پایگاه اطلاعاتی استیت دی اکس

hesam2020-02-03بازدید 1838
Posted on

پایگاه اطلاعاتی استیت دی اکس

معرفی پایگاه اطلاعاتی پزشکی استیت دی اکس statdx

استیت دی اکس چیست؟

STATdx یک پایگاه اطلاعاتی پزشکی است که با ارائه اطلاعات مبتنی بر شواهد در زمینه تشخیص بیماری و بررسی عکس های رادیولوژی به پزشکان یاری می رساند. اطلاعات موجود در این پایگاه اطلاعاتی به بررسی و تشخیص و تجزیه و تحلیل عکس های رادیولوژی پیچیده می پردازد و پزشکان را در زمینه تشخیص بیماری راهنمایی می نماید. این پایگاه اطلاعاتی نیز یکی از محصولات الزویر است. 

تاریخچه استیت دکس:

استیت دی اکس یک مرجع آنلاین است که توسط الزویر منتشر شده و به عنوان یک پشتیبان تصمیم گیری برای پزشکان رادیولوژی محسوب می شود. این پایگاه اطلاعاتی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده و تا به امروز به بهترین نحو آن را ادامه داده است. استیت دی اکس در ابتدا متعلق به شرکت انتشاراتی Amirsys بود و بعدها به همراه دیگر پایگاه های اطلاعاتی این شرکت که در حوزه آناتومی فعالیت دارند توسط الزویر خریداری شد.  این پایگاه اطلاعاتی هم اکنون در ۱۹ بیمارستان از ۲۰ بیمارستان آمریکای شمالی و توسط ۸۳ درصد از رادیولوژیست ها و دستیاران آنها و دانشجویان این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد. در جامعه پزشکی از استیت دی اکس با عنوان “استاندارد طلایی” برای تشخیص عکس های رادیولوژی نام برده می شود. تعداد کاربران استیت دی اکس هم اکنون به بیش از ۳۷۰۰۰ کاربر می رسد.

ویژگی های استیت دی اکس:

استیت دی اکس با ارائه تشخیص های مبتنی بر شواهد به عنوان یک پشتیبان تصمیم گیری برای رادیولوژیست ها عمل کرده و به آنها در زمینه تشخیص و درمان بیماری یاری می رساند. از جمله ویژگی ­های منحصر بفرد این ابزار قدرتمند به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • منابع آموزشی:این پایگاه با ارائه منابع آوزشی به صورت ویدئو و تصاویر پزشکی امکان دستیابی سریع به نتایج مورد نظر را برای کاربران فراهم می آورد.
  • اطمینان از تشخیص: با تکیه بر دانش تجربی بدست آمده توسط متخصصان در رابطه با تمامی موضوعات مربوط به رادیولوژیِ تشخیصی، اطمینان بیشتری به کاربران بابت تشخیص افتراقی بدست آمده می‌دهد و همچنین فرصتی مهیا می‌‌کند تا کاربران بتوانند نمونه‌های مربوط به بیماران را مشاهده کنید.
  • پاسخ هایی سریع به سوالات دشوار: استفاده از موتور جستجوی قدرتمند این سیستم برای رسیدن به ارزشمند­ترین محتوای آرشیوی و بروزرسانی شده در زمینه رادیولوژیِ تشخیصی، بهره وری کاربران را افزایش خواهد داد.
  • گزارش هایی دقیق و با ارزش افزوده: ارائه گزارش‌هایی با زبان و ساختار دقیق همراه با بروزترین اصطلاحات علمی، موجب ارزشمندتر شدن تشخیص‌ها را فراهم کرده و نتایج را بهبود می بخشند.

محتوای استیت دی اکس:

محتوای موجود در استیت دی اکس یک طیف وسیع ویدئوها و تصاویر آموزشی و رادیولوژی را شامی می شود که همه آنها به بهترین نحو در زمینه آموزش انتقال اطلاعات می نمایند. از جمله نتایج به دست آمده پس از هر جستجو می توان به مواردی همچون یافته های تصویربرداری، تشخیص افتراقی، آسیب شناسی و مسائل بالینی اشاره کرد.

  1. ویدئوهای آموزشی: این پایگاه دارای بیش از ۴۶۰۰ ویدئوی آموزشی و تشخیص بیماری است که توسط متخصصان برجسته جهان در حوزه رادیولوژی بررسی شده و شامل مواردی همچون اصطلاحات، یافته های تصویربرداری، آسیب شناسی، شرایط درمانی، شرایط بالینی و چک لیست تشخیص بیماری است.
  2. تصاویر آموزشی: استیت دی اکس شامل بیش از ۲۰۰۰۰۰ تصویر رادیولوژی، MRI و سونوگرافی است که همگی آنها با بهترین کیفیت در زمینه آموزش رادیولوژی ارائه می شوند.
  3. ماژول ها: استیت دی اکس شامل ماژول های آناتومی متعدد که همگی با نمادها و روش های متعدد برچسب گذاری شده اند و ماژول های تشخیص افتراقی بر اساس آناتومی است.
  4. CME: کاربران با استفاده از عبارت های جستجو شده به وسیله این پایگاه می توانند به منابع یادگیری و مراقبت از بیماران دست یابند.
  5. RAD TOOLS: کاربران استیت دی اکس می توانند نتایج اطلاعات جستجو شده خود را به شکل گزارش های مراقبت از بیماران، جداول و پروتکل ها مشاهده نمایند. همچنین در این بخش ابزارهایی مانند ماشین حساب های پزشکی به منظور تعیین سن استخوان ها و میزان دوز تشعشع مورد نیاز برای هر بیمار به کاربران ارائه می شود.
  • برای آشنایی بیشتر با استیت دکس می توانید فایل PDF  را مطالعه نمایید.

روش های دسترسی به منابع استیت دی اکس:

  1. خرید اکانت اختصاصی و دلاری به صورت مستقیم از پایگاه استیت دی اکس
  2. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به استیت دی اکس که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  3. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی مستقیم به استیت دی اکس را امکان پذیر می سازد.
  4. دسترسی ۱۵ روزه آزمایشی رایگان که از طرف پایگاه استیت دی اکس ارائه می شود. برای دسترسی از طریق این  لینک اقدام نمایید.

وب سایت اصلی

StatDX

منبع

https://www.elsevier.com/products/statdx

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط: