که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت پلتفرم وب آو ساینس شامل ۱۹ دیتابیس در چهار دسته بندی، دیگر است که عبارتند از:

 

• نمایه های استنادی موضوعی Specialty collections

Current Contents Connect

این نمایه به منظور آگاهی رسانی جاری برای دسترسی سریع و آنلاین به فهرست مندرجات، چکیده ها و اطلاعات کتابشناختی از نشریات معتبر و بازبینی شده است. این پایگاه به عنوان یکی از پایگاه های مهم حفاظت دیجیتال مطرح است که دسترسی به آخرین مقالات تحقیقاتی، بررسی ها و سرمقاله های بیش از ۸۰۰۰ مجله پیشرو در همه زمینه های علوم، علوم اجتماعی و علوم انسانی را فراهم می کند. همچنین شامل محتوای بیش از ۲۰۰۰ مجموعه مقالات کنفرانس است.

Zoological Record                                                                                                              

این پایگاه یکی از قدیمی ترین پایگاه های حوزه ی زیست شناسی حیوانی است که تاکنون انتشار آن ادامه یافته است. اطلاعات استنادی آن از سال ۱۸۶۴ تا کنون در این پایگاه ایندکس شده اند. منابع اطلاعاتی این پایگاه شامل گزارش های موردی، پادکست ها و گزارش های پژوهشی است.

نمایه استنادی بیوسیس BIOSIS شامل سه زیر مجموعه:

مجموعه این پایگاه های داده دسترسی به ادبیات تحقیقاتی در علوم زیستی و زمینه های مرتبط از جمله زیست شناسی، بیوتکنولوژی، بوم شناسی، علوم محیطی و جانورشناسی را فراهم می کند. BIOSIS شامل بیش از ۶۰۰۰ مجله و مجموعه مقالات کنفرانس، و همچنین ثبت اختراع و کتاب است.

BIOSIS Citation Index

جمع آوری و ارائه ی منابع استنادی علوم زیستی در این پایگاه صورت می گیرد.

Biological Abstracts 

در این پایگاه منابع غیر مجله ای مانند کنفرانس ها و همایش ها در حوزه ی فقط علوم زیستی از سال ۱۹۲۶ ارائه می شوند.

BIOSIS Previews 

این پایگاه مجموعه ای دو پایگاه قبلی بوده که هم منابع مجله ای و هم منابع غیرمجله ای در حوزه علوم زیستی را از سال ۱۹۲۶ پوشش میدهد.

• نمایه های استنادی موضوعی میزبانی شده Specialty hosted collections:

مجموعه کبی CABI دارای دو زیرمجموعه شامل:

CAB Abstracts 

وب آو ساینس علاوه بر محصولات منحصر بفرد خود منابع دیگران را نیز برای افزایش حوزه ی پوششی هم از نظر مقدار وهم از منظر زمان، در پلت فرم وب آو ساینس ارائه می دهد. این پایگاه نیز یکی از منحصر به فردترین پایگاه های چکیده نامه ی حوزه ی کشاورزی و علوم زیستی کاربردی بوده که در اصل محصول انتشارات کبی از سال ۱۹۱۰ هستند و در وب آو ساینس نیز ارائه می شوند. منابع این پایگاه شامل مجلات، مقالات کنفرانس ها و کتاب های الکترونیکی است. برای آشنایی بیشتر  به CAB Abstracts در یابش مراجعه نمایید.

CAB Global Health 

این پایگاه نیز از محصولات انتشارات کبی در حوزه سلامت و پزشکی بوده که در وب آو ساینس ارائه می شوند. این پایگاه شامل مجلات علمی و داده های استنادی است.

نمایه استنادی صنایع غذایی:

FSTA – The Food Science Resource  

یک پایگاه فوق العاده عالی برای صنایع غذایی که اطلاعاتی کامل از چرخه ی تولید و فروش نوشیدنی ها و خوراکی ها را ارائه می دهد و پوشش زمانی آن از سال ۱۹۶۹ است. پوشش منابع اطلاعاتی این پایگاه شامل مجلات، کتاب ها، مطالب تجاری، مرورها، مقالات کنفرانس ها، گزارش ها، پتنت ها و استانداردها است. برای آشنایی بیشتر به FSTA در یابش مراجعه نمایید.

نمایه استنادی اینسپِک:

Inspec

پایگاهی استنادی جامع و کامل در حوزه ی فیزیک، فناوری های برقی و الکترونیکی، محاسبات کامپیوتری، مهندسی کنترل و مکانیک، فناوری اطلاعات و … که به صورت هفتگی به روزرسانی می شود و پوشش زمانی آن از سال ۱۸۹۸ تا به امروز است. مجموع منابع این پایگاه شامل مقالات تمام متن، مجموعه مقالات کنفرانس ها، کتاب، پایان نامه، پتنت و فیلم های آموزشی است. برای آشنایی بیشتر به Inspec در یابش مراجعه نمایید.

نمایه استنادی مدلاین:

Medline  

این پایگاه در پابمد هم ایندکس شده است و شامل اطلاعات پزشکی است که از سال ۱۹۵۰ توسط کتابخانه ی ملی پزشکی آمریکا فراهم آوری شده است. مدلاین دسترسی به جامع ترین مجموعه ادبیات پزشکی و پیراپزشکی جهان را که شامل مقالات تحقیقاتی، بررسی ها و سرمقاله های بیش از ۵۶۰۰ مجله در زمینه های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و مراقبت های بهداشتی است را فراهم می کند. برای آشنایی بیشتر به Medline در یابش مراجعه نمایید.

 

• نمایه های استنادی منطقه ای:

نمایه استنادی علوم چین:

Chinese Science Citation Database 

یکی دیگر از فعالیت های مهم وب آو ساینس ارائه بانک های اطلاعاتی منطقه ای است. اولین محصول غیر انگلیسی تامسون در این حوزه پایگاه منابع استنادی چینی است که ۲ میلیون رکورد از ۱۲۰۰ مجله ی برتر چین را تحت پوشش قرار می دهد.

نمایه استنادی علوم روسیه:

Russian Science Citation Index 

منابع علمی روسیه که با همکاری کتابخانه الکترونیکی این کشور در پلت فرم وب آو ساینس ارائه شده و شامل بیش از ۲۵۰  عنوان مجله در رشته های گوناگون است. پادکست ها، نرم افزارهای کتابخانه های و راه حل های محتوایی از دیگر محصولات این پایگاه هستند.

نمایه استنادی مجلات کره جنوبی:

KCI Korean Journal Database 

یکی دیگر از پایگاه منطقه ای پایگاه منابع اطلاعاتی کره جنوبی است که دسترسی به مقالات تحقیقاتی بیش از ۲۰۰۰ مجله علمی منتشر شده در کره جنوبی را فراهم می کند. این پایگاه پوشش موضوعی گسترده ای از رشته ها از جمله علوم طبیعی، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی را پوشش می دهد.این منابع به زبان همان کشور در پلت فرم وب آو ساینس ارائه می شوند.

نمایه استنادی سایلو:

SciELO Citation Index 

سایلو پایگاهی است که توسط برنامه های حمایتی یونسکو برای دست یابی کشورهای در حال توسعه به منابع علمی فراهم شده است. پایگاه سایلو یک پایگاه اپن اکسس محسوب می شود که تعداد بسیاری مجله علمی منتشر می نماید و ایندکس آن جهت افزایش منابع قابل دسترس در پلتفرم وب او ساینس است. برای آشنایی بیشتر به SciELO در یابش مراجعه نمایید.

• پایگاه های Beyond published literature:

نمایه استنادی داده:

Data Citation Index 

این پایگاه مجموعه داده های پژوهشی dataset ها را منتشر می کند و تا کنون شامل بیش از ۱۴ میلیون داده پژوهشی است که از طریق پلتفرم پایگاه اطلاعاتی ارائه می شود. برای آشنایی با داده های پژوهشی به این مقاله رجوع کنید.

نمایه استنادی پتنت های درونت:

Derwent Innovations Index 

این پایگاه یک مخزن ثبت اختراعات جهانی همراه با ابزارهای لازم تحلیل فناوری است، که اختراعات حوزه های مهندسی مکانیک، برق و الکترونیک و مهندسی شیمی را  از سال ۱۹۶۳ در بر می گیرد. این شامل بیش از ۲۴ میلیون ثبت اختراع از بیش از ۵۰ مرجع ثبت اختراع جهانی است. برای آشنایی بیشتر به Derwent در یابش مراجعه نمایید.

نمایه استنادی پیش چاپ:

Preprint Citation Index

مجموعه ای چند رشته ای از پیش چاپ ها، برگرفته از چندین مخزن پیش چاپ بزرگ دنیا است. هر رکورد در محصول حاوی ابرداده های استاندارد کتابشناختی مانند نویسنده، چکیده، کلمات کلیدی، اصطلاحات توصیف کننده و غیره است. فراداده پیشرفته شامل آدرس های کامل نویسنده، کمک مالی و مراجع ذکر شده است. نسخه کامل متاداده گنجانده نشده است.

نمایه پایان نامه های پروکوئست در وب آو ساینس:

ProQuest Dissertations & Theses Citation Index

مجموع چکیده نامه های ۵٫۵ میلیون پایان نامه از پایگاه پایان نامه های شرکت پروکوئست که در پلتفرم وب آو ساینس قابل دسترسی است.

وب آو ساینس کورکالکشن چیست؟

مجموعه کور کالکشن که دارای رتبه و اعتبار بسیار بالایی بوده و منابع موجود در آن به لحاظ اعتبار بر اساس معیارهای “گروه وب آو ساینس” سنجش می شوند. به دلیل شرایط ویژه بررسی و معیارهای مدنظر هر مجله یا مقاله ای نمی تواند در این پایگاه نمایه شود و تنها مجلات خاصی این امتیاز را می توانند کسب نمایند. مجموعه کور کالکشن همه موضوعات فناوری، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی را پوشش می دهد.

 وب آو ساینس کورکالکشن در یک نگاه:

محتوای اصلی کورکالکشن بخش مجلات آن است که به صورت مداوم مورد بررسی و استفاده جامعه علمی در سطح دنیا قرار می گیرد. این مجلات بسیار معتبر بوده و مقالات نمایه شده در آنها دارای ضریب تاثیر بالایی هستند. این مجموعه شامل بیش از ۲۱۰۰۰ مجله معتبر، مجموعه مقالات کنفرانس و کتاب از سراسر جهان است. فهرست آزاد این منابع در مستر لیست ارائه شده است.

پایگاه های کورکالکشن نمایه مجلات معتبر از نظر وب آو ساینس

Science Citation Index Expanded (SCI-Expanded) — 1900-present

Social Sciences Citation Index (SSCI) — 1900-present

Arts & Humanities Citation Index (A&HCI) — 1975-present

Emerging Sources Citation Index (ESCI) — 2005-present

پایگاه های کورکالکشن نمایه کنفرانس های معتبر از نظر وب آو ساینس

Conference Proceedings Citation Index – Science (CPCI-S) — 1990-present

Conference Proceedings Citation Index – Social Sciences & Humanities (CPCI-SSH) — 1990-present

پایگاه های کورکالکشن نمایه کتاب های معتبر از نظر وب آو ساینس

Book Citation Index– Science (BKCI-S) — 2005-present

Book Citation Index– Social Sciences & Humanities (BKCI-SSH) — 2005-present

پایگاه های کورکالکشن نمایه واکنش ها و ترکیبات شیمیایی

Current Chemical Reactions (CCR-Expanded) — 1985-present

Index Chemicus (IC) — 1993-present

معرفی اجزاء وب آو ساینس کورکالکشن :

نمایه استنادی علوم “پوشش زمانی از ۱۹۰۰ میلادی”

Science Citation Index Expanded (SCI-Expanded Web of Science™ Core Collection

به عنوان یکی از زیر مجموعه های اصلی کور کالکشن این پایگاه ارائه دهنده ی اطلاعات استنادی و کتابشناختی منابع حوزه ی علوم پایه و پزشکی می باشد. تعدادی از موضوعاتی که پوشش می دهد شامل: کشاورزی, نجوم, بیوشیمی, زیست شناسی, بیوتکنولوژی, شیمی, علوم کامپیوتر, علم مواد, ریاضیات, پزشکی, علوم سیستم عصبی, تومورشناسی, پزشکی اطفال, علم گیاه شناسی, روانپزشکی, جراحی, علم دامپزشکی, جانورشناسی هستند.

 

نمایه استنادی علوم اجتماعیپوشش زمانی از ۱۹۰۰ میلادی”

           Social Sciences Citation Index (SSCI Web of Science™ Core Collection)

پوشش موضوعی این نمایه رشته های صنعتی , کتابداری و اطلاع رسانی, حقوق, زبانشناسی, فلسفه, روانشناسی, روانپزشکی, علوم سیاسی, بهداشت همگانی, عملکرد اجتماعی, خدمات اجتماعی, جامعه شناسی, اعتیاد, مطالعات شهرنشینی و مطالعات زنان است.

نمایه استنادی هنر، علوم انسانی “پوشش زمانی از ۱۹۷۵ میلادی”

Arts & Humanities Citation Index (A&HCI Web of Science™ Core Collection)

این پایگاه منابع استنادی حوزه ی هنر و علوم انسانی را تحت پوشش قرار می دهد.

نمایه استنادی منابع نوظهور ” پوشش زمانی از ۲۰۱۵ میلادی”

     Emerging Sources Citation Index (ESCI Web of Science™ Core Collection)

این نمایه‌نامه که شامل بیش از ۷۸۰۰ مجله از سراسر جهان است، از نظر قابلیت‌ها و اطلاعات ارائه‌شده مشابه با سایر نمایه‌نامه‌های این پایگاه نمایه استنادی علوم گسترده، نمایه استنادی علوم اجتماعی و نمایه استنادی هنر و علوم انسانی بوده و از جمله دلایل ایجاد آن فراهم کردن شرایطی به‌ منظور بررسی بیشتر این مجلات جهت انتقال به یکی از سه نمایه‌نامه مذکور و همچنین ارتقاء جایگاه بین‌المللی مجلات به‌خصوص مجلات دارای موضوعات نوظهور با افزایش قابلیت جستجو، کشف و استناد به آن‌ها می‌باشد. در واقع، این نوآوری توسط “گروه وب آو ساینس” باعث می‌شود تا نشریاتی که از نظر منطقه‌ای مطرح و یا در خصوص موضوع خاصی به چاپ می‌رسند، از مشاهده‌پذیری و دسترس‌پذیری بیشتری بهره‌مند شوند و در مجموعه هسته وب علوم قابل‌ مشاهده و استناد باشند. ( آشنایی بیشتر)

نمایه استنادی مقالات کنفرانس ها “پوشش زمانی از ۱۹۹۰ میلادی”

منابع استنادی همایش ها، سمینارها و سمپوزیوم ها در این قسمت از پایگاه برای جستجو قرار دارند. این پایگاه زیر مجموعه کور کالکشن نیز محسوب می گردد و دارای دو بخش مجزا برای علوم و “علوم اجتماعی و انسانی” است.

Conference Proceedings Citation Index – Science (CPCI-S Web of Science™ Core Collection)

Conference Proceedings Citation Index – Social Sciences & Humanities (CPCI-SSH Web of Science™ Core Collection)

 

نمایه استنادی کتاب ها “پوشش زمانی از ۱۹۰۰ میلادی”

این قسمت به عنوان بخشی از هسته ی اصلی وب آو ساینس (کور کالکشن) است. بوک سایتیشن ایندکس امکان دسترسی کاربران را به جستجوی کتاب های نمایه شده فراهم می آورد. این قسمت نیز دارای دو بخش علوم و “علوم اجتماعی و انسانی” است.        

Book Citation IndexScience (BKCI-S Web of Science™ Core Collection)

Book Citation IndexSocial Sciences & Humanities (BKCI-SSH Web of Science™ Core Collection)

 

نمایه استنادی واکنش های شیمیایی “پوشش زمانی از ۱۹۸۵ میلادی”

Current Chemical Reactions (CCR-Expanded Web of Science™ Core Collection)

دیاگرام های واکنش های شیمیایی، شرایط بحرانی، داده های بایبلوگرافی و چکیده ها از منابع موجود در این دیتابیس محسوب می شود.

نمایه استنادی شیمی ” پوشش زمانی از ۱۹۹۳ میلادی”

                                 Index Chemicus Provides (IC Web of Science™ Core Collection)

این پایگاه اطلاعات ترکیبات شیمیایی را برای محققین، اساتید و دانشجویان فراهم می کند تا آنها داده های تحقیقاتی، تحلیل روندها و سایر اطلاعات مورد نیاز خود را یافته و به اشتراک بگذارند.

روش های دسترسی و ورود به وب آو ساینس:

  1. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به پلتفرم وب آو ساینس که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  2. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی مستقیم به وب آو ساینس را امکان پذیر می سازد.
  3. دسترسی رایگان به وب آو ساینس 

اپلیکیشن های موبایلی وب آو ساینس:

Web of Science™ My Research Assistant

 

وب سایت اصلی وب آو ساینس

Web of Science – Clarivate Analytics

منبع

http://wokinfo.com/about/whoweare

https://wikipedia.org/wiki/WebofScience

https://images.webofknowledge.com/images/help/WOS/hp_research_areas_easca.html

https://images.webofknowledge.com/images/help/WOS/hp_subject_category_terms_tasca.html

The History of ISI and the work of Eugene Garfield

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط: